Į Taikos prospektą pamažu atsirita žalioji banga

(4)

Rengiantis atnaujinti eismo valdymo sistemą visame Taikos prospekte, planuojama pertvarkyti sankryžas su Debreceno ir Naujakiemio gatvėmis, modernizuoti šviesoforus, atlikti kitus darbus. Po šių patobulinimų pagrindinėje miesto transporto arterijoje eismas turėtų vykti žaliosios bangos principu.

Šiuo metu jau parengtas darbų ir Savivaldybės interneto svetainėje paviešintas bendrovės „Atamis“ parengtas projektas, kuriame suplanuoti visi pertvarkos darbai nuo Smiltelės gatvės iki ligoninių komplekso šiaurinėje miesto dalyje.

Pasak Klaipėdos vicemero Algirdo Kamarausko, šiuo žingsniu užbaigtas darbų projektavimas.

„Kalbant apie projektą - tai ilgo proceso finišas. Daug sprendinių, didelis projektas. Tikimės, kad artimiausiu metu atiduosime visą dokumentaciją statybų leidimams gauti“, - sakė jis „Vakarų ekspresui“.

Be revoliucijos, keisis dvi sankryžos

Anot A. Kamarausko, dabartinis projektas parengtas ankstesniojo, kuriuo planuotos naujos greitųjų BRT autobusų linijos Taikos prospekto viduryje, pagrindu. Pernai vasarą šio sumanymo atsisakyta.

„Daug diskusijų buvo apie tai, kaip organizuoti eismą Klaipėdoje, kalbėta ir apie vadinamąjį BRT, kas būtų buvę tikra revoliucija. 

Mums pradėjus dirbti revoliucijos atsisakėme, bet tą patį projektą tęsėme su tam tikromis modifikacijomis“, - aiškino už infrastruktūros projektus atsakingas Klaipėdos vicemeras.

Tačiau pastebimų nusistovėjusios tvarkos permainų bus: pavyzdžiui, suplanuota pertvarkyti Taikos prospekto sankryžas su Naujakiemio bei Raudonės ir Debreceno bei Naikupės gatvėmis.

„Tarp esminių planų - Taikos prospekto sankryžų ties Debreceno ir Naujakiemio gatvėmis rekonstrukcijos, jos bus pertvarkytos į šviesoforines sankryžas, jos bus tiesios, važiuojamosios dalys kirsis statmenai“, - sakė A. Kamarauskas.

Žalioji banga

Eismo valdymo sistemos modernizavimo projekte numatoma, kad bus atnaujinti seno tipo ir šiuolaikinių standartų neatitinkantys šviesoforai.

Taip siekiama sukurti vadinamąjį žaliosios bangos efektą - srautus sureguliuoti taip, kad transportas mieste per sankryžas galėtų važiuodami be sustojimų.

A. Kamarauskas sako, kad dabar dėl šiandieninių standartų neatitinkančios įrangos to padaryti neįmanoma, todėl ją būtina atnaujinti.

„Mūsų galimybės valdyti srautus įrengiant žaliąsias bangas nėra lengvos, kadangi dar yra šviesoforų su senos konstrukcijos valdikliais, kurie nėra išmanūs. 

Visi bus atnaujinti, kad galėtų veikti sistemoje, bus galima juos valdyti atsižvelgiant į rytinį ir vakarinį srautus, programuoti savaitgaliams, kad eismo pralaidumo klausimai būtų lengviau išspręsti“, - teigė A. Kamarauskas.

Šviesoforus norima atnaujinti siekiant lengviau spręsti eismo pralaidumo klausimus.

Septyni darbų etapai

Pagal bendrovės „Atamis“ projektą ne tik ties Taikos prospektu, bet ir Smiltelės, Tiltų, Herkaus Manto ir Liepojos gatvėmis bus tvarkomi pėsčiųjų ir dviračių takai, atnaujintas gatvių ženklinimas, gatvės ir vejos bortai, įrengiami įspėjamieji paviršiai regėjimo negalią turintiems žmonėms, nuovažos, kur reikia - lietaus nuotekų tinklai.

Suplanuotos trys elektra varomų autobusų įkrovimo stotelės Jūrininkų prospekte, prie Senojo turgaus ir Klaipėdos universiteto ligoninės.

Darbai bus atliekami etapais, pradedant visa Smiltelės gatve. Taikos prospektas bus tvarkomas suskirsčius jį į keturias atkarpas, likę du etapai apims Herkaus Manto bei Liepojos gatves.

Numatoma, kad pirmojoje Taikos prospekto eismo juostoje būtų galimas ne tik autobusų bei elektromobilių, bet ir dviračių, mopedų ir paspirtukų eismas.

Kai kur prie sankryžų būtų įrengiami specialūs stulpeliai, į kuriuos galės atsiremti žalio šviesoforo signalo laukiantys dviratininkai.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder