Krovinių terminalo plėtra: įmonė blogo poveikio neįžvelgia

(2)

Naujų medžiagų krovą uoste planuojanti krauti bendrovė Krovinių terminalas pateikė tokios veiklos poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą. Joje teigiama, kad pavojaus žmonėms ar gamtai įmonės plėtra nepadarytų, tačiau tokią informaciją dar vertins įvairios institucijos ir aplinkosaugininkai.

Koncerno „Achemos grupė“ valdoma bendrovė dabartinėje savo teritorijoje planuoja įrengti naują šešių chemikalų rezervuarų parką su siurbline, autocisternų pakrovimo postą, butano talpyklą bei vamzdyną, kuris sujungtų naujus statinius su esamais objektais.

Numatomos veiklos vertinimas pradėtas prieš dvejus metus, o Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) birželio 27-ąją paskelbė, kad gavo informaciją apie planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai ataskaitą - didžiulį, beveik tūkstančio puslapių dokumentą Krovinių terminalo užsakymu parengė konsultacinė įmonė „Nomine Consult“.

Po tokios plėtros terminale per metus būtų galima krauti iki 40 tūkst. tonų acetono, bioetanolio, benzeno, piperileno, iki 120 tūkst. tonų tepalų ir iki 4 tūkst. tonų butano. Dabar šios medžiagos čia nekraunamos.

Pagrindinėmis tokios veiklos rizikomis visuomenės sveikatai įvardijamas triukšmas, kvapai ir oro tarša, tačiau, anot ataskaitos, veikdamas maksimaliu pajėgumu išplėstas terminalas nustatytų normų neviršytų.

„Atsižvelgiant į gautus oro taršos, triukšmo ir kvapų sklaidos modeliavimo rezultatus, nustatyta, kad objekto keliama cheminė, fizikinė aplinkos oro tarša, tarša kvapais už esamos “Krovinių terminalo„ sanitarinės apsaugos zonos ribos neviršys teisės aktuose nustatytų ribinių taršos verčių“, - rašoma ataskaitoje.

Pasak jos, planuojama veikla taip pat nedarytų neigiamo poveikio saugomoms gamtos teritorijoms, dirvožemiui ir žemės gelmėms, vandens telkiniams, kraštovaizdžiui, biologinei įvairovei.

Dokumente teigiama, jog terminalas būtų išplėstas ir pradėtų veikti iki 2026 metų.

Ataskaitoje teigiama, kad terminalas galėtų būti išplėstas ir pradėtų veikti iki 2026 metų.

„Į terminalą produktai pristatomi geležinkelių ir jūrų transportu, išskirtiniais atvejais autotransportu, perpilami į terminalo talpas, sandėliuojami ir, sukaupus reikalingą krovinio partiją, pakraunami į tanklaivius“, - nurodoma ataskaitoje.

Paskelbta ataskaita - pirmas užsakovų žingsnis dėl planuojamos veiklos poveikio vertinimo. Dabar paviešintą informaciją vertins įvairios institucijos, o tik tuomet sprendimą priims AAA.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder