Gal net kitąmet Danės upe kursuos du elektriniai vandens autobusiukai
BĮ “Klaipėdos paplūdimiai” direktorius Olegas Mariničius VE.lt sakė, kad autobusiukams, kursuosiantiems Danės upe, numatytos 6 stotelės: viena bus prie krantinės stacionari, maždaug toje vietoje, kur yra įplauka tarp Jono kalnelio ir burlaivio „Meridianas“. O pačioje upėje nuo Tauralaukio tilto bus 5 stotelės.
Prie krantinių bus padarytos pontoninės prieplaukos po 6 metrus ilgio ir 3 metrus pločio, kurios su kranto infrastruktūra bus sujungtos liepteliais. Beje, jie kaip ir privažiavimas iš kranto pusės bus pritaikyti ir negalią turintiems žmonėms. Stotelių pavadinimai: „Tauralaukio tiltas“, „Botanikos sodas“, „Žolynai“, „Danės vingis“ ir „Liepų gatvės tiltas“.
„Mūsų įmonė atsakinga už upinės dalies infrastruktūros įrengimą, t. y. už pontonines prieplaukas ir jų sujungimą su kranto infrastruktūra. O už kranto infrastruktūrą, t. y. prieigą prie tos vietos, atsakinga Savivaldybės administracija“, - teigė O. Mariničius.
Pasak jo, infrastruktūros tvarkymo darbai turėtų prasidėti kitų metų pavasarį. „Mūsų planas – 2022-aisiais visos tos šešios stotelės turi būti įrengtos. Planuojame, kad pirma atsiras balandį. Mes artėjame prie pabaigos: buvo padarytas labai didelis darbas, susijęs su planavimu, tyrimais, modeliavimu, kainų nustatymu“, - kalbėjo įmonės vadovas. Upinės infrastruktūros dalies įrengimas iš vandens pusės kainuos apie 60 tūkst. eurų.
Projektuojama ir kranto infrastruktūra
Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Miesto tvarkymo skyriaus vedėja Irena Šakalienė VE.lt sakė, kad jau liepos pabaigoje pasirašyta sutartis su rangove UAB „Realprojektas“, kuri atlieka projektavimo darbus ir vykdys techninę priežiūrą. Upėje bus 5 autobusiukų sustojimo vietos: pirma įlaipinimo vieta - už vadinamojo silkių sandėlio, šiek tiek toliau už burlaivio „Meridianas“, o paskutinė - prie Botanikos sodo.
„Mes įrengsime įlaipinimo vietas, šiek tiek sutvarkysime krantų aplinką, bus pastatyti suoliukai, šiukšliadėžės. Dabar derinsime abu tuos projektus: tiek mūsų, tiek „Klaipėdos paplūdimių“. Dar kol kas projektuojame. Projektai turi būti baigti iki kitų metų vasario, tikimės, kad pavasarį pradėsime jau įgyvendinimo darbus. Jeigu viskas bus gerai su visais viešaisiais pirkimais, manau, ateinančią vasarą baigsime“, - VE.lt sakė I. Šakalienė.
Savivaldybės projektas kainuos beveik 13 tūkst. eurų.
Tik elektrinis
„Tokio klausimo, kad Danės upe galėtų plaukioti kitoks nei elektrinis autobusiukas, net nesvarstėme. Laivelis turės būti tik elektrinis“, - VE.lt sakė VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) vadovas Andrius Samuilovas.
Jo teigimu, šiuo metu baigiama rašyti specifikacija ir planuojama skelbti konkursą pirkti aptarnavimo elektriniu laiveliu paslaugą. Anot KKT vadovo, jeigu viskas pavyks sklandžiai, kitų metų vasaros viduryje ar pabaigoje tokie planai gali tapti realybe.
„Lietuvoje kai kuriuose vandenyse jau plaukioja elektriniai laiveliai. Mes orientuojamės į ateitį. Teko susipažinti su situacija Stokholme, Roterdame, Norvegijoje, kur vandens transporto yra gana daug. Ten vykdoma konversiją į mažiau taršų transportą. Ten jau niekas nekalba apie garlaiviukų, naudojančių dyzelinį kurą, mazutą ar anglis, plaukiojimą. Todėl ir mūsų vizija iš pat pradžių buvo tokia: jeigu Klaipėdoje atsiranda reguliarus vandens transportas tarp miesto centro ir Tauralaukio, jis privalo būti tik elektrinis, ir joks kitoks“, - teigė A. Samuilovas.
Pats KKT neturi nei savo autobusų, nei laivelių. „Mes pirksime paslaugą pagal įkainį iš įmonės, kuri tą laivelį pasigamins ir plaukios“, - sakė jis.
Su vandens autobusiukais susiję darbai buvo kiek užtrukę dėl kovidinių dalykų, susijusių su kitu transportu. KKT tikisi iki šių metų pabaigos pradėti procedūrinę dalį ir dėl vandens autobusiukų. Pasak įmonės vadovo, jeigu nebus jokių skundų, tai kitų metų pradžioje sutartis bus pasirašyta. Įmonė. laimėjusi konkursą, turės laiko laivelius pasigaminti.
Planuojama, kad vienu metu Danės upe plaukios du elektriniai laiveliai ir jie turės ne daugiau kaip 12 vietų keleiviams.