Kultūrinis ugdymas – kompetencijoms stiprinti

Kretingos Marijono Daujoto progimnazijoje, kuri dalyvauja Tūkstantmečio mokyklų pažangos programoje, be infrastruktūros ir ugdymo aplinko gerinimo, pagreitį įgyja ir taip vadinami minkštieji projektai, nukreipti į mokinių daugybės kompetencijų stiprinimą. 

Vienas tokių – ilgalaikis integruotas projektas „Išlaisvink kūrybiškumą“, pradėtas vykdyti jau praėjusiais mokslo metais.

„Gali kilti klausimų, kodėl akcentuojame kūrybiškumą. Visų pirma, kad įvairios projekte numatytos veiklos suteikia mokiniams galimybę išlaisvinti vidinį potencialą, leisti pasireikšti įvairiems gebėjimams, tuo pačiu per darbą grupėse, per įvairias lektorių numatytas užduotis stiprinti komandinio darbo, viešojo kalbėjimo, kritinio mąstymo kompetencijas, tuo pačiu – didina mokinių savarankiškumą, gebėjimą greitai prisitaikyti prie pokyčių, spręsti užklupusias problemas. 

Galų gale, kūrybiškumas – tai visų inovacijų pagrindas, be ko šiuolaikinis žmogus jau nebeišsiverstų“, – projekto „Išlaisvink kūrybiškumą“ teikiamą pažangą įvardino Marijono Daujoto progimnazijos direktorė Raimunda Viskontienė.

Jos pavaduotoja projekto sumanytoja ir autorė Jūratė Račinskienė neabejojo, kad kūrybiškumo kompetencijos ugdymas yra esminis, norint išmokyti gerai prisitaikyti prie šiuolaikinės visuomenės ir darbo rinkos iššūkių.

„Dedame labai daug pastangų, kad kultūrinis ugdymas būtų tiesiogiai susijęs su mokymosi pažanga. 

Vykdydami projektą numatėme galimybes bendrauti su menininkais, kūrėjais, įvairiomis kultūros ir meno institucijomis. 

Svarbiausia, kad šuo projektu dėmesio skiriame ne tik mokiniams, bet ir mokytojams, mokinių tėvams, kadangi bendrų tikslų – užauginti motyvuotą kūrybingą žmogų – siekiame visi kartu“, – kalbėjo J. Račinskienė, akcentuodama, kad kūrybinis ugdymas siejamas ne tik su meno, muzikos, bet ir etikos, technologijų, lietuvių kalbos ir literatūros, kitomis pamokomis, o kaip padaryti, kad projekto tikslai sėkmingai integruotųsi, rūpinasi progimnazijoje sudaryta mokytojų darbo grupė.

„Svarbu yra tai, kad projektinės veiklos atitinka šiuolaikinį atnaujinto ugdymo turinį, kai mokytojas turi didžiulę galimybę mokiniui pasiūlyti skirtingas veiklas ne tik klasėse, bet ir kitokiose erdvėse, kas mokiniams, pastebime, labai patinka“, – J. Račinskienė pasidžiaugė užsimezgusiais mokyklos ryšiais su Kretingos viešąja Motiejaus Valančiaus biblioteka ir jaunimo darbuotoja Inga Mažeikiene – jau aptarta, kokios edukacijos, užsiėmimai galėtų vykti šioje erdvėje pagal atnaujinto ugdymo turinį.

J. Račinskienė akcentavo ir tai, kad mokiniai taip pat skatinami ieškoti įvairių informacijos šaltinių, reikšti savo nuomonę, išsakyti argumentus – vienu žodžiu, mokytis gyvenimiškos patirties, neprarasti noro plėsti savo akiratį.

Vykdant projektą „Išlaisvink kūrybiškumą“ jau buvo surengta filmo „Drugelio širdis“ peržiūra ir susitikimas su šio filmo aktoriais Eglė Jackaite ir Elijumi Malinausku, vyko edukaciniai užsiėmimai viešojoje bibliotekoje, susitikimai su rašytoja Ilona Ežerinyte „Kūrybinių istorijų kūrimo dirbtuvės“, su dailininke, iliustruotoja ir pasakų rašytoja Sigute Ach, mokytojai savo kūrybiškumą ugdė per seminarus „Viešasis kalbėjimas: kalbėkime laisvai, įdomiai ir užtikrintai“, „Dizainu grindžiamas mąstymas: išlaisvinti kūrybiškumą“.

 Nė vieno abejingo nepaliko edukacinis užsiėmimas „Repo ritmu“ – susitikimas su kūrėju Luku Kulikausku, mokinių dar laukia susitikimas su buvusiu Marijono Daujoto mokyklos mokiniu menininku fotografu Gvidu Taurinsku.

Aštuntokas Kajus Endružis, kartu su bendraamžiais dalyvaujantis šiame projekte, pripažino, kad susitikti su reperiu buvo ir smalsu, ir įdomu, kadangi kūrėjas buvo sugalvojęs įdomių kūrybinių žaidimų, ne vienas kurių pareikalavo ir drąsos – tarkim, nebijoti repuoti prieš visą klasę ar paviešinti iš įvairių žodžių sudėliotą repo tekstą. 

„Dirbome ir komandomis po 4–5 mokinius, buvo ir juokingų situacijų. 

Vienu žodžiu, visai linksma pamoka buvo“, – mokinys pripažino, kad įvairūs susitikimai – kryptingai numatytos veiklos – paskatina susimąstyti ir apie būsimą profesiją, kadangi mokiniai per jas gali įsivertinti savo gebėjimus.

Kita Marijono Daujoto progimnazijos mokinė Estela Lileikytė sakė, kad jai labai įsiminė bendrystė su rašytojomis Ilona Ežerskyte ir Sigute Ach. 

„Sužavėjo ir reperis, labai patiko Sigutės Ach pamoka, kaip dirbti su skirtingomis dailės technikomis, o ir tekstų kūrimo procesas buvo labai įdomus – mintyse netgi pagalvojau, kad galbūt man tai pravers ir ateityje – gal kursiu pasakas jau savo vaikams“, – pasvarstė mokinė, kurios pastebėjimu, nebuvo tokių, kuriems nepatiko tokios pamokos. 

Atvirkščiai – atsivėrė, išdrąsėjo netgi tie, kurie įprastai būna labiau užsisklendę, tylesni.

Tarsi pratęsdama mokinės mintį, J. Račinskienė sakė: „Jauniems žmonėms yra labai svarbu bendrauti ir bendradarbiauti, antra, – ką sužinojo, jie kuo puikiausiai gali pritaikyti gyvenime. 

O tai, kad edukacijų-susitikimų pabaigoje vyksta aptarimas ir refleksijos, vėlgi suteikia naujų potyrių.“ Marijono Daujoto progimnazijos direktorės R. Viskontienės teigimu, integruotą projektą „Išlaisvink kūrybiškumą“ vainikuos aštuntokų kūrybiniai baigiamieji darbai, iki tol dar bus surengtos ir kūrybinės dirbtuvės.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder