
Su „Tesla“ į avariją patekusi šeima priversta sumokėti 23 000 dolerių kompensaciją Elono Musko bendrovei
(8)Zhang Yazhou iš Kinijos sėdėjo automobilio „Tesla Model 3“ keleivio vietoje, o jos tėvas - vairuotojo vietoje, kai 2021 m. vasario mėn. jie artėjo prie raudono šviesoforo signalo. Zhang sakė, kad jos tėvas paspaudė stabdį ir suprato, kad nieko nevyksta. Dukra prisimena, kad tėvas sušuko: „Stabdžiai neveikia!“, po to jis bandė aplenkti du kitus automobilius. Deja, netrukus jiems pritrūko vietos apsisukti, ir „Tesla“, prieš sustodama, kliudė visureigį ir sedaną ir atsitrenkė į betoninę užtvarą.
Remiantis medicininiais dokumentais, kuriais remiasi „ ABC News“, Zhang motina ir tėvas po avarijos keturias dienas praleido ligoninėje, o jos tėvas patyrė smegenų sukrėtimą. Zhang ir jos mažoji dukterėčia, kuri taip pat buvo automobilyje, laimei, nenukentėjo, tačiau šeimos išbandymai tik prasidėjo.
Zhang padavė ieškinį prieš „Tesla
Kelių policijai ištyrus eismo įvykį, buvo nustatyta, kad kaltas Zhang tėvas, kuris nesilaikė saugaus atstumo. Tačiau dukra tvirtino, kad nesuveikė stabdžiai.
Ji pateikė skundą vietos rinkos priežiūros institucijai, tikėdamasi gauti žalos atlyginimą ir kompensaciją, ir paprašė „Tesla“ atsiųsti jai automobilio duomenis prieš avariją, tačiau bendrovė atsisakė tai padaryti.
Moteris ant savo automobilio pritvirtino plakatą su užrašu „Tesla stabdžių gedimas“ ir iškabino jį prie „Tesla“ atstovybės Henano provincijos sostinėje Džengdžou mieste.
Ji papasakojo savo šeimos istoriją, tačiau „Tesla“ vis tiek atsisakė perduoti duomenis.
Panašią akciją Zhang surengė ir automobilių salone, kur, norėdama atkreipti dėmesį, apsivilko marškinėlius su užrašu „Sugedo stabdžiai“ ir užlipo ant automobilio modelio stogo.
Galiausiai ji buvo sulaikyta, tačiau jos protestas tapo visuotinai žinomas ir paskatino „Tesla“ teigti, kad Zhang kalbėjo norėdama gauti didesnę kompensaciją. Pasipiktinusi ji pateikė ieškinį „Tesla“ dėl šmeižto.
„Tesla“ gynėsi
Atsakydama į Zhang ieškinį, „Tesla“ pateikė savo ieškinį, teigdama, kad Zhang pakenkė prekės ženklui sąmoningai skleisdama melagingą informaciją. 1,05 trilijono JAV dolerių vertės bendrovė paprašė atlyginti 5 mln. juanių (684 000 JAV dolerių) žalą.
Susidūrusi su reguliavimo institucijų spaudimu, „Tesla“ paskelbė Zhango automobilio duomenis, tačiau esą tai padarė viešai, įskaitant Zhango automobilio identifikacinį numerį.
Duomenys parodė, kad prieš avariją tėvas važiavo maždaug 120 km/val. greičiu ir kad stabdžiai buvo įjungti siekiant sumažinti susidūrimo jėgą. Po duomenų paskelbimo Zhang sakė, kad jos šeima pradėjo gauti grasinimų internete.
Tada ji antrą kartą padavė „Tesla“ į teismą, teigdama, kad bendrovė pažeidė jos privatumą, tačiau abu ieškinius pralaimėjo.
Kalbant apie pačios „Tesla“ bylą, praėjusių metų gegužę Šanchajaus teismas nusprendė, kad Zhang komentarai negali būti laikomi pagrįsta kritika. Nesugebėjusi įrodyti, kad stabdžiai sugedo, Zhang pralaimėjo bylą ir buvo įpareigota viešai atsiprašyti bei sumokėti 170 000 juanių (23 000 JAV dolerių) „Tesla“ patirtai žalai ir teisinėms išlaidoms padengti.
Zhang apeliacija
Vėliau Zhangas apskundė teismo sprendimą ir naujienų agentūrai „ Associated Press ‚ sakė : ‘Aš atsisakau su juo sutikti. Kaip vartotojas, net jei pasakiau ką nors ne taip, turiu teisę komentuoti ir kritikuoti. Kalbėjau apie savo, kaip automobilio naudotojo, jausmus. Tai neturi nieko bendra su kenkimu jų reputacijai“.
Nors Zhangas pasiryžęs nepasiduoti, „Tesla“ turi sėkmingų pavyzdžių panašiose bylose. Kinijos teismų dokumentai rodo, kad iš 81 civilinio teismo sprendimo, kuriame automobilių savininkai padavė „Tesla“ į teismą, savininkai laimėjo tik devyniose bylose.
Rašyti komentarą