Darbuotojų trūko ir trūks (3)

Tęsiame tradiciją prasidėjus naujiems metams kalbinti įmonių ir organizacijų vadovus apie tai, kokie buvo praėjusieji ir ko tikimasi iš šių metų. Taigi, kokie 2022-ieji bus laivų statytojams ir remontininkams.

2021 m. gruodžio 21 d. „Vakarų ekspreso“ 196 (8449) numerio straipsnyje „Laivų statyba ir remontas: pirmoji metų pusė buvo gera, kita - pilna iššūkių“ laivų remontininkų bėdas ir lūkesčius aptarėme su AB Vakarų laivų gamyklos (VLG) generaliniu direktoriumi Arnoldu Šileika ir Lietuvos laivų statytojų ir remontininkų asociacijos vykdomuoju direktoriumi Viktoru Čepiu. Tęsiame apžvalgą.

Atlyginimai didės

VLG vadovo A. Šileikos teigimu, šiais metais darbuotojų atlyginimai bus didinami, nes, norint žingsniuoti kartu su darbo rinka, kito pasirinkimo nėra. Pasak V. Čepio, atlyginimai laivų remontininkams didėja, VLG darbuotojų vidutiniai atlyginimai didesni nei Respublikoje.

"Paklauskite, kam Lietuvoje netrūksta darbuotojų. Tai nemaža problema.

Mums kartais tenka derinti gamybos, pardavimų apimtis prie turimų darbuotojų skaičiaus.

Galėtume imtis ir daugiau užsakymų, bet visą laiką svarbu atsižvelgti į tai, ar turime pakankamai pajėgumų, kad tuos užsakymus įvykdytume laiku ir kokybiškai", - sako A. Šileika.

VLG prisideda prie vadinamosios jungtinės mokyklos Jūrinio sektoriaus darbuotojų rengimo centro palaikymo įvairiais būdais, remia ir materialiai kaip savo bazinę mokyklą, kad ji atsistotų ant kojų ir taptų rimtu darbininkiškų profesijų rengimo centru.

V. Čepio teigimu, nemažai mažesnių laivų remonto įmonių atsiveža darbuotojų iš trečiųjų šalių, pavyzdžiui, iš Ukrainos, Baltarusijos. Mažos įmonės nori turėti kvalifikuotų specialistų iš karto, nes neturi galimybių jų užsiauginti.

Asociacijos vykdomojo direktoriaus manymu, artimiausius kelerius metus krizė dėl darbuotojų trūkumo išsilaikys, tad reikia galvoti apie naujas technologijas, skaitmenizaciją, robotizaciją. Žinoma, laivų remonto srityje tai labai sunku įgyvendinti, nes yra daug mechaninio ir iš dalies rankų darbo. Nors, pasak jo, Vakarų Baltijos laivų statykla sėkmingai įgyvendina ir tuos procesus.

Viktoras ČEPYS, Lietuvos laivų statytojų ir remontininkų asociacijos vykdomasis direktorius

Viktoras ČEPYS, Lietuvos laivų statytojų ir remontininkų asociacijos vykdomasis direktorius

Iššūkių netrūks ir šiemet

Paklaustas, kokie iššūkiai laivų statytojų ir remontininkų laukia 2022-aisiais, A. Šileika atsakė: "Matyt, kaip ir pernai, taip ir šiemet tęsis tam tikras neapibrėžtumas žaliavų, energetikos, technologijų rinkose, augs kaštai, ilgės tiekimo, pristatymo terminai. Laivų savininkams, mūsų užsakovams, atėjo metas apsispręsti, kokius laivus statyti ateičiai, kokie turi būti propulsiniai įrenginiai, koks bus ateities kuras ir kt. Visa tai sukelia šiokį tokį chaosą mūsų rinkoje.

Matyt, ir šiaias metais teks dirbti neapibrėžtumo sąlygomis, priimti intuityvius sprendimus.

Mes manome, kad tiek laivų statybos, tiek jų remonto veikla turi pakankamą pagrindą augti.

Nesame labai optimistiški dėl pačios veiklos rezultatyvumo vien dėl tų nestabilių ir augančių kaštų, suprantame, kad teks dirbti daugiau ir pastangų įdėti žymiai daugiau tam, kad uždirbtume."

Arnoldas ŠILEIKA, AB Vakarų laivų gamyklos generalinis direktorius

Arnoldas ŠILEIKA, AB Vakarų laivų gamyklos generalinis direktorius

Šventės švenčiamos individualiai

VLG sudaro 23 įmonės. A. Šileika sako, kad kiekviena jų šventėms ruošiasi individualiai, kiekviena turi savo programą. Buvo ir eglutės darbuotojų vaikams, ir dovanos, panašiai kaip ir kiekvienais metais, 2021-ieji niekuo nesiskyrė nuo kitų. Užpernai irgi buvo dovanų, bet nebuvo gyvų renginių.

Pats vadovas šventes šiemet sutiko šeimos rate, su sūnaus šeima, su dukra. Užpernai tai buvo neįmanoma, tad Kalėdas sutiko tik su žmona. Naujųjų metų sutikti į šiltuosius kraštus A. Šileika nevažiuodavo ir anksčiau, nes šiuo laikotarpiu laivų remontininkams pats darbymetis. „Be to, mes, laivų statytojai ir remontininkai, dažnai esame priklausomi nuo gamtos sąlygų. Turime budėti, kad atsiradus tinkamoms oro sąlygoms laivai galėtų būti nudažyti“, - teigė A. Šileika.

Pasak V. Čepio, asociacija nusprendė darbuotojams vakarėlių nerengti dėl pandemijos, juo labiau kad ir Vyriausybė to daryti nerekomendavo. „Mūsų įmonėse yra dar toks niuansas. Kažkas iš įmonės darbuotojų dirba Norvegijoje, kažkas Lenkijoje. Nežinau, ar būtų gerai, jeigu likusiems Klaipėdoje būtų rengiamas įmonės vakarėlis, kai kažkas negali grįžti namo net per Kalėdas“, - aiškino jis.

Pats V. Čepys Kalėdas, Naujuosius metus sutiko Girkalių kaime, savo namuose. Žmona dirba mokykloje, jis turi paskaitų Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje. „Mano amžius jau toks, kad nebesinori rizikuoti ir užsikrėsti. Smagiausia, kad atvažiavo vaikai, kad mano studentas grįžo iš JAV. Šventė turi būti žmogaus viduje, o ne išorėje“, - sakė jis.

Jei normaliai moketumet, tai netruktu... bet, deja"truko ir truks " dar ilgai...
Naivuolis, 2022-01-18 21:57
"VLG darbuotojų vidutiniai atlyginimai didesni nei Respublikoje" Valytojų rinkoje? Visoje Klaipėdoje juokingos algos prieš visą respubliką, ką jūs šnekate ponas. Nekilnojamo turto kainos kaip Vilniuje, Kaune, atlyginimai dvigubai, trigubai mažesni. Žinote kiek sostinėje uždirba? Pasakykite ne vidurkį, o kiek uždirba eilinis darbuotojas. Tikrai pasijuoktumėme.
Buves, 2022-01-15 21:17
Kieti tie 2 broliai direktoriai. Siaip reiketu rasyti Direktoriai, nes jie verti to.
Ramus, 2022-01-12 20:22
Sidebar placeholder