Jūrų uosto ir geležinkelių partnerystė – žaliojo vandenilio technologijų plėtrai Lietuvoje
„Sujungus tvarius Klaipėdos uosto sprendimus su geležinkelių transporto pažanga, Lietuva gali tapti pavyzdžiu, kaip valstybės infrastruktūra prisideda prie tvaresnės ir pažangesnės ateities.
Tai ne tik technologinė pažanga, bet ir ilgalaikė investicija į švaresnę ateitį bei ekonominį konkurencingumą“, – sako akcinės bendrovės Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Abi susisiekimo sektoriui priklausančios įmonės siekia bendrų tikslų, tarp kurių – Europos žaliosios krypties iniciatyvų įgyvendinimas, poveikio globalinei klimato kaitai mažinimas, aplinkai draugiškų iniciatyvų diegimas.
Bendradarbiavimo susitarimu įsipareigota ieškoti žaliojo vandenilio panaudojimo būdų geležinkelio transporte, kartu dalyvauti Europos Sąjungos finansuojamuose projektuose, sujungti išteklius ir žinias kartu kuriant žaliojo vandenilio panaudojimo vertės grandinę.
„Geležinkelių elektrifikavimas, elektrinių traukos riedmenų įsigijimas, saulės elektrinių montavimas triukšmo slopinimo sienelėse ir nuolatinis dėmesys naujausioms technologijoms – LTG grupė nuolat ieško pažangiausių sprendimų siekiant sumažinti CO2 emisijas – ir žaliojo vandenilio panaudojimas geležinkelių transporte taip pat yra dar vienas svarbus žingsnis į tvaresnę ateitį.
Esame atviri visoms galimybėms ir vertinsime visas alternatyvas, kuriančias švaresnį susisiekimą“, – teigia LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.
Žaliąjį vandenilį Klaipėdos uoste gaminti ir tiekti planuojama 2026-aisiais. Poveikio aplinkai vertinimo procedūros šiam projektui baigtos šių metų gegužę.
Šiuo metu vyksta teritorijos projektavimo darbai, artimiausiu metu bus paskelbtos viešųjų pirkimų procedūros aikštelės, kurioje stovės vandenilio gamybos įranga, darbų rangovui parinkti.
Spalio viduryje pasirašyta sutartis su įmone, kuri tieks žaliojo vandenilio gamybos ir stacionarios viešojo pildymo stotelės įrangą, ją montuos ir atliks visus paleidimo bei derinimo darbus. Žaliasis vandenilis bus gaminamas Uosto direkcijos laivyno bazėje (Nemuno g. 40, Klaipėda).
Klaipėdos uoste elektrolizės būdu pagamintas žaliasis vandenilis, visų pirma, bus naudojamas uosto reikmėms: statomas iš uosto išplaukiančių ir į uostą atplaukiančių laivų atliekoms surinkti skirtas laivas, jis bus varomas uoste pagamintu žaliuoju vandeniliu.
Likusi pagaminto vandenilio dalis bus panaudota kitoms laivų, geležinkelio ir sausumos kelių transporto priemonėms užpildyti. Vandenilis bus prieinamas viešajam transportui ir asmeniniams automobiliams papildyti.
Šių metų gegužę Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija taip pat pasirašė bendradarbiavimo susitarimą su Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“, su kuria ieškoma būdų žaliąjį vandenilį panaudoti uoste dirbančiai technikai.
Žaliojo vandenilio gamybos ir pildymo juo stotelių projektai Klaipėdos uoste iš dalies bus finansuojami 2021–2027 metų Europos Sąjungos investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ lėšomis.
Bendra vandenilio gamybos ir papildymo juo stotelių projektų vertė, planuojama, sieks apie 10,5 mln. Eur, ES lėšomis bus finansuojama apie 6 mln. Eur.
Rašyti komentarą