„Kitų metų pabaigoje Klaipėdos uosto kanalu plaukios vandeniliu varomas atliekų surinkimo laivas ir du naujutėlaičiai hibridiniai locmanų kateriai.
Klaipėdos uostas atsinaujina, modernėja ir į aplinkosaugos gerinimo uoste klausimą žiūri kompleksiškai“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Naujieji kateriai bus eksploatuojami ištisą parą, jie galės dirbti esant prastesnėms oro sąlygoms, net kai bangų aukštis jūroje sieks 5 metrus, o bangos įsisiubuos iki 30 m/s.
Kateriuose taip pat bus sumontuota paieškos ir gelbėjimo įranga, skirta asmenims, atsidūrusiems vandenyje, gelbėti: bortinis kranas, gelbėjimo platforma, paieškos prožektoriai su integruotomis šiluminėmis kameromis. Jie bus varomi dyzeline-elektrine pavara.
„Verta akcentuoti, kad locmaniniai kateriai, judėdami uosto akvatorija, naudos tik elektrą. Tačiau esant didesniam greičio poreikiui, ypač tai aktualu plaukiant į jūrą, už uosto vartų, varikliai persijungs ir bus varomi dyzeliu. Tai leis sumažinti emisijas į aplinką“, – sako Laivyno skyriaus viršininkas Gintaras Petreikis.
Elektros įkrovos stotelės kateriams bus įrengtos naujai statomoje Uosto direkcijos laivyno bazėje ir šalia planuojamo naujo įmonės administracijos pastato.
Locmanų kateriai bus statomi Estijoje, Saremos saloje įsikūrusioje „Baltic Workboats AS“ laivų statykloje. Klaipėdos uostą jie turėtų pasiekti 2025 metų pabaigoje.
Vienas kateris Uosto diekcijai kainuos 3 milijonus 242 tūkstančius eurų be PVM.
Rašyti komentarą