Techninė apžiūra yra privaloma visiems vidaus vandenų laivams, mažiesiems laivams, žvejybos laivams, plūduriuojančiosioms priemonėms. Pramoginiams ir asmeniniams laivams, kuriais vykdoma komercinė veikla (keleiviai vežami už atlygį).
„Galimybę šią veiklą perduoti į verslo rankas numato Vidaus vandenų transporto kodeksas. Tačiau keletą metų rinkoje neatsirado įmonių, galinčių vidaus vandenų transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo funkciją perimti“, - sako LTSA Vandens transporto departamento direktorė Vilma Ketlerienė.
Anot jos, duomenis apie atliktą techninę apžiūrą ir išduotus techninės apžiūros dokumentus įmonė teiks LTSA, ir jie bus suvedami į Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registrą.
MB „Laivo patikra“ (LP) yra akredituota kaip C tipo kontrolės įstaiga pagal atitinkamą tarptautinį ISO kokybės standartą.
Klaipėdoje registruotos LP generalinis direktorius Arvydas Martinkus „Vakarų ekspresui“ sakė, kad įmonė yra pasirengusi teikti paslaugas. Be vadovo, joje dirba dar vienas darbuotojas.
Vidaus vandenų transporto kodekso 16¹ straipsnyje nustatytas techninės apžiūros periodiškumas laivams, įregistruotiems Vidaus vandenų laivų registre. Kaip pažymi LTSA anksčiau dirbęs šios srities specialistas A. Martinkus, šiuo metu Lietuvoje registruota apie 400 vidaus vandenų laivų, tačiau tik pusė jų vykdo komercinę veiklą.
„Komercinę veiklą vykdantiems laivams privaloma kasmetinė techninė apžiūra, o kas penkerius metus - povandeninės laivo korpuso dalies (dokinė) apžiūra. O štai į jūrą plaukiantys pramoginiai laivai tikrinami kas dvejus metus“, - sako A. Martinkus.
Anot jo, teoriškai tokią veiklą galėtų vykdyti ir daugiau privačių įmonių, tačiau praktiškai jis skaičiuoja, kad rinka yra pakankama tik vienai įmonei.
LTSA, kuri šį mėnesį dar vykdo apžiūras, skelbia, kad pernai atliko 533 technines apžiūras.
„Kad trims darbuotojams galėtume mokėti vidutinę mėnesinę algą, viena techninė apžiūra turi vidutiniškai kainuoti apie 600 eurų, nes papildomai kainuoja įmonės sertifikavimas, licencijos, kitos išlaidos“, - skaičiuoja A. Martinkus.
Internetinėje svetainėje „Laivo Patikra“ pateikiami techninių apžiūrų įkainiai. Apžiūros trukmė ir kaina priklauso nuo laivo tipo, dydžio, variklio galingumo bei maksimaliai leidžiamo keleivių skaičiaus. Galutinė paslaugos kaina apskaičiuojama sudedant visus šiuos kriterijus atitinkančias sumas. Laivo dokinė apžiūros kaina priklauso nuo korpuso apkalos lakštų kiekio.
Skaičiuojama, kad vieno nedidelio iki 20 žmonių plukdančio pramoginio laivo techninė apžiūra kainuoja 255 eurus. Laivo dokinė apžiūra jau kainuoja apie 1 000 eurų.
Pasak A. Martinkaus, technines apžiūras dar gali sunkinti ir tai, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija negali išduoti leidimo patekti į uosto teritoriją, kad būtų galima prieiti prie laivo.
„Kiekvieno laivo savininkas turės tuo atskirai rūpintis, tai gali ir papildomai kainuoti arba, jei toks leidimas nebūtų duotas, gali tekti ieškoti kitos vietos, kur švartuoti laivą techninei apžiūrai“, - sako A. Martinkus.
Anot jo, kai paslaugą teikdavo LTSA, jos darbuotojams uosto teritorijos ribas atverdavo tarnybinis pažymėjimas.
„Kreipiausi į Susisiekimo ministeriją, kad tarpininkautų sprendžiant šį klausimą“, - sako LP vadovas.
Komentuoja Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija šiomis dienomis buvo gavusi įmonės „Laivo patikra“ prašymą dėl patekimo į uosto teritoriją. Prašymas buvo operatyviai išnagrinėtas ir įmonei pateiktas atsakymas.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2014 m. vasario 17 d. įsakymu Nr. 3-70-(E) patvirtintos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto naudojimo taisyklės nustato, kad nuomojamos uosto žemės apsaugą organizuoja ir už ją atsako uosto žemės naudotojai.
Kitaip tariant, dėl galimybės patekti į tokias teritorijas reikia kreiptis į konkrečias įmones.
Rašyti komentarą