Lietuvis negalėjo patikėti savo akimis: lietuviški keltai užfiksuoti plaukiojantys Panamoje (video)

(4)

„Čia Panama ar Lietuva?“ Tokiu intriguojančiu klausimu į savo sekėjus vaizdo įraše kreipėsi dviratininkas ir keliautojas Ilmantas Greitmanas, paskyroje „VeloFanas“. Jis tautiečius nustebino nufilmavęs Panamoje kursuojančius keltus „Palanga“ ir „Baltija“. Naujienų portalas Lrytas pasidomėjo, kada šie keltai iškeliavo į Panamą. 

Pažymėta net žemėlapyje  

„Pamačius šiuos pavadinimus pagalvojau, kad kelsiuosi į Kuršių Neringą. Gaila, bet man teko plaukti su kitu keltu pavadintu „Andresas“, – socialiniame tinkle „Instagram“ dalijasi keliautojas Ilmantas.  

Susisiekus su keliautoju jis trumpai pasidalijo savo įspūdžiais. Ilmantas sako, kad pamatęs keltą „Palanga“ pirmiausia pagalvojo, kad šis žodis galbūt reiškia ką nors kita ispanų ar kita kalba. 

Tačiau išvydus ir „Baltiją“ – abejonių neliko, kad šie keltai atvyko būtent iš Lietuvos, o panamiečiai jų pavadinimų nepakeitė. Pasak keliautojo, net žemėlapiuose ta perkėla žymima kaip „Ferry Palanga“. 

Taigi, į garsiausią ir turistų itin pamėgtą Panamos kurortą – Bokas del Toro salą – kelia Lietuvoje pagaminti keltai „Palanga“ ir „Baltija“. Socialiniuose tinkluose žmones apėmė nostalgiška nuotaika prisiminus, kad jais kadaise kėlėsi dar būnant vaikais. 

Lietuvoje plaukiojo du dešimtmečius 

Kaip paaiškino Lrytui AB „Smiltynės perkėla“ Pardavimų ir klientų aptarnavimo direktorė Zarina Lukošiūnė, keltas „Baltija“ Lietuvoje plaukiojo 20 metų. 

Šis keltas Panamai parduotas dar 2006 m. Tuometinio sandorio vertė buvo 0,6 mln. litų, o tai atitinka maždaug 173,7 tūkst. eurų. 

„Smiltynės perkėlos“ Technikos ir infrastruktūros direktorius Rimantas Dobilinskas papildė, kad yra ir daugiau Lietuvoje dirbusių keltų, kurie šiuo metu plaukioja užsienyje. 

Pavyzdžiui, keltas „Žalgiris“ darbuojasi Belgijoje. Tiesa, pavadinimą belgai keitė ir jį pakrikštijo „Joline“. 

Šiuo metu AB „Smiltynės perkėla“ turi 5 keltus. Pasak R.Dobilinsko, siekiant ieškoti alternatyvų dyzeliniams keltams, planuojama įsigyti naują elektrinį arba hibridinį keltą. Vienas keltas paprastai „atidirba“ 25–30 metų. 

„Bet mūsų keltai yra reguliariai prižiūrimi ir dokuojami kas 5 metai, todėl jie geros būklės“, – pridurė R.Dobilinskas. 

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder