Klaipėdos „Versmės“ progimnazijoje išaušusi lapkričio 26-oji buvo labai produktyvi. Nors nepajutome įprasto konferencijoms dalyvių bruzdesio, pokalbių ir aistringų ginčų kavos pertraukėlių metu, bet rimtis ir nekintantis nuotoliniu būdu prisiregistravusių dalyvių skaičius buvo iškalbingas liudytojas. Nuotolinė respublikinė teorinė-praktinė pedagogų konferencija - ,,Šiuolaikiniai metodai pamokoje – mokinio sėkmė“ klausytojams ir pranešėjams buvo labai naudinga.
Kviestiniai svečiai - žurnalistas, rašytojas, etiketo specialistas Giedrius Drukteinis bei šeimos santykių ir tėvystės konsultantas, kognityvinės ir elgesio terapijos praktikas Vaidas Arvasevičius – sužadino klausytojų smalsumą kalbėdami apie žydiškos pedagogikos metodus ir vaikų sėkmės anatomiją. Svarbu ne būti (t.y., gauti, nes tau pasisekė), o TAPTI – augti ir keistis. Lektorius G. Drukteinis pristatė pagrindinius žydiško auklėjimo principus: modeliuok ugdymo procesą, nustatyk pagrindinius mokėtinus momentus, sukurk pozityvias nacionalines asociacijas (šventes), sukurk erdvę asmeniniam indentitetui (šeimos, giminės, tautos istorija). Svarbiausia, veik kartu. V. Arvasevičius, tarsi atliepdamas išsakytoms mintis, priminė kaip svarbu įsiklausyti į save, pažinti save. Intelektinė pauzė tarp veiklų neturi vykti elektroninėje erdvėje. Žaisdami vaikai tampa tik vartotojais, bet vargu, ar technologijų valdytojais, gebančiais tikslingai naudoti skirtingus įrankius, ieškoti informacijos. Nuobodulys - štai, ką galime vadinti poilsiu.
Džiugu, kad daugelis pranešėjų vienu iš mokinio sėkmės pamokoje faktorių laiko emocinį ugdymą. Tad ir jų parenkami metodai kuria puikią atmosferą pamokoje, stengiamasi atliepti skirtingus mokinių poreikius. Tik tuomet ir pats mokytojas gali patirti sėkmę. Klausytojai ne tik išgirdo, bet ir išvydo puikius ugdymo proceso rezultatus – sukurti miestų maketai, suvaidinti spektakliai, įgyvendinti žygiai pelkynuose, iškepti Užgavėnių blynai, sugiedotos giesmės ir kitos veiklos. Mokytojai pasidalino įvairiausiai metodais, kuriuos jau dabar rūpi išbandyti. Tikrai pakeliausiu po „Pasaulio kavines“, tikrai būsiu empatiška savo mokiniams ir skatinsiu juos tokiais būti, tikrai pabandysiu skaitymo ir kalbos gebėjimus ugdyti kitaip, tikrai reflektuosiu pasitelkdama metodą „Raudų siena“, tikrai...
Pristatyti ir išklausyti net 13-ka pranešimų įvairiomis temomis. Nenustoju tikėti, kad gebėjimas dalintis augina mus, o tuo pačiu ir mūsų ugdytinius. Nenustokime dalintis. Kaip teigia Udo Lindenberg – „Už horizonto kelias nesibaigia – bus nauja diena“. Tapkime sėkmingi.
Rašyti komentarą