"Honda" neleis vairuoti girtiems

"Honda" neleis vairuoti girtiems

Ateinančią savaitę pasauliniame automobilių pramonės kongrese Detroite (JAV) kompanijos "Honda" ir "Hitachi" ketina pristatyti savo bendrą produktą - variklį blokuojantį alkotesterį, integruotą į raktelį.

Iš principo tokie alkotesteriai nėra naujovė - pirmąjį panašų mechanizmą dar 1969 metais pristatė JAV kompanija "Borg-Warner Corp.".

Nuo to laiko idėja vystėsi daugiau teoriniu lygmeniu. Nors ne vienos šalies politikai ragino "alkospyneles" privaloma tvarka montuoti visuose automobiliuose, tik kai kuriose šalyse (JAV, Kanadoje) jų naudojimas įteisintas kaip prevencinė priemonė kontroliuoti anksčiau neblaiviems prie vairo sulaikyti žmonėms.

Eksperimentinė programa prie vairo neblaiviems sučiuptiems vairuotojams 2004 m. pradėta naudoti Prancūzijoje, po metų - Didžiojoje Britanijoje bei Suomijoje, 2010 m. - Belgijoje, mažesniu mastu - Norvegijoje, Vokietijoje, Ispanijoje, Austrijoje, Slovėnijoje.

Kitur, pvz., Švedijoje, tokia įranga naudojama tam tikrų kategorijų transporte - dažniausiai komerciniame (krovinių ir keleivių gabenimo). Šiuo pavyzdžiu pasekė ir Suomija bei Prancūzija.

2007-aisiais švedų "Volvo" tapo pirmuoju gamintoju, montuojančiu "alkospynas" savo serijiniuose modeliuose. Panašu, jog dabar tokių iniciatyvų daugės - matyt, pramonės rykliai jaučia, kada reikia pradėti ruoštis privalomam vienos ar kitos įrangos naudojimui, ir alkotesteriai gali sulaukti savo eilės.

Revoliucinių naujovių "Honda" ir "Hitachi" kūrinyje lyg ir nėra. Jo principas - toks pat, kaip ir kitų panašių "alkospynų": dar prieš pradedant važiuoti į išmanųjį variklio paleidimo raktelį sumontuotas alkotesteris pagal vairuotojo iškvepiamą orą per 3 sekundes nustato, ar žmogus nėra išgėręs. Jei taip - variklio paleisti jam nepavyks, o prietaisų skydelyje atsiras alkotesterio nustatytas etanolio koncentracijos rezultatas.

Esminis skirtumas nuo ankstesnių alkotesterių yra toks, kad pastarieji vairuotojo girtumą pamatuoja tik jam atsisėdus prie vairo, o japonų kūrinys tą leidžia padaryti bet kada, kad ir prieš pakylant nuo vaišių stalo namuose.

Be to, teigiama, kad naujojo prietaiso parodymai yra gerokai tikslesni už Japonijoje prasižengusiems vairuotojams kontroliuoti skirtų "alkospynų" - šių nustatymo žemutinė riba yra 0,15 mg/l, - "Honda" ir "Hitachi" prietaiso - 0,015 mg/l.

O jei išgėręs vairuotojas paprašys į raktelį papūsti blaivaus draugo? Apie tokią galimybę japonai nutyli...

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder