Kaip vairuoti esant permainingiems orams

Kaip vairuoti esant permainingiems orams

Lauke - apie nulį laipsnių, rūkas, lijundra ir plikledis? Buvęs lenktynininkas, o dabar kartingo treneris Ugnius Čaplikas pastebi, kad tokiu metu, kai kelio dangos nedengia ledas, vairuotojai dažnai pernelyg daug atsipalaiduoja, neįvertina akimirksniu pasikeisti galinčių eismo sąlygų.

„Net ir paprasčiausias šlapias asfaltas žiemą yra kitoks. Ant jo daugiau purvo, smėlio ir druskų likučių. Be to, padangų sukibimas su šalta danga yra gerokai prastesnis. Net ir mano treniruojami jaunieji kartingo lenktynininkai žino, kad padangos su šaltu asfaltu sukimba gerokai prasčiau. Į tai vertėtų atsižvelgti pasirenkant saugų greitį“, – sako automobilių sporto pedagogas.

Pasak eksperto, vairuojant tokiu oru, kai temperatūra svyruoja apie nulį laipsnių, eismo sąlygos gali pasikeisti akimirksniu. Dalis vairuotojų nebūna pasiruošę tokiems pokyčiams. Kaip teigia U. Čapliko teigimu, šlapio asfalto vaizdas neretai tiesiog „užmigdo“ budrumą ir lemia klaidas pasirenkant saugų greitį.

„Plikledžio pastebėti akimi praktiškai neįmanoma. Tačiau suprantant, kad gali būti ruožų padengtu nematomu ledu galima modeliuoti elgesį prie vairo. Juk svarbiausia ne suvaldyti slydimą, kai automobilį pradeda „nešti“, o neatsidurti tokioje situacijoje. Apsidraudimas, situacijos numatymas į priekį – štai kas svarbiausia. Ir visgi, jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi.

Jei jūsų vairuojamas automobilis užvažiavo ant plikledžiu padengto kelio ruožo, svarbiausia itin švelniai mažinti greitį ir nedaryti jokių staigių manevrų. Geros žieminės padangos padidina jūsų saugumą, tačiau netgi jos tokioje situacijoje neapsaugos, jei energingai „kirsite“ per stabdžių pedalą ar isteriškai sukiosite vairą“, – pastebėjimais dalinosi U. Čaplikas.

„Vairuotojas yra kintamos situacijos kintamas fragmentas. Priimantis sprendimus. Net ir atsižvelgdamas į visą savo patirtį aš negalėčiau pasakyti, koks būtų maksimalus saugus greitis vienoje ar kitoje kelio atkarpoje. Viskas priklauso nuo konkretaus vairuotojo, konkretaus automobilio ir konkrečių eismo sąlygų vieną ar kitą akimirką derinio.

Jei mes patys nesuvoksime pasikeitusių eismo sąlygų, jei nekoreguosime savo elgesio ir vairavimo manierų, mums nepadės net ir pačios tobuliausios šiuolaikinių automobilių elektroninės sistemos. Automobilį valdome mes, o elektronika tik padeda, sprendimus priima mūsų smegenys. Todėl vairavimas turi prasidėti nuo mūsų pačių suvokimo, kad kelias žiemą yra apgaulingas ir neleidžiantis atsipalaiduoti“, - reziumuodamas teigia U. Čaplikas.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder