Jau prieš 4 metus buvo nuspręsta drausti dviračiams važiuoti šaligatviu - nukreipiant juos į važiuojamąją kelio dalį. Šių metų balandžio pabaigoje nuo senosios turgavietės iki sankryžos su Danės gatve nubrėžtos linijos, važiuojamojoje dalyje atskyrusios 1,5 m pločio juostą dviratininkams.
Tačiau, panašu, į šią juostą dviratininkai žiūri kaip ožys į naujus vartus, ir toliau, keldami pavojų pėstiesiems, važinėja šaligatviu.
Tuo įsitikino "Vakarų ekspresas", kurio reporteriai atliko tyrimą ir visą valandą stebėjo dviračių srautą Tiltų gatvėje. Iš 48 pravažiavusių net 20 žmonių riedėjo ne naujuoju taku, o šaligatviu.
"Šaligatviu - patogiau"
Vienas po kito šaligatviu lekiantys miestiečiai ir miesto svečiai vengia važiuojamosios kelio dalies. Pakalbintoms dviratininkėms moterims itin baisūs pasirodė greta dviračių tako važiuojantys viešojo transporto autobusai. Esą saugiau būtų jaučiamasi su papildomu borteliu, nes nubrėžta linija nėra saugumo garantas, nerimaujama dėl susidūrimo su kitomis transporto priemonėmis.
BAIMĖ. Teigiama, kad transportas ne taip smarkiai baidys šalia važiuojančius dviratininkus, kai bus baigtas Pilies tilto remontas ir eismas automobiliams senamiestyje vėl bus apribotas. Eimanto CHACHLOVO nuotr.
Dviratininkas Andrius tikino, kad dviračių takas gatvėje - puiki idėja.
"Vis dėlto akmenuota senamiesčio gatve važiuoti yra nepatogu, šaligatvio raudonomis plokštėmis išklotu takeliu - daug maloniau", - sakė vyras. Nors visai neseniai užpylus specialios skaldelės senamiesčio gatvėje jau buvo sutvarkyti tarpai tarp akmenų, dviratininkai tikina, jog po lietaus ši bėda grįžo.
Įžūlūs autobusų vairuotojai
Klaipėdos apskrities dviračių sporto klubo "Pajūris" aistruoliams didžiausia problema važiuojant senamiesčiu - duobėtas ir akmenimis grįstas kelias. Klubo vadovas Vladimiras Kolesnikovas teigė, kad plonesnės dviračio padangos stringa, važiuoti labai pavojinga, galima patirti traumą.
Be to, jis užsiminė, kad autobusų, o ypač maršrutinių autobusiukų, vairuotojai Tiltų gatvėje elgiasi agresyviai, bando dviratininkus prispausti prie šaligatvio bortelio, piktybiškai įvažiuoja į dviračiams skirtą taką.
Pėstieji piktinasi
Dviračių eismas šaligatviu Tiltų gatvėje trukdo pėstiesiems ir kelia jiems realų pavojų. Tą įrodė ne vienas atvejis, kai dviratininkai smarkiai sužalojo šaligatviu ėjusius žmones.
"Kasdien tenka eiti Tiltų gatve. Pabandžius sudrausminti keletą dviratininkų teko išgirsti nemalonių ausiai žodžių. Didžioji dalis tokių "erelių" netgi įsitikinę, kad raudonomis plytomis išklota šaligatvio dalis yra skirta būtent jiems. Policija šioje vietoje net nesistengia imtis kokių nors priemonių.
Smulkių incidentų nutinka nuolat. Kažin ar taip tęsis tol, kol nebus sunkiai sužalotas koks nors praeivis (o gal net koks užsienietis)?" - "Vakarų ekspresui" atsiųstame laiške retoriškai klausė Saulius Šimukauskas.
Šiurpina užsieniečius
"Nepastebėti dviračiams skirtos dalies gali nebent aklas. Važiuoja pėsčiųjų dalimi įvairaus amžiaus ir išsivystymo individai, nuo didžiuliu greičiu lekiančių paauglių iki vienos dviračių parduotuvės savininkų (kuris pats yra dviratininkas).
Gatve vaikšto ir daug užsienio turistų, ir daugumai vokiečių, olandų ar kitų šalių turistų tokie mūsų dviratininkų važinėjimai sunkiai suprantami. Pats dažnai minu dviračiu ir, nors akmenimis grįstas grindinys nėra idealiausia danga, tačiau tikrai nėra jokių problemų ja važiuoti", - teigė kitas miestietis.
Belstis į sąmonę
Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos biuro Administracinės veiklos ir eismo įvykių tyrimo poskyrio viršininkas Mindaugas Džermeika dviratininkus ragina elgtis taip, kaip liepia Kelių eismo taisyklės.
"Važiuoti šaligatviu, kai šalia yra dviračių takas - draudžiama. Toks pažeidimas užtraukia piniginę baudą nuo 80 iki 100 litų.
Mes suprantame skundus, kad važiuoti akmenuota senamiesčio gatve nelabai patogu, o greta važiuojantys autobusai kelia baimę. Tačiau visada yra galimybė tokiame kelio ruože nulipti nuo dviračio ir jį vesti šaligatviu.
Dviratininkai yra tokie patys eismo dalyviai kaip kiti, ir lygiai taip pat turi laikytis apibrėžtų taisyklių", - teigia jis.
Paklaustas, kokių veiksmų galėtų imtis Kelių policija, norėdama kontroliuoti dviračių eismą ir priversti naudotis dviračių takais, M. Džermeika pripažino, jog situacija yra sudėtinga.
"Mes negalime pastatyti tokioje vietoje pareigūnų, nes jų skaičius ribotas, darbų labai daug. Senamiestyje esančios viešo stebėjimo kameros nepadeda, nes nustatyti pažeidėjo tapatybę yra beveik neįmanoma. Kol kas viskas, ką galime padaryti - apeliuoti į dviratininkų sąžinę", - kalbėjo M. Džermeika.
"Nereikia skubių išvadų"
Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vyriausiojo specialisto Vytauto Paukštės teigimu, nuvertinti naujai išbraižyto dviračių tako važiuojamoje dalyje taip skubiai nereikėtų.
"Gyventojų pageidavimu, kol remontuojamas Pilies tiltas, leista važiuoti Biržos tiltu, Tiltų gatve, todėl automobilių srautas čia padidėjo. Tai sudaro nepatogumų dviračiu keliaujantiems miestiečiams, bet šis dalykas yra laikinas. Neseniai pastatytos gairelės, kurios nukreipia transporto priemones nuo dviračių tako", - situaciją komentavo specialistas.
Paklausus, ar papildomas bortelis, atskiriantis dviračių taką nuo važiuojamosios dalies, padėtų dviratininkams jaustis saugiau, V. Paukštė suabejojo šios priemonės efektyvumu. Jis mano, jog sumažėtų tako plotis, važiuojant kiltų pavojus užkliūti už bortelio.
Rašyti komentarą