Susisiekimo viceministras sako, kad argumentas nesutikti su Europos Komisijos (EK) raginimu įteisinti transporto priemonių, kurių vairas dešinėje pusėje, registraciją - saugumas.
"Pagal turimus ir atliktus nepriklausomų institucijų visoje Europos Sąjungoje [tyrimus], yra patvirtinta, kad rizika pakliūti į eismo įvykį dešinės pusės eisme su automobiliu, pritaikytu eismui kairiąją kelio puse ir turinčių vairą dešinėje pusėje, yra 30-40 proc. didesnis.
Tuo labiau kad akina automobiliai, kurie pritaikyti priešingai eismo pusei, todėl manom, kad reikėtų atstovauti Lietuvos interesams", - sakė Lietuvos radijui sakė viceministras Rimvydas Vaštakas.
Viceministras neatmeta galimybės ir teismuose ginti Lietuvos poziciją. Anot jo, kitos valstybės yra laimėjusios teismų prieš Europos Komisiją sprendžiant su transportu susijusius klausimus.
Pagal Lietuvos teisės aktus vairas turi būti įrengtas kairėje transporto priemonės pusėje. Nauji ir naudoti automobiliai, kurių vairas dešinėje pusėje, šiuo metu Lietuvoje neregistruojami.
Europos Komisija (EK) mano, kad tokie apribojimai sudaro kliūtis importuoti į Lietuvą transporto priemones iš kitų bendrijos narių. Komisijos nuomone, jei automobilis atitinka ES reikalavimus, nesvarbu, kurioje pusėje jos vairas.
Pasak lrt.lt, jei per du mėnesius Lietuva neinformuos EK apie priemones, kurių ėmėsi visiems ES teisėje nustatytiems įsipareigojimams įvykdyti, EK gali nuspręsti kreiptis dėl Lietuvos į ES Teisingumo Teismą.
Kaip jau skelbta EK paprašė Lietuvos pašalinti kliūtis registruoti šalyje transporto priemones, kurių vairas dešinėje pusėje.
EK nuomone, jei transporto priemonė atitinka ES transporto priemonių tipo patvirtinimo reikalavimus, ja galima saugiai naudotis visose valstybėse narėse, nesvarbu, kurioje pusėje - kairėje ar dešinėje - jos vairas. Todėl EK mano, kad visiškas draudimas registruoti transporto priemones, kurių vairas dešinėje pusėje, neproporcingas teisėtam viešosios tvarkos tikslui užtikrinti kelių eismo saugą ir apsaugoti žmonių gyvybę bei sveikatą.
Dėl naujų automobilių EK mano, kad kliūtys registruoti naujas transporto priemones, kurių vairas dešinėje pusėje, nesuderinamos su direktyva dėl transporto priemonių vairo mechanizmo tipo patvirtinimo ir direktyva dėl EB motorinių transporto priemonių tipo patvirtinimo. Dėl naudotų automobilių Komisija mano, kad Lietuva pažeidžia ES laisvo prekių judėjimo taisykles.
Pirmąkart EK Lietuvos valdžios institucijų dėmesį į šį klausimą atkreipė praėjusių metų lapkritį.
Rašyti komentarą