"Mustango" fiasko saugumo bandymuose

"Mustango" fiasko saugumo bandymuose

Atrodytų, logika turėtų būti tokia - kuo automobilis galingesnis ir greitesnis, tuo jo saugumas yra aukštesnio lygio. Tačiau taip nėra. Bent jau "Ford Mustang" atveju.

Nors griežtų reikalavimų besilaikančios "Euro NCAP" organizijos testuose net mažalitražiai modeliai sugeba sulaukti aukščiausio - 5 žvaigždučių įvertinimo, Europos rinkoje pozicijas bandantis iškovoti "mustangas" sulaukė tik dviejų.

Iki toje pačioje bandymų serijoje sudaužytų "Volvo S90" ir V90 modelių saugumo sportiniam "Ford" koncerno automobiliui toli taip, kaip Petrui Gražuliui - iki LGBT judėjimo vadovo posto.

Teisybės dėlei reikia pasakyti, kad Europos rinkai skirtų naujų automobilių bandymuose sportinių modelių pasitaiko labai retai. Tačiau tai ne priežastis gamintojams nesirūpinti savo klientų saugumu.

Tą pažymėjo ir "Euro NCAP" organizacijos generalinis sekretorius Mišelis van Ratingenas (Michiel van Ratingen).

"Ford" nesitikėjo, kad "Mustang" bus bandomas naudojantis "Euro NCAP" metodika, todėl automobilio nerengė taip, kad jis atitiktų europietiškus saugumo reikalavimus. Toks požiūris į saugumą klientams turėtų kelti nerimą, nesvarbu, ar jie perka šeimyninį modelį, ar sportinį", - pareiškė jis.

Taigi, vairuotojo ir suaugusių keleivių saugumas "mustange" siekia tik 72 proc. iš 100. Konstatuota, kad žmonės rizikuoja patirti traumas dėl neoptimalios saugos diržų ir oro pagalvių veiklos. Pavyzdžiui, 50 km/h greičiu judančiam fordui priekiu atsitrenkus į nesideformuojančią kliūtį manekenai "patyrė" itin sunkias juosmens ir krūtinės traumas.

Vaikų saugumas (nors kai kas gali ginčytis teigdamas, esą tokiais modeliais vaikai nevežami) įvertintas dar mažiau - vos 32 proc. Gale sėdintys mažieji keleiviai dėl netinkamos šoninių oro saugos pagalvių reakcijos rizikuoja patirti sunkias galvos traumas.

Kiek draugiškesnis šis automobilis pėstiesiems - jų saugumas siekia 64 proc., tačiau aktyvaus saugumo sistemos gavo sunkiai šiais laikais įsivaizduojamą 16 proc. efektyvumo įvertinimą. Tokio žemo vairuotojo elektroninių "pagalbininkų" įvertinimo "Euro NCAP" istorijoje dar nėra buvę.

Nenuostabu - mašina neturi nei avarinio automatinio stabdymo sistemos, nei eismo juostų linijų sekimo įrangos. To neneigė ir patys "Ford" koncerno atstovai. Jie praėjusią savaitę JAV rinkai pristatė minėtas sistemas ("Pre-Collision Assist" bei "Lane Keep Assist") jau turinčią atnaujintą "Mustang" versiją. Žadama, kad tokia bus parduodama ir Europos rinkoje, tad "Euro NCAP" inžinieriai saugumo bandymą greičiausiai pakartos.

Tobulumui ribų nėra. Tą įrodė ir saugumo etalonu dažnai vadinamos "Volvo" markės sedano S90 ir V90 testai. Nors juose šie modeliai sulaukė po 5 žvaigždutes, "Euro NCAP" specialistų pastabų neišvengė.

Balai švedų automobiliams, beje, turintiems tą pačią važiuoklę ir tas pačias aktyviojo saugumo sistemas ("City Safety" paketas) jau standartinėse modifikacijose, sumažinti už menką pėsčiojo klubų apsaugą, vaikų saugumas esą taip pat turėtų būti geresnis.

Vis dėlto pagyrų S90 ir V90 sulaukė daugiau nei priekaištų - jų saugumas įvertintas geriau nei visų modelių, išbandytų per visus 2016 metus. Tai leido šiems automobiliams patekti į saugiausiųjų trejetuką "Euro NCAP" reitinge.

INFORMACIJA

Paskutinių "Euro NCAP" bandymų rezultatai (2017 m. sausis, proc.):

"Ford Mustang"

"Euro NCAP" nuotr.

Suaugusiųjų saugumas - 72

Vaikų saugumas - 32

Pėsčiųjų saugumas - 64

Saugumo sistemos - 16

"Volvo S90"

"Euro NCAP" nuotr.

Suaugusiųjų saugumas - 95

Vaikų saugumas - 80

Pėsčiųjų saugumas - 76

Saugumo sistemos - 93

"Volvo V90"

"Euro NCAP" nuotr.

Suaugusiųjų saugumas - 95

Vaikų saugumas - 80

Pėsčiųjų saugumas - 76

Saugumo sistemos - 93

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder