Pranešimą apie pirmąją vakar įvykusią avariją sostinės policininkai gavo po vidurnakčio. Paskui kelias valandas buvo ramu. Tačiau, kaip paaiškėjo vėliau, tai buvo tik tyla prieš audrą. Paryčiui pasipylė tikra su eismo įvykiais susijusių skambučių lavina. Pasak Vilniaus apskrities VPK specialisto Pauliaus Radvilavičiaus, nuo 4 val. iki 9 val. užregistruotos net 42 avarijos. Septyniose iš jų nukentėjo žmonės.
5.43 val. ant viaduko per geležinkelio bėgius, ties Švitrigailos ir Pelesos gatvių sankirta, susidūrė autobusas ir trys automobiliai. 6.34 val. ties Kirtimų ir Galvės gatvių sankryža į priešpriešinio eismo juostą išvažiavę vilkikas „Mercedes-Benz“ atsitrenkė į Lenkijos piliečio vairuojamą sunkiasvorį MAN. Po susidūrimo iš vieno sunkvežimio išbyrėjo vežamos dešrelės.
Beveik visų avarijų priežastimi tapo vairuotojų nesugebėjimas tinkamai įvertinti eismo sąlygas - pasirinkti saugų greitį. Dėl neigiamos oro temperatūros ir drėgnos kelių dangos plikledis vakar paryčiui susiformavo ne tik sostinėje, bet ir rytiniuose šalies rajonuose. Kelyje Vilnius-Trakai, ant virš geležinkelio pervažos esančio viaduko į Senuosius Trakus, susidūrė „Subaru“ ir „Toyota“. Medikų pagalbos prireikė sužalotai moteriai.
„Avarijos vyko viena po kitos. Ir net kelios per vieną minutę. Automobiliai slydo nuo kelio, ypač ant viadukų ir tiltų. Trenkėsi į apšvietimo stulpus, kelio ženklus, atitvarus ir net elektros skydinę. Nuo važiuojamosios kelio dalies nulėkusios mašinos vertėsi“, - sakė P.Radvilavičius.
Dėl šių eismo įvykių kentėjo ir į darbą ryte skubantys žmonės, nes susidarė nemažos transporto spūstys. Kituose Lietuvos rajonuose vakar rytą magistraliniai, krašto ir rajoniniai keliai buvo daugiausia sausi.
Paprašytas įvertinti vakarykštį eismo įvykių protrūkį sostinės gatvėse, automobilių vairavimo mokyklos vadovas, buvęs automobilių ralio sporto meistras Bronius Kazlauskas tvirtino, kad slidi kelio danga dėl to kalta mažiausiai.
„Čia jau tokia liga, kuri geriausiai matoma prasidėjus rudeniui ar žiemai. Pripratę važiuoti kaip vasarą, todėl ir daužomės. Kai lyja ar yra blogas oras, mes važiuojame lėčiau. Bet tik užtenka pašviesti saulutei ar ima anksčiau švisti, vairuotojai iš karto pradeda didinti greitį. Orams pagerėjus, ypač iš pradžių, visada važiuojama per dideliu greičiu. Tad čia kaltas ne kelio slidumas, o greičio nepaisymas. Saulutė išlindo, visiems linksmiau ir turime rezultatą“, - „Vakaro žinioms“ sakė B.Kazlauskas.
Patyrusio vairuotojo teigimu, šiomis dienomis kilusi diskusija dėl neva per anksti pakeistų žieminių padangų į vasarines yra tik tuščias laiko švaistymas.
„Per anksti, per vėlu - apie tai negali būti jokių kalbų. Nebent kokiame nors nuošaliame kaime. Vairuotojau, tu juk turi smegenis, tai ir galvok. Jei vasarinės padangos ir pradėjo kristi kruša ar pašalo, sulėtink greitį. Iki saugaus, o ne važiuok tuo pačiu, kaip važiavai, ir paskui dėl visko kaltink per anksti pakeistas padangas. Reikia mąstyti. Saugus greitis yra toks greitis, kai vairuotojas bet kuriuo momentu gali suvaldyti ir sustabdyti automobilį iki tos vietos, iki kurios jis ir nori sustoti. Koks jis yra, kiekvienas renkasi individualiai. Negali būti galvojimo, kas bus, jeigu bus. Juk kruša gali iškristi ir vidurvasaryje. Tai ką, pulsi keisti padangas. Ne. Mažink greitį ir stenkis važiuoti lėčiau. Lėčiau važiuosi, išcentrinė jėga tavęs neišstums“, - patarė B.Kazlauskas.
Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“
Rašyti komentarą