Pernai gauti maksimalų 5 žvaigždučių įvertinimą naujiems modeliams teoriškai buvo sunkiau - "Euro NCAP" bandymai papildyti dar vienu testu, paremtu analogiškos JAV organizacijos - NHTSA - patirtimi. Šia naujove tapo nesideformuojantis barjeras, į kurį bandomi modeliai priekiu trenkdavosi judėdami 50 km/h greičiu.
Kiek kitaip šiam bandymui buvo parenkami ir manekenai. Suaugęs "keleivis" sodintas ne priekyje, bet gale, o vairuotojas manekenas "vaidino" ne vyrą, o 50 kg svorio ir 1,5 m ūgio moterį.
Aišku, išliko ir ankstesnis priekinio smūgio testas, kurio metu automobilis į besideformuojantį barjerą trenkiasi judėdamas 64 km/h greičiu, tačiau čia smūgis tenka tik 40 procentų mašinos priekinės dalies.
Be to, pernai buvo kiek pakeistos ir abiejų šoninių smūgių atlikimo detalės - automobilio šonas deformuojamas didesniu ir sunkesniu barjeru, o smūgis į stulpą atliekamas truputį aštresniu kampu.
Taigi, didelių visureigių klasėje saugiausiu pripažintas "Volvo XC90". Suaugusiųjų, važiuojančių šiuo automobiliu, saugumas įvertintas net 97 proc., o vairuotojo pagalbinės elektroninės sistemos uždirbo visą 100 proc. Tai - rekordiniai skaičiai "Euro NCAP" bandymų istorijoje. Tiesa, pėstiesiems pasimatymas su naujuoju XC90 gali būti skaudesnis - jų saugumas siekia 72 proc.
Nedidelių SUV modelių kategorijoje nugalėtoju pripažintas "Mercedes-Benz GLC" už papildomą saugumo įrangą gavo tik 72 proc., tačiau suaugusių ekipažo narių saugumas įvertintas 95 proc., vaiko - 89 proc., pėsčiojo - 82 proc.
Draugiškiausiu pėstiesiems mažų šeimyninių modelių klasėje pripažintas "Infiniti Q30" (91 proc.), o štai kiti skaičiai mažesni: suaugusių keleivių saugumas - 84 proc., vaikų - 86 proc., pagalbinė elektronika - 81 proc.
Didelių šeimyninių modelių kategorijoje pirma vieta skirta "Jaguar XE". Labiausiai jis saugo suaugusiuosius (92 proc.), kiek mažiau - vaikus (82 proc.) ir pėsčiuosius (81 proc.), o už elektroninius vairuotojo "pagalbininkus" britų sedanas gavo 82 proc. Ši įranga jau yra ir bazinėje versijoje, o štai "Toyota Avensis", surinkęs tiek pat balų, kiek ir "Jaguar XE", pirmos vietos neteko dėl to, kad pagalbinės sistemos įmanomos tik už papildomą kainą.
Geriausiai tarp mažiausių modelių pernai "Euro NCAP" bandymuose pasirodė "Honda Jazz". Juo keliaujančių suaugusiųjų saugumas siekia 93 proc., vaikų - 85 proc., tik štai pėstiesiems su "džiazu" geriau nesusidurti (73 proc., t. y. mažiau už 4 žvaigždutes gavusius "Mazda2" bei "Hyundai i20"). Elektronika uždirbo irgi nedaug - 71 proc., bet daugiau "supermini" klasėje surinko tik "Suzuki Vitara".
Tarp didelių minivenų, išbandytų pernai, didelės konkurencijos nebuvo - ir "Ford Galaxy/S-Max", ir "Renault Espace" gavo po 5 žvaigždutes, ir tik balais laimėjo "Galaxy/S-Max" modelis. Suaugusiųjų ir vaikų saugumas - po 87 proc., pėsčiųjų - 79 proc., o už papildomą saugumo įrangą jis gavo 71 proc. - mažiau nei "Espace" (80 proc.).
Varžytis su kuo beveik neturėjo ir "Volkswagen Touran" (88, 89, 71 ir 76 proc. atitinkamai) - mažų minivenų klasėje dar išbandytas kitas folksvagenas, "Caddy", taip pat nežinia kaip čia atsiradęs "Fiat 500X".
Sportinių modelių klasėje nugalėtoju tapęs "Mazda MX-5" elektronika neblizga (64 proc.), nors suaugusiuosius saugo 84, vaikus - 80, o pėsčiuosius - net 94 proc. (tą garantavo "aktyvusis" kapotas, pasikeliantis susidūrimo su žmogumi atveju).
Tiesa, 5 žvaigždučių šis japonų rodsteris taip ir negavo, skirtingai nuo kitų šiame sąraše minimų 2015 metų "pirmūnų". Viena iš priežasčių - automobilis neturi avarinės stabdymo sistemos, taip pat ir kelius apsaugančių oro pagalvių.
Na, o vienu pavojingiausių žmonėms modeliu galima vadinti vienintelį "Lancia" markės gaminamą automobilį - "Ypsilon".
Iš viso pernai "Euro NCAP" išbandė daugiau nei 40 Europos rinkoje pasirodžiusių naujų ar atnaujintų modelių saugumą.
O šiais metais šios organizacijos bandymai pasipildys dar viena naujove - papildomi balai bus skiriami už avarinio stabdymo, skirto išvengti susidūrimo su pėsčiuoju, įrangą.
Rašyti komentarą