"Norint sumažinti žūčių Lietuvos keliuose skaičių, būtina diegti efektyvias saugaus eismo gerinimo priemones ne tik valstybinės reikšmės, bet ir savivaldybių keliuose", - sakoma SM pranešime.
Susitikimų su savivaldybių atstovais metu žadama aptarti saugaus eismo situaciją savivaldybių prižiūrimuose keliuose ir gatvėse, be to, apžiūrėti vietas, kuriose įvyksta daugiausia eismo įvykių, daugiau dėmesio skirti vietų, kuriose žuvo žmonės, analizei.
Svarbiausiomis priežastimis, miestuose lemiančiomis didelį avaringumą, SM savo rekomendacijose įvardino netinkamai įrengtas pėsčiųjų perėjas bei nepakankamą savivaldybių dėmesį eismo saugumui.
Todėl ministerijos atstovai savivaldybių eismo saugumo komisijų nariams žada pateikti juodųjų dėmių nustatymo ir šalinimo gatvėse bei vietinės reikšmės keliuose metodiką, kurią naudodamos jos galėtų ne tik nusistatyti savo savivaldybėje avaringiausias vietas, bet ir imtis priemonių joms pašalinti - atlikti visų gatvių projektų kelių saugumo auditą, rekonstruoti pavojingas perėjas, taip pat analizuoti valstybinę saugaus eismo programą ir įgyvendinti savivaldai numatytus uždavinius.
Kaip gerosios praktikos pavyzdį ministerija pristatė Kauno savivaldybės juodųjų dėmių žemėlapį, kuriame identifikuojama juodoji dėmė, eismo įvykių statistika ir koks sprendinys numatomas ar jau šiuo metu diegiamas siekiant pagerinti eismo saugumą.
Eismo įvykių statistika byloja, kad avaringumas šalyje auga. Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, šiemet nuo metų pradžios iki liepos 10 dienos įvyko 1 648 avarijos (pernai tuo pačiu laikotarpiu - 1 474), jose žuvo 93 žmonės (pernai - 88), sužeisti 1 987 žmonės (pernai - 1 743).
Rašyti komentarą