"Tiltai visada barstomi tik skalda, nes druska juos ardo. Tačiau buvo keletas kartų, kai dėl oro sąlygų buvo barstomas druskos ir skaldos mišinys. Taip daroma dėl to, kad automobilių padangos prispausdamos skaldos frakcijas subraižytų ledą ir į jas patektų druska, jos vėjas nenupūstų nuo kelio", - aiškino "Žemkasos" direktoriaus pavaduotoja Ina Kaubrytė.
Ji pripažino, kad bendrovė jaučia druskos trūkumą, bet jos ir skaldos mišinys esą barstomas ne dėl to, o norint pasiekti minėtąjį efektą.
"Druskos trūkumą jaučia visi kelininkai, tačiau mums jau yra atkrauti penki vagonai, laukiame druskos iš jų. Tačiau kartais perkame ir valgomąją druską, kuri yra penkis kartus brangesnė už skirtą keliams. Savivaldybei tai visiškai neatsiliepia - sutartyje yra nustatytas bendras tarifas, o jau mūsų rūpestis, kokiomis priemonėmis pasiekti reikiamą rezultatą. Mašinose yra navigacinė įranga ir savivaldybės atstovai mato, kur ir kiek važiuota, tačiau kiek ir ko išbarstyta nesimato", - aiškino I. Kaubrytė, pripažinusi, jog skalda yra pigesnė nei druska.
Uostamiesčio savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėja Irena Šakalienė patvirtino, kad "Žemkasos" atstovai buvo įspėję apie skaldos barstymą.
"Skalda net efektyviau - ją jau seniai naudoja Skandinavijoje, bet skalda gali būti brangesnė nei druska. Tiesa, tai jau bendrovės, o ne savivaldybės rūpestis. Galima tik pasidžiaugti jų ūkišku požiūriu, kad stengiasi esant plikledžiui pasiekti geresnį efektą. Be to, skaldą paskui reikės iš gatvių išvežti, nes ji, skirtingai nei druska, neištirpsta. Tačiau tai jau irgi bus bendrovės rūpestis - pavasarį gatvės turės būti švarios. Neseniai vykusiame pasitarime "Žemkasos" atstovai buvo patikinę, kad druskos jiems užteks dar mėnesiui", - sakė I. Šakalienė.
Rašyti komentarą