Teršalų normos: lobistai gali viską

Teršalų normos: lobistai gali viską

Naujos aplinkosaugos normos, pagal kurias nauji Europos Sąjungoje (ES) parduodami automobiliai į aplinką negalės išmesti daugiau nei 95 gramus anglies dvideginio (CO2) kilometrui kelio, gali įsigalioti vėliau nei planuota.

Vokietijos valdžia pareiškė, kad iki 2020 metų užtikrinti minėtą 95 gramų ribą galės 80 proc. automobilių gamintojų. Šalies kanclerė Angela Merkel specialiai šiuo klausimu ketina kreiptis į Europos Parlamentą ir paprašyti atidėti terminą.

Nesunku suvokti, kad tai daroma gerai padirbėjus "automobilizuočiausios" ES narės Vokietijos pramonės lobistams. Remiantis anoniminiais šaltiniais, ES atstovų susitikime vokiečių pageidavimą šimtaprocentinį normų įgyvendinimą atidėti iki 2024 metų palaikė Didžiosios Britanijos, Čekijos, Slovakijos, Vengrijos ir Lenkijos - šalių, kuriose automobilių pramonė taip pat sukuria nemažai BVP - delegacijos.

Ankstesnis susitarimas dėl 95 g ribos 2020-aisiais buvo pasiektas šiemet birželį. Tai padaryta po diskusijų, ES užtrukusių net nuo 2007 metų, kai pirmą kartą prabilta apie ženklų, tačiau etapais atliekamą teršalų išmetimo normų mažinimą. Po metų Vokietijos ir kitos automobilių pramone galinčios pasigirti ES narės Prancūzijos atstovai sužlugdė balsavimą.

Kai kurie analitikai teigia, kad dabar vokiečiai siekia suteikti konkurencinį pranašumą BMW ir "Daimler" koncernams, kurie esą jau dabar yra pasiekę geresnių ekologiškumo rezultatų nei dauguma kitų automobilių gamintojų.

Maža to - esą šios Vokietijos kompanijos spaudė savo partnerius Prancūzijoje - koncernus "PSA Peugeot Citroen" ir "Renault" - palaikyti griežtesnių normų atidėjimo idėją, nors būtent pastarieji gamina mažesnius ir sąlyginai mažiau taršius modelius.

Verta priminti, kad "Renault" kartu su partneriu "Nissan" ateityje naudos vis daugiau "Daimler" sukurtų variklių bei platformų, o PSA tikisi pratęsti susitarimą dėl bendro variklių kūrimo su BMW.

Beje, būtent šiandien ES pirmininkaujančios Lietuvos iniciatyva Liuksemburge bendrijos šalių aplinkosaugos ministrai turėtų balsuoti dėl Vokietijos pasiūlymo.

Tiesa, tame pačiame susitikime turėtų būti pritarta išmetamųjų dujų normų sugriežtinimui komerciniams furgonams. Ji nuo 2020 m. turėtų siekti 147 g/km, po to palaipsniui mažėtų iki 105-120 g 2025-aisiais.

Šiuo metu pagrindines aplinkosaugos gaires užtikrina standartas "Euro-5", 27-iose ES šalyse įsigaliojęs 2009-ųjų rugsėjį, tačiau jame apie CO2 normas nieko nesakoma. Teigiama, kad jos dabar siekia apie 130 g/km. Siekiamybė - 95 g - atitinka maždaug 4 litrus kuro sąnaudų šimtui kilometrų.

Sidebar placeholder