Priminsime, kad liepą šalyje įsigaliojo, galima sakyti, revoliucinė kovos su techniniais automobilio trūkumais tvarka.Tada patvirtintas visas sąrašas trūkumų, kuriems esant bus nedelsiant naikinamas transporto priemonės techninės apžiūros (TA) dokumentų galiojimas.
Visi šie trūkumai išvardinti dar pavasarį Valstybinės kelių transporto inspekcijos patvirtintame transporto priemonių ir jų priekabų, "kurios neatitinka techninių reikalavimų ir kelia grėsmę eismo saugumui", privalomosios TA dokumentų galiojimo panaikinimo tvarkos apraše.
Tarp galybės trūkumų - ne tik neveikiantis pagrindinis stabdys ar vairo mechanizmas, neveikiantis stiklo valytuvas, per didelis motociklo ar automobilio triukšmas, gamintojų reikalavimų neatitinkantys žibintai, tačiau ir vasarinės padangos žiemą arba dygliuotos vasarą, taip pat per mažas padangų protektoriaus gylis.
Paprasčiau pasakius, netinkamos padangos - tuoj pat netenki TA dokumentų. Viskas vyksta taip - policijai sustabdžius automobilį ir nustačius trūkumą, priimamas administracinis sprendimas dėl TA dokumentų galiojimo panaikinimo. Iškart perbraukiama TA pažyma, nuo numerių nuimamas TA terminą žymintis lipdukas.
Ir jau tą pačią arba kitą dieną duomenys apie TA dokumentų galiojimo panaikinimą patenka į bendrą TA įmonių duomenų bazę. Tokios transporto priemonės savininkas arba valdytojas gali gauti ne ilgiau kaip vieną parą galiojantį leidimą nuvykti į TA įmonę atlikti privalomosios apžiūros. Todėl tie asmenys, kurių transporto priemonei bus panaikintas TA dokumentų galiojimas, pasirūpinę, kad automobilis ar motociklas būtų techniškai tvarkingas, galės gauti leidimą nuvykti atlikti privalomąją apžiūrą.
Be to, vieną naujovę šioje srityje atnešė ir spalio pradžioje įsigalioję Kelių eismo taisyklių pakeitimai. Nuo šiol jos žiemą - nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. - draudžia eksploatuoti ne tik lengvuosius automobilius su vasarinėmis padangomis, bet ir visas transporto priemones bei jų priekabas - motociklus, krovininius automobilius ir pan.
Tad galima prognozuoti, kad šiemet rudenį ir padangų pardavėjai, ir jų montuotojai darbo turės daugiau.
"Rūpestingesni klientai jau pradeda po truputį važiuoti. Labai laukti tikrai neverta - atrodo, orai smarkiau nebeatšils, važiavimo sąlygos tik blogės", - sako Artūras Dumšaitis, bendrovės "Sendvario ratai" vadovas.
Anot jo, padangų montavimo kainos nuo pavasarinio jų keitimo bumo labai skirtis neturėtų. Minėtoje įmonėje pasikeisti (permontuojant ant vadinamųjų lietų ar skardinių ratlankių) populiariausių dydžių - R15 ir R16 - padangas kainuoja po 15 litų. Tokios pačios kainos - ir bendrovėje "Vianor".
Po 15 Lt už padangos permontavimą mokėsite ir "Raifenoje" - jei ratų balansavimui bus naudojami kalami svareliai. Jei klijuojami, kaina sieks 20 Lt.
Po 20 Lt už permontavimą ant lengvo lydinio R15 ir R16 ratlankių prašo "Dagris" bei "Egzotika". Skardinių ratlankių atveju ši paslauga čia atsieis penkiais litais pigiau.
Kiek brangiau padangų permontavimas įkainotas "Melgoje": už R15 dydį - 22 Lt, už R16 - 26 Lt. "Brangumas - labai sąlyginis dalykas. Juk kaina priklauso ir nuo darbų kokybės, ir nuo naudojamų medžiagų bei paslaugų spektro", - argumentuoja vienas bendrovės "Klaipėdos Melga" vadovų Ričardas Tamašauskas.
INFORMACIJA
Kaip saugoti vasarines padangas? Idealiausios sąlygos - tamsa (be tiesioginių saulės spindulių) bei maždaug 15 laipsnių šiluma. Patalpoje reikia vengti didelės drėgmės, prieš saugojimą padangas nuvalyti. Padangas, jei jos - be ratlankių, dėkite vertikaliai. Tokiu atveju patartina kartą per mėnesį pasukti jas 90 laipsnių kampu. O padangas su ratlankiais patariama suguldyti vieną ant kitos (ne daugiau keturių krūvoje) arba pakabinti. Taip pat patartina saugojimo metu sumažinti slėgį maždaug vienu baru.
Rašyti komentarą