Galimybių studija apima visą Klaipėdos regioną: Klaipėdos ir Palangos miestų, Kretingos, Šilutės, Klaipėdos ir Skuodo rajonų ir Neringos savivaldybes. Joms siūloma turėti bendrą susisiekimo sistemą, optimizuoti įvairių rūšių kelių transportą, siekti jo ekologiškumo.
Teigiama, kad tai pirmasis toks projektas Lietuvoje.
Per daug automobilių
2012 metais projekto rengėjų atliktas tyrimas parodė, kad Klaipėdoje net 48 proc. apklausoje dalyvavusių žmonių naudojasi individualiais automobiliais. Norima regiono gyventojus paskatinti naudotis viešuoju transportu.
Toks siekis, anot "Vakarų kranto" projekto koordinatorės Sofijos Kogan, galėtų būti įgyvendintas pagerinus susisiekimo dviračiais sąlygas bei įdiegus atskirų gyvenviečių ar vietovių pasiekiamumą kelių rūšių transportu.
ELEKTRIFIKACIJA. Galimybių studija numato ir elektromobilių naudojimo skatinimą - regione siūloma įrengti 21 elektromobilių nuomos punktą. Tomo GUKAUSKO nuotr.
Kaip konkretų pavyzdį ji įvardijo "Park &Ride" sistemą - žmogus, specialioje stovėjimo aikštelėje palikęs savo automobilį, galėtų persėsti į viešąjį transportą. Projekto rengėjai numato, kad būtų galima įrengti 16 tokių aikštelių. Dar vienas pasiūlymas - "Bike &Ride" - viešojo transporto priemones pasiekti savo dviračiu, tuomet jį palikti aikštelėje arba gabenti kartu specialiai tam sumontuotuose stovuose. Regione tokių aikštelių siūloma įrengti 28.
S. Kogan taip pat pateikė ir pasiūlymą įkurti dviračių nuomos punktų tinklą. Jos teigimu, būtų siekiama, kad gyventojai galėtų išsinuomoti dviratį viename punkte, nuvažiuoti iki kito reikiamo punkto ir dviratį palikti ten nesukdami galvos dėl jo grąžinimo į pradinę vietą. Regione siūloma įrengti 26 nuomos punktus.
Susisiekimui ir rekreacijai siūloma panaudoti vandens telkinius: Danės upę, Karaliaus Vilhelmo kanalą, Nemuno deltą, Kuršių marias ir Baltijos jūrą bei išplėsti Minijos upės maršrutą. Siūloma tiesti trūkstamus farvaterius ir praplėsti esamą uostų, uostelių, prieplaukų tinklą. Taip pat kalbama apie paplūdimių ir maudyklų infrastruktūros plėtimą. Projekte minima apie 50 objektų.
Važiuosime elektrobusais?
Apie anksčiau minėtą tramvajaus linijos įrengimą Klaipėdoje dabar nebekalbama. Prioritetu laikomas elektra varomų transporto priemonių sistemos sukūrimas. Projekto rengėjų manymu, tai galėtų būti padaryta iki 2020 metų.
Siūloma įsigyti ir į gatves paleisti beveik 70 elektra varomų viešojo susisiekimo autobusų bei įrengti 8 elektrobusų greitojo įkrovimo aikšteles.
Taip pat skatinamas ir elektromobilių naudojimas - regione būtų įrengtas 21 elektromobilių nuomos punktas.
Viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) direktorius Gintaras Neniškis sakė, kad Klaipėdoje elektrobusai kada nors tikrai važiuos, bet turbūt ne artimiausiu metu. Jo teigimu, kažkada atrodė nerealu ir tai, kad Klaipėdoje bus dujiniai autobusai, o dabar mieste jų jau važiuoja 20, dar 11 uostamiestį turėtų pasiekti kitų metų pradžioje.
"Elektrobusai kol kas yra eksperimentinės technologijos, jie naudoja daug energijos, ypač įsibėgėdami ir stabdomi, nemažos apkrovos, kai įlipa daug žmonių. Bet technologijos tobulinamos", - kalbėjo G. Neniškis.
Visi galimybių studijos rengėjų išvardinti pasiūlymai kol kas tik pretenduoja tapti sprendimais. Pasiūlymai gali būti įtraukti į regiono ir savivaldybių strateginius planus ir įgyvendinami pasinaudojant 2014?2020 m. finansavimo laikotarpio Europos Sąjungos parama. Visos savivaldybės pačios galės spręsti, ar pasiūlymus priimti ir įtraukti į strateginius planus, ar ne.
Atliktos galimybių studijos "Vakarų krantas" vertė - 582 tūkst. 103 litai, projekto rengimas buvo finansuotas Europos Sąjungos lėšomis.
Rašyti komentarą