Pasak VKTI Vilniaus regiono departamento Paslaugų administravimo skyriaus vedėjo Stanislovo Lingio, elektroninio parašo įvedimas išplėtė elektroninių paslaugų spektrą.
"Jau programiškai buvo numatyta, jog licencijavimo paslaugas galima užsisakyti elektroniniu būdu, tačiau programinė įranga mums neleidžia tokiu pat lygmeniu teikti kitų paslaugų. Ieškant sprendimų buvo nutarta, jog geriausia išeitis - pateikti prašymą, pasirašytą elektroniniu parašu. Licencijavimo paslaugoms nereikia elektroninio parašo, nes žmogus įvedęs slaptažodį jau save autorizuoja. O suteikiant kitas paslaugas nėra kaip kitaip nustatyti žmogaus tapatybės. Todėl identifikuojant asmenį elektroninis parašas ir reikalingas", - aiškino S. Lingys.
Dabar praktiškai visas paslaugas, kurių VKTI vežėjams teikia per 150, galima užsisakyti internetu. Tai ne tik įvairių licencijų, bet ir leidimų, kelionės lapų ir visų kitų reikalingų dokumentų užsisakymas, informacijos peržiūra ir t. t.
"Prisijungus prie inspekcijos internetinio tinklalapio galima pasirinkti skirtingas paslaugas, kurias vežėjas nori gauti. Suformuojamas prašymas ir išsiunčiamas mums. Mes jį išnagrinėjame ir parengiame dokumentus. Jeigu paslaugą gaunantis asmuo pageidauja, mes dokumentus išsiunčiame kurjerių paštu. Reikia tik sumokėti 10 litų už pašto siuntą", - aiškino pokalbininkas.
Be to, paslaugas elektroniniu būdu galima užsisakyti savaitgaliais ar šventinėmis dienomis.
Tiesa, S. Lingys pripažino, jog pačioje elektroninių paslaugų diegimo pradžioje klientai gana nepatikliai žiūrėjo į tokį dokumentų tvarkymo būdą ir juo naudojosi ne itin aktyviai.
"Kiekviename departamente yra įrengtos kompiuterizuotos darbo vietos klientams. Mes pamokome klientus, duomenis suvedame kartu su jais. Po to klientai supranta, kad viskas paprasta ir pradeda elektroninėmis paslaugomis naudotis savarankiškai. Dabar jau apie 75 procentus licencijavimo paslaugų atliekama elektroniniu būdu", - pasakojo S. Lingys.
Pokalbininko teigimu, naudą pajuto ne tik vežėjai, bet ir pati VKTI, nes sumažėjo eilių.
"Tačiau, žinoma, darbo mums dėl to nė kiek ne mažiau. Tuos dokumentus mes vis tiek turime paruošti ir dar išsiųsti kurjerių paštu. Bet viską atperka tai, kad nuo klientų pečių nukėlėme didelę naštą. Jau ne viena įmonė dėkojo už sutaupytas lėšas. Nors negalime paskaičiuoti, kokią tikslią ekonominę naudą gauna vežėjas, nes viskas priklauso nuo daugelio aplinkybių, ypač nuo to, kuriame mieste įsikūrusi įmonė. Tačiau žinome, jog klientas sutaupo bet kokiu atveju", - sakė S. Lingys.
PAŽANGA. Dabar praktiškai visas paslaugas, kurių Valstybinė kelių transporto inspekcija vežėjams teikia per 150, galima užsisakyti internetu.
Rašyti komentarą