Automatai stumia lauk žmogaus darbo jėgą

Automatai stumia lauk žmogaus darbo jėgą

Žadama, kad dar šią vasarą Japonijoje atsidarys viešbutis, kurio aptarnaujantis personalas bus tik robotai. Nors Lietuvai inovacijų bei moderniųjų technologijų srityje dar toli iki Japonijos, visgi kai kurios paslaugos jau ir pas mus automatizuotos. Taigi, ar gali taip nutikti, kad ateityje žmogiškos darbo jėgos reikės vis mažiau?

Jau ir dabar be žmogiškų rankų šilumos ir akių kontakto išsiverčiame daugelyje sferų. Degalus pilamės automatinėje degalinėje, parduotuvėje atsiskaitome savitarnos kasose, mokesčius mokame internetu, pinigus į savo sąskaitą galime įdėti pasinaudoję bankomatu, siuntinį išsiųsti taip pat galima be žmogaus pagalbos - tam sukurti pašto savitarnos terminalai. Net ir masažą puikiausiai gali atlikti aparatas.

Kol kas žmonės, besinaudojantys įvairiais automatais, teigia nepasigendantys žmogiško kontakto - esą kur kas svarbiau, kad tokios naujovės leidžia taupyti laiką.

Visgi įvairių sferų atstovai pripažįsta artimoje ateityje neįsivaizduojantys visiško paslaugų automatizavimo.

Pasaulis to dar nematė

Skelbiama, kad sukūrę "robotinius" padavėjus bei durininkus, dabar inovatyvieji japonai pasaulį nustebins atidarę visiškai automatizuotą viešbutį, kuriame svečių bagažu rūpinsis robotai-nešikai, o už vestibiulio stalo juos pasitiks mirksintys ir pypsintys robotai. Kambarių valymu rūpinsis taip pat mašinos, svečiams kavą irgi ruoš dirbtinis intelektas. Net durims atrakinti nereikės raktų - pakaks klientui atsistoti prie savo kambario durų, ir jos pačios atsivers.

Viešbučio atstovų teigimu, toks sprendimas padės ne tik pritraukti daugiau lankytojų, tačiau ir sumažins darbo sąnaudas.

Savitarna - ne dėl taupymo?

Automatų daugėja ir lietuvių gyvenime. Tačiau esą tai tikrai nereiškia, kad greitu laiku paslaugų sferoje nebereikės žmonių.

"Išties nemažai mūsų klientų vertina tradicinį apsipirkimo būdą, jiems jis ir paprastesnis, ir patogesnis, nes prekes nuskenuoja ir visas reikiamas operacijas atlieka kasininkė-pardavėja. Daliai, ypatingai mažesniuose mūsų miesteliuose įsikūrusių parduotuvių klientų, patinka pabendrauti su kasininke, pasitikslinti informaciją apie kainas. Patinka, kai juos maloniai aptarnauja, nusišypso. Taigi, savitarnos kasos tikrai nepakeis mūsų darbuotojų. Šių kasų tikslas nėra toks", - sakė "Maximos" atstovė Renata Saulytė.

Visgi šis prekybos tinklas dar šiemet ketina plėsti savitarnos kasų tinklą. Šito esą reikia, nes, greitėjant gyvenimo tempui, keičiasi ir apsipirkimo įpročiai: vis daugiau klientų nenori gaišti laiko apsipirkimui, tad savitarnos kasos - puiki išeitis.

Daugiau skaitykite dienraštyje "Vakarų ekspresas"

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder