Interneto svetainėms - vis didesni uždaviniai

Interneto svetainėms - vis didesni uždaviniai

Gyvenimui keliantis į internetą, šios erdvės svarbą vis labiau ima vertinti ne tik pramogų čia ieškantis jaunimas, bet ir verslininkai. Jau neapsiribojama vien tuo, kad įmonė turi interneto svetainę - jai keliami vis didesni konkretūs uždaviniai.

Interneto projektų kompanijos "emotion.lt" komercijos direktorius Darius Šoparas teigia, jog interneto svetainės randa naujus kelius pas savo naršytojus.

"Tai akivaizdu stebint mobiliųjų įrenginių susiliejimą su kompiuteriais. Jau greitai nebus skirtumo kaip gauti mėgstamiausias naujienas: kompiuteriu, mobiliuoju telefonu, lietimui jautriu įrenginiu ar tiesiog naršant per TV. Jau ne už kalnų bus galima atsiskaityti už prekes tiek internete, tiek ant įprastos parduotuvės lentynos", - sakė D. Šoparas.

Svarbius interneto svetainių pokyčius pastebi ir UAB "Profis" vadovas Filipas Borcovas. Anot jo, interneto svetainių rinkoje šiuo metu vyksta krūva permainų - projektai sudėtingėja ir brangsta, tai atspindi ir nauji reikalavimai svetainėms, besikeičianti jų forma ir turinys.

Teksto nebeužtenka

D. Šoparas šiuo metu vykstančius socialinės integracijos reiškinius dar vadina "Facebook" užkariauja pasaulį".

"Jau dabar akivaizdu, kad vartotojo reklamomis neapkraunantys, o patogiai bendrauti leidžiantys socialiniai tinklai atveria visiškai naują interneto puslapį. Stipriai komentuoti net neverta lietuvių skaičiaus "Facebook" socialiniame tinkle - arti 700 tūkstančių", - pabrėžia D. Šoparas.

Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad Lietuva turi savo unikalią interneto vystymosi strategiją ir tai, kas dabar populiaru pasaulyje, nebūtinai pasitvirtins pas mus.

Keičiasi interneto svetainės tikslas - vietoje įmonės prisistatymo į pirmą vietą keliami produktai ir paslaugos

Darius ŠOPARAS, "emotion.lt" komercijos direktorius

D. Šoparo teigimu, apie dvidešimt metų Lietuvoje interneto svetainės buvo daugiausiai tekstinės su gana sudėtinga navigacija, nepritaikytos lankytojų poreikiams. Jų tikslas buvo tiesiog pristatyti organizaciją ar įmonę. Informacija būdavo pateikiama sausai ir formaliai, nesistengiama jos pritaikyti klientui ar tikslinėms grupėms, paslaugų ir produktų aprašymai priminė senus archyvus ar, anot D. Šoparo, metinę finansų ataskaitą su daugybe lentelių, nepatogių aprašymų, be jokių vizualiai patrauklių elementų. Tačiau kitokios tendencijos jau pradeda ryškėti. D. Šoparo teigimu, jau atsiranda tam tikras interneto svetainių segmentavimas: reprezentacinė svetainė, informaciniai portalai, internetinė parduotuvė, socialinis puslapis ar grupė ir pan.

"Verslas pajuto, kad atsižvelgiant į poreikį reikalingas ir skirtingas sprendimas", - paaiškina jis.~

Sykiu keičiasi interneto svetainės tikslas - vietoje įmonės prisistatymo į pirmą vietą keliami produktai ir paslaugos.

"Seną posakį "Sveiki, mes jau internete" keičia "Sveiki, mūsų svorio metimo įrenginys pavers jus manekenu tik per penkias dienas". Čia - itin svarbus lūžis interneto svetainių rinkoje, nes nuo šios ribos reikia geriau pažinti ne save (įmonės istoriją, darbuotojus), o savo esamą ir būsimą pirkėją ar klientą. Svarbiausias tikslas svetainėje yra patenkinti kliento poreikius nuo pirmos sekundės, kai jis svetainę užkrauna", - sako D. Šoparas.

Tokiems tikslams pasiekti teksto jau nebeužtenka. Anot D. Šoparo, prireiks judančių emocijas keliančių prezentacijų, patrauklių nuotraukų, video prezentacijų, galimybės greitai gyvai pakalbėti su įmone "chat" principu. Svarbiausia, žinoma, įdomi kūrybinė idėja, kuri parduotų viską, ką norima pasakyti.

"Tik sukūrę naują, iki šiol pasauliui nematytą idėją, galite tapti išskirtinis", - sako D. Šoparas.

Apžvelgdamas šias 2010-ųjų ir kelerių ateinančių metų tendencijas jis pastebi, kad verslas jau pradeda formuoti svetainėms naujus uždavinius, t. y. nori matyti lankomumą, kokie lankytojai yra tiksliniai, o kurie nepirks.

"Verslui svarbu, kad interneto svetainė atvestų klientus iki jų biuro durų arba priverstų paskambinti. Verslui svarbu, kad jis turėtų galimybes bendrauti su savo klientais ir palaikyti prekinio ženklo žinomumą. Tam puikiai tinka "Facebook".~Verslas vertina visas priemones, leidžiančias klientams įsigyti jų prekes neišėjus iš namų, tam nemokant didelių sumų už patalpų nuomą ir panašiai", - vardija D. Šoparas.


Prasta kenkia įvaizdžiui

Svarbius interneto svetainių pokyčius pastebi ir UAB "Profis" vadovas Filipas Borcovas. Jo teigimu, išnyksta ilgai egzistavęs vidurinysis sluoksnis - vieni pereina prie dar kokybiškesnių ir brangesnių interneto svetainių, kiti bando paprasčiausiai kurtis jas patys.

"Labai daug klientų ieško, kur pigiau, tačiau žmonės dar nelabai supranta, kad su prasta svetaine galima sugadinti verslą", - atkreipia dėmesį F. Borcovas.

Interneto svetainę jis palygina su drabužiu - žinomo dizainerio švarkas, puikiai sukirptas ir pasiūtas iš kokybiškos medžiagos atrodys visiškai kitaip, nei "tas pats, tik pigiau" pirktas turguje. Jei svetainė gerose rankose, ji netgi galėtų būti senesnė - svarbu, kad kokybiška ir stilinga, lygiai taip pat kaip kokybiškas švarkas ir padėvėtas atrodys geriau už naują, bet pigų.

Tam, kad būtų lankytojų, nebeužtenka paprasčiausios reklamos "Google", reikia "įsukti" projektą, o tai gali padaryti tik profesionalai

Filipas BORCOVAS, UAB "Profis" vadovas

"Pagrindinis interneto svetainės uždavinys - nešti verslui naudą. Labai dažnai pasitaiko, kad ieškoma, kas padarytų naują svetainę ir, be to, pigiau, tačiau perdarius lankomumas krenta. Žmonės nesupranta, kodėl. Prasta svetainė gadina verslo įvaizdį, tačiau dažnai patiems svetainės užsakovams būna sudėtinga pamatyti, kodėl taip yra. Yra labai daug dalykų, kurie nematomi", - pastebi F. Borcovas.

Jo teigimu, tam, kad būtų lankytojų, nebeužtenka paprasčiausios reklamos "Google", reikia "įsukti" projektą, o tai gali padaryti tik profesionalai - vos kelios įmonės Lietuvoje.

Pasitaiko žmonių, kurie norėtų investuoti pinigus į internetą ir gauti grąžos - taip jau seniai daroma užsienyje. Tačiau, anot F. Borcovo, tam neužtenka padaryti, atrodytų, tokios pat svetainės kaip skelbiu.lt ar autoplius.lt, kad būtų galima džiaugtis tokia pat sėkme.

"Verslas dabar labai nori žengti į užsienį. Atėję pas interneto svetainių kūrėjus klausia, ką patartų. Žinoma, pirmiausia atsakoma, kad svetainė turėtų būti anglų kalba, taip pat įdedama reklama į "Google". Tačiau to tikrai neužtenka. Patarti, kaip išeiti į užsienio rinkas gali tik tie, kuriems patiems tai pavyko", - neabejoja F. Borcovas, pridurdamas, jog atsiranda nauja profesija - interneto rinkodara.

Tokie specialistai nereklamuoja svetainių "Google" ar kitais panašiais įprastais metodais. F. Borcovas pateikia ir pavyzdį - atrodytų, kad "Facebook" reklamos nelabai yra - nematome nei stendų gatvėse, nei per televiziją, kaip būtų įprasta, tačiau, anot jo, "Facebook" iš tiesų vykdo didžiulę reklaminę kampaniją.

"Parašėme motyvuojančią knygą apie tai, kaip išnaudoti krizės pranašumus. Ją bus galima parsisiųsti nemokamai", - sakė jis.

Iš tiesų, anot F. Borcovo, interneto svetainių rinkoje šiuo metu vyksta krūva permainų - projektai sudėtingėja ir brangsta, tai atspindi ir nauji reikalavimai svetainėms, besikeičianti jų forma ir turinys.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder