„Klaipėdos nafta“ dujotiekio statybos rangovu pasirinko AB „Kauno dujotiekio statyba“ ir UAB „Šiaulių dujotiekio statyba“ konsorciumą

„Klaipėdos nafta“ dujotiekio statybos rangovu pasirinko AB „Kauno dujotiekio statyba“ ir UAB „Šiaulių dujotiekio statyba“ konsorciumą

AB „Klaipėdos nafta“, įgyvendinanti suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo projektą, paskelbė dujotiekio iš būsimojo SGD laivo į Lietuvos gamtinių dujų tiekimo sistemą projektavimo ir statybos darbų tarptautinio pirkimo laimėtoją - AB „Kauno dujotiekio statyba“ ir UAB „Šiaulių dujotiekio statyba“ konsorciumą.

„Klaipėdos naftos“ vykdomame tarptautiniame dujotiekio statybos rangovo pirkimo konkurse iki gruodžio 20 d. buvo gauti 2 galutiniai pasiūlymai. Pirkimo konkurso dalyviai buvo vertinami pagal mažiausios kainos kriterijų. Šio konkurso nugalėtojas paskelbtas AB „Kauno dujotiekio statyba“ ir UAB „Šiaulių dujotiekio statyba“ konsorciumas, kuris dujotiekio ir dujų matavimo stoties projektavimo bei statybos visus darbus savo pasiūlyme įsipareigojo atlikti už 137.999.391 litas be PVM.

Pagal tarptautinio konkurso pirkimo procedūras, AB „Kauno dujotiekio statyba“ ir UAB „Šiaulių dujotiekio statyba“ konsorciumui pateiktas kvietimas sudaryti viešojo pirkimo sutartį. Sutartis bus sudaryta pasibaigus penkiolikos dienų viešojo pirkimo sutarties sudarymo atidėjimo terminui. Jai turės pritarti „Klaipėdos naftos“ valdyba ir visuotinis akcininkų susirinkimas.

„Technologiniu požiūriu SGD terminalo projektas yra itin sudėtingas, reikalaujantis didelės susijusių rangovų kompetencijos ir patirties. Bendras vamzdyno ilgis sieks apie 20 kilometrų – iš jų net 3 km vamzdynas bus klojamas po Kuršių marių dugnu. Todėl rangovo aukščiausios kvalifikacijos specialistai šią sudėtingiausią dalį darbų, pavyzdžiui, taikant horizontalaus kryptinio gręžimo technologiją daugiau kaip dvidešimt metrų gylyje po kuršių marių dugnu, , salos apledėjimo ir įlankos užšalimą žiemos metu bei kitus projekto rizikos valdymo faktorius“, - pažymėjo SGD terminalo projektą įgyvendinančios akcinės bendrovės „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius Rokas Masiulis.

Konkursą laimėjęs rangovas per 24 mėnesius turės suprojektuoti ir nutiesti beveik 20 km ilgio jungiamąjį dujotiekį nuo SGD terminalo krantinės iki „Lietuvos dujų“ skirstymo stoties. Taip pat turės įrengti dujų įrangą ant prieplaukos, dujų apskaitos stotį, telekomunikacijas, inžinerijos ir kitas sistemas. Šis dujotiekis yra viena iš SGD terminalo projekto infrastruktūros svarbiausių sudedamųjų dalių.

Įgyvendinant SGD projektą, planuojama įrengti plaukiojančią saugyklą su dujinimo įranga (ang. FSRU) Klaipėdos uoste. Ši saugykla priims suskystintas gamtines dujas iš jūrų laivų transporterių, kaups jas laivuose saugyklose ir tada praleis suskystintas gamtines dujas pro specialius įrenginius, siekiant jas sugrąžinti į dujinį būvį.

Prieplaukos infrastruktūra bus statoma taip, kad visada būtų galima prišvartuoti plaukiojančią saugyklą su dujinimo įranga, o gamtinių dujų vamzdynų sistema bus nutiesta, kad gamtinės dujos būtų tiekiamos iš plaukiojančios saugyklos su dujinimo įranga į Lietuvos magistralinį dujotiekio paskirstymo tinklą.

Visi darbai, įgyvendinant SGD terminalo projektą, turės būti projektuojami ir atlikti, vadovaujantis reikalavimais, pateiktais poveikio aplinkai vertinime (PAV), kurie gali būti griežtesni nei Lietuvos aplinkosaugos politikos reikalavimai.

Planuojama, kad SGD terminalas pradės veiklą ir dujas tieks į Lietuvos rinką 2014 metų pabaigoje. Pirmaisiais terminalo veiklos metais planuojama perpumpuoti apie 1 mlrd. kubinių metrų dujų, o jo pajėgumas ateityje galėtų siekti 2-3 mlrd. kubinių metrų per metus. Pernai Lietuva suvartojo beveik 3,4 mlrd. kubinių metrų dujų, kurias importavo iš vienintelio tiekėjo – Rusijos dujų koncerno „Gazprom“.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder