Nors klientas ir teisus, biurokratinių kliūčių tiek, kad geriau dar sumokėti

Nors klientas ir teisus, biurokratinių kliūčių tiek, kad geriau dar sumokėti

Verslininkai savo darbuotojus dažniausiai moko, kad klientas arba vartotojas yra visada teisus. Tačiau, pasirodo, iš tikrųjų yra priešingai. Valstybėje sukurta tokia biurokratinė struktūra, kad žmogui, įsigijusiam nekokybišką prekę, tiesiog neapsimoka ieškoti teisybės, nors valstybinių institucijų, turinčių ginti vartotojų teises, įkurta ne viena.

Į „Vakaro žinias“ kreipėsi vilnietis Deimantas (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinomi) ir papasakojo savo istoriją, kuri atrodo sunkiai įtikėtina, tačiau, pasirodo, yra tiesa.

„Sostinės parduotuvėje nusipirkau dulkių siurblį, kuriam pardavėjas suteikė dvejų metų garantiją. Tačiau jau po kelių mėnesių išlindo defektas: sugedo dulkių siurblio antgalis. Iki gedimo jį galima buvo nustatyti dviem padėtimis: kad siurbtų grindis arba kad siurbtų kiliminę dangą. Kai fiksatorius sugedo, su brokuota siurblio dalimi nuvažiavau į parduotuvę, iš kurios siurblį pirkau. Man ten dirbanti mergina pareiškė, kad antgalį turiu nuvežti į kitame miesto gale - Savanorių prospekte - įsikūrusią bendrovę, kuri atlieka garantinį remontą“, - pasakojo vilnietis Deimantas.

Tačiau ten nuvykus meistras pareiškė: antgalis nėra dulkių siurblio dalis, tai yra dulkių siurblio aksesuaras, todėl garantinis remontas jam negalioja. Taip pat ir sugedusios dalies keisti į naują esą nepriklauso. Kita darbuotoja pasiūlė tarpininkauti ir iš tiekėjo užsakyti naują antgalį, jei žmogus sutiks susimokėti. Kainą pažadėjo pranešti po kelių dienų. Kadangi be antgalio buto išsiurbti neįmanoma, vilniečiui teko sutikti.

„Po kelių dienų paskambino ir pranešė: naujas antgalis kainuos... 43 eurus. O tai yra net penktadalis viso dulkių siurblio kainos!“ - dėstė ponas Deimantas.

Vilnietis „Vakaro žinioms“ pateikė lizingo dėl dulkių siurblio įsigijimo sutartį, prie kurios prisegtas pirkimo čekis su antspaudu „Garantija 24 mėn.“. Nieko daugiau čekyje nedetalizuojama. O dulkių siurblio instrukcijoje apie tai, kam garantija netaikoma, parašyta: „Garantija neapima tokių produktų ir/arba produktų dalių, kurios nusidėvi, kurios gali būti traktuojamos kaip suvartojamos arba kurios yra pagamintos iš stiklo.“

Ar vartotojas, reikalaujantis arba naujo antgalio, arba jo remonto, teisus? Su tokiu klausimu „Vakaro žinios“ kreipėsi į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją, kur inspektoriumi Aleksu prisistatęs vyras paaiškino, kad vartotojas teisus.

„Antgalis yra ne nusidėvinti, o komplektuojamoji dalis. Pagal įstatymą komplektuojamosioms dalims taikomas toks pat terminas, kaip ir pagrindiniam gaminiui“, - paaiškino inspektorius.

Tačiau, pasirodo, vartotojui vėl tektų vykti į parduotuvę, rašyti skundą, 10 dienų laukti atsakymo, tada su juo važiuoti į inspekcijos padalinį, įsikūrusį Naujininkuose. Tada jam būtų paskirtas inspektorius ir vyktų skundo tyrimas. „Ką gi, teks susimokėti. Kaip dirbantis žmogus tikrai neturiu laiko tiek tąsytis. O pardavėjai todėl ir apgaudinėja pirkėjus, kad sukurta tokia biurokratiška vartotojų teisių gynimo sistema“, - reziumavo vilnietis Deimantas.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder