Pasak startuolio įkūrėjų, idėja atsirado panorus didesnių iššūkių. O štai kaip juos pavyks įveikti - parodys laikas.
Ieškojo iššūkių
Startuolis save pristato kaip vienintelį, Lietuvoje suteikiantį neriboto grafinio dizaino paslaugą. Teigiama, kad startuolis padės sutaupyti verslui, atliekant darbą principu "daugiau už mažiau".
Nors startuolis save orientuoja į smulkųjį ir vidutinį verslą, idėjos autorių teigimu, paslaugomis galės naudotis ir didesnės organizacijos.
"Doctor Idea" dizainerė Alina Vengalytė "Vakarų ekspresui" sakė, kad subrandinti galutinę idėją ir mintį nebuvo paprasta. O šiam tikslui įgyvendinti reikėjo komandos, į kurią susibūrė jos vadovu tapęs Deividas Šliažas ir programuotojas Benas Valančius.
"Esame naujas startuolis, kuris ką tik pradėjo savo veiklą. Nėra lengva surasti žmonių, su kuriais norėtum dirbti, su kuriais sektųsi dirbti ir žinotum, kad su jais tikrai kažką pasieksi. Su Deividu esame pažįstami aštuonerius metus. Aš dirbau pakuočių inžiniere, o Deividas - pardavimų vadovu. Po kažkurio laiko sugalvojome, kad mums reikia daugiau iššūkių.
Pradėjome daugiau dirbti su dizainu. Įkūrėme studiją - joje vyksta kūrybiniai darbai: kuriame pakuotes, identitetus, prekinius ženklus", - sakė startuolio dizainerė A. Vengalytė.
Startuolio vadovas D. Šliažas pridėjo, kad komandos nariai vienas kitą puikiai papildo, tad tai padeda siekti užsibrėžtų tikslų.
"Aš daugiau atsakau už strategiją, Alina - už grožį, Benas - mūsų smegenys. Kalbant paprastai, norėjome kūrybinį darbą atskirti nuo greitojo.
Matome aiškią tendenciją, kad mažesniems nėra daug galimybių konkuruoti.
Samdyti savo dizainerį ne visi gali, nes tai kainuoja didelius pinigus", - teigė D. Šliažas.
Kaip kilo pavadinimo idėja? Pasak D. Šliažo, buvo renkamasi iš sąrašo.
"Iš karto galvojome apie užsienio rinką. "Doctor" - gydytojas. Nuo pat pradžių norėjome verslui padėti. Ieškojome humoro prieskonio. "Daktaras idėja" - padeda ir gydo verslą. Mintis galbūt tokia", - svarstė D. Šliažas.
TIKSLAS. Alina Vengalytė, Deividas Šliažas ir Benas Valančius viliasi, kad projektas sulauks sėkmės ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje.
Egidijaus JANKAUSKO nuotr.
Kūrė 10 mėnesių
D. Šliažo teigimu, projektas buvo daromas 10 mėnesių. Startuolis skirtas komunikacijai vidinėje sistemoje, tad nebus jokių susirašinėjimų elektroniniu paštu.
"Kažkuriuo metu pajutome, kad klientai siunčia ne visai įdomius darbus - feisbuko pranešimai, "baneriai", reklamėlės žurnalui. Tokie buitiniai dalykai užima daug laiko. Sulaukiame skambučių dėl kiekvienos smulkmenos - padaryti taip, kitaip. Kartais klientas pasako, kad širdelė ne toje vietoje. O tų širdelių būna 20 ir nežinai, kurią reikia koreguoti... Visada turėjome chaosą, o per chaosą nukenčia kūrybiniai darbai.
Pradėjome galvoti, kaip padaryti, kad viskas būtų paprasčiau. Pradėjome ieškoti informacijos ir sugalvojome, kad reikia sukurti sistemą. Šiame startuolyje bus galima visus norus ir lūkesčius tiesiog parašyti, ir visa tai matysime. Beje, startuolis suteiks galimybę bet kada peržiūrėti savo ankstesnius projektus. Jie niekur nedings", - sakė A. Vengalytė.
Startuolio programuotojas B. Valančius pridėjo, kad startuolis bus aktualus visoms įmonėms, turinčioms socialinius tinklus. Ateityje planuojama startuolį pritaikyti ir mobiliesiems telefonams.
"Startuolis bus tarsi dizainerio aplinka, jis matys visus prikabintus dokumentus ir užsakovo prašymus.
Klientas gaus pranešimą apie padarytą darbą, tad tai bus greita ir patogu. Klientas, peržiūrėjęs darbą, sprendžia, ar viskas tinka. Jeigu ne, dizaineris gauna pranešimą su pastabomis.
Į šį projektą reikėjo įdėti daug darbo. Svarbiausia, kad viskas pateikta patogiai ir suprantamai", - sakė B. Valančius.
Kurs darbo vietas?
Paklaustas, ar sulaukus didelės išankstinės sėkmės idėjos autoriams pakaks darbo jėgos, D. Šliažas buvo nusiteikęs optimistiškai.
"Ar spėsime priimti užsakymus? Visko gali būti. Jeigu tūkstantis užsakymų, galime ir nespėti (juokiasi. - autor. past.). Baimių buvo, kad panašiai gali atsitikti, bet tokiems atvejams būsime pasiruošę bet kokiu atveju.
Norime tapti dideliu ir globaliu startuoliu. Klaipėdoje nėra didelių galimybių surinkti daug dizainerių. O štai ši sistema leistų samdyti darbuotojus Vilniuje ar net mažesniuose šalies miestuose, kur tokio darbo daug nėra. Matysime, kiek dizaineris atlieka darbo, sistemiškai rinksime duomenis, stebėsime jo darbo spartą", - tikino D. Šliažas.
A. Vengalytės manymu, toks startuolis bet kuriam dizaineriui gali tapti patogia darbo vieta, nes norint atlikti darbą nebūtina gyventi Lietuvoje.
"Ypač jaunimas mėgsta keliauti, laikinai ar ilgai gyventi užsienyje. Tad toks darbas - idealus. Jį gali dirbti būdamas bet kurioje pasaulio šalyje. Svarbu turėti interneto ryšį", - sakė A. Vengalytė.
Ateities tikslai
D. Šliažo teigimu, startuolis pirmiausia sieks įleisti šaknis Lietuvoje. Neatmetama galimybė, kad "Doctor Idea" taps patrauklia preke ir užsienio rinkoje, mat bus ir angliška startuolio versija.
"Stengsimės edukuoti smulkųjį ir vidutinį verslą. Dažnai nežinoma, kokios yra dizaino galimybės. Galima užsisakyti ne tik reklamą, bet ir kitus turinio rinkodaros sprendimus. Svarbiausia, kad klientas tiksliai žinotų, ko nori", - sakė startuolio vadovas.
Jo teigimu, tokių analogų Lietuvoje nėra. Startuolio autoriams panašių atvejų pavyko rasti tik Jungtinėse Amerikos Valstijose ir Australijoje.
"Darėme analizę, visame pasaulyje radau gal apie 10 panašių startuolių. Europoje tokių iš esmės nėra. Nežinau, kodėl Klaipėdos regione mažai startuolių. Galbūt viskas dėl mažesnės rinkos. Tačiau šiam startuoliui teritorija kaip ir neegzistuoja - dirbdami Klaipėdoje galime paslaugą suteikti kitų Lietuvos ar pasaulio miestų užsakovams", - teigė D. Šliažas.
Rašyti komentarą