Štai kokius verslininkus medžioja sostinė

Štai kokius verslininkus medžioja sostinė

Sostinės gyventojai ir miesto svečiai pastarosiomis dienomis gali „grožėtis“ miestą papuošusios naujos socialinės akcijos „Aš - vilnietis“ plakatais. Pastaruosiuose, matyt, siekiant mus pripratinti prie to, kad Vilnius netrukus taps ypatingai multikultūriniu miestu, vaizduojami kitataučiai. Pastaroji akcija jau sulaukė socialinių tinklų naudotojų komentarų.

Panegirika projektui

„Vilniaus miesto savivaldybė ėmėsi gražios socialinės akcijos: pratinti vilniečius prie minties, kad Vilnius - multikultūrinis, tolerantiškas, įvairiatautis talentų iš viso pasaulio traukos centras!.. Mūsų tikslas, kad tokių plakatų ateityje galima būtų pagaminti ne 20, o mažiausiai 60 000. Tačiau Vilniui reikės dėl šių talentų konkuruoti su kitais Europos ir regiono miestais. Ir tam reikia priemonių, skatinančių žmones keltis dirbti būtent į Vilnių!.. Tam reikia proaktyvumo. Turėti išteklių talentų „medžioklei“ visame pasaulyje. Taip pat sukurti konkrečią skatinimo sistemą, kuri leistų čia atvykusių žmonių sumokamus gyventojų pajamų mokesčius grąžinti šiems žmonėms aprūpinimo patogiu būstu forma, galimybių jų vaikus mokyti gimtąja kalba arba bent jau angliškai forma... Darbo čia tikrai daug. Ačiū Mark Adam Harold už pradžią!..“ - savo paskyroje rašo Lietuvos atsinaujinančių išteklių energetikos konfederacijos prezidentas Martynas Nagevičius, anksčiau ėjęs Vilniaus mero patarėjo pareigas, pridėdamas, kad „šiuos žmones reikia saugoti nuo vietos biurokratų.

Keistas verslininkas

Socialinio tinklo vartotojas, pasivadinęs Raimondu Navicku Bis, minėtai akcijai negailėjo kritikos. „Kalbėdami apie Talentus įsivaizduojame superaitišnikus, megapopuliarių appsų kūrėjus, žymius mokslininkus, Nobelio premijos laureatus ir pan. Neblogai būtų juos pritraukti į mūsų sostinę. Kurtų gerai apmokamas darbo vietas, spartintų technologinį vystymą, mokėtų didelius mokesčius, didintų vartojimą ir garsintų Lietuvą. Bet ar kampanijos užsukėjai savivaldybėje supranta, apie ką kalbama ir ką ketinama medžioti po pasaulį su tikslu atsigabenti juos į Vilnių?“ - abejoja įrašo autorius. Plakate barzdotas žmogus su turbanu pristatomas kaip „įmonės direktorius Harbhajan Singh“. Atviri šaltiniai rodo, kad Harbhajan Singh Bagga yra UAB „Good deal for you“ vadovas. Veiklos sritis: didmeninė prekyba apranga, drabužiais, avalyne, dirba 4 darbuotojai, skola „Sodrai“ - 3107,36 euro.

„Pirmus ketverius veiklos metus (2012-2015 m.) šis drabužių didmeninės prekybos „startuolis“ kasmet sugebėdavo suprekiauti ne daugiau nei už 5000 eurų! Įsivaizduojate prekybą, kurios mėnesinė apyvarta nesiekia 400 eurų? Kaip tas talentas ir jo darbuotojai išgyveno tuos metus, ką valgė, kaip už butą mokėjo - mįslė. Atsakymą gal žino Mokesčių inspekcija, bet ji to niekam nepasakys.

2016 m. Harbhajano Singho Baggos verslui nusišypsojo sėkmė - lietuvaičiai puolė pirkti jo pardavinėjamų rūbų ir keturių sunkiai dirbančių talentų startuolis iššovė pasiekdamas maždaug 5000 mėnesinės apyvartos svaiginančias ribas! Tokios apyvartos, ką rodo 350-500 popierinių atlyginimų vidurkis, nutiko ir 2017 bei 2018 m. Atlyginimai neverti dėmesio Vilniaus kontekste, tačiau „Sodrai“ mokėti už darbuotojus mūsų įmonių vadybos talentas nėra linkęs, todėl velkasi kelių tūkstančių eurų skola. Žiūrėdamas į besišypsančio plakate Harbhajano veidą ir jo talentingumą atspindinčius skaičius nesėkmingai bandau suprasti - kokią realią naudą Vilnius ir visa Lietuva bei biudžetas turi iš šio talento buvimo ir verslavimo mūsų šalyje? Kodėl tokius talentus reikia kažkur medžioti ir vos ne ant kelių maldauti atvykti gyventi į Lietuvą? - ironizuoja R.Navickas Bis. - Jeigu šeštadienį nuvyksite į Gariūnus, ten pamatysite tūkstančius prekybos rūbais talentų, finansiniais verslo sėkmės rodikliais niekuo nenusileidžiančiais Harbhajano Singho Baggos startuolio pasiekimams. Ir visi jie užauginti čia, Lietuvoje. Ne kokie nors atsivežtiniai. Gal prieš reklamuojant žygį į Pasaulinių Talentų Medžioklę jau pagautų talentų veidais Vilniaus savivaldybei vertėtų aiškiau apsibrėžti pagal pamatuojamus kvalifikacijos bei veiklos finansinius parametrus - kokius talentus bei profesionalus jie ketina pritraukinėti į mūsų šalį?

Norėjo parodyti, kad nesame teroristai

Iniciatyvos autorius Vilniaus tarybos narys Markas Adamas Haroldas, pats būdamas migrantas, siekė visiems aplinkiniams parodyti, kad kitataučiai gyvena Vilniuje, čia kuria, dirba ir nėra jokia grėsmė. „Nesame teroristai. Esame tiesiog žmonės, - leidiniui sakė pašnekovas. - Taip pat norėjau atkreipti lietuvių dėmesį į tai, kad Vilnius yra labai patrauklus užsieniečiams. Toks patrauklus, kad jie pasirinko čia gyventi ir jau vadina save vilniečiais.“ Paklaustas, kiek kainavo projektas, M.A.Haroldas teigė, kad beveik nieko: „Projekto dizainą sukūriau pats, Linkmenų fabrikas išskyrė patalpas, fotografas buvo miesto. Atsidėkojome suvenyrais.“ Paprašytas patikslinti, kokiais kriterijais remiantis buvo atrinkti plakatų herojai, pašnekovas atsakė, kad tokių buvo du. „Kuo didesnė šalių įvairovė ir kuo gražesnė šypsena“, - „Vakaro žinioms“ atrankos specifiką atskleidė projekto iniciatorius.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder