Kraną "Liebherr LHM 500“, kurio strėlės ilgis - 51 m, pagamino austrų kompanija "Liebherr-Werk Nenzing GmbH“ Rostoke (Vokietija) esančioje savo gamykloje. Jis buvo visiškai surinktas, pritvirtintas ant baržos, kurią vilkikas atitempė į Klaipėdos uostą. Šitaip austrų gaminami kranai keliauja į įvairius pasaulio uostus. Atplukdytas kranas išvažiavo iš baržos savo eiga.
Tokį kraną įsigijo LKAB "Klaipėdos Smeltė", kuri dar šiemet ruošiasi priimti rekordinio dydžio, t. y. apie 275 m ilgio laivą konteinervežį. Tai bus pirmas iš tų okeaninių laivų, kurie kursuoja tarp Pietų Amerikos, Šiaurės Amerikos ir Europos, kuriuos ateityje planuojama krauti prie "Smeltės" rekonstruotų krantinių. Taigi pamažu jau ruošiamasi aptarnauti tokius laivus, perkama nauja technika.
Bendrovė jau turi du "Liebherr" kranus, kurių keliamoj galia - 104 t, t. y. tokia pati kaip ir naujojo krano, tačiau jų strėlės yra trumpesnės ir jie gali pasiekti tik iki 13 konteinerių eilių, kitaip sakant, gali aptarnauti ne didesnius kaip iki 260 m ilgio, 32 m pločio laivus, kuriuose paprastai būna 13 konteinerių eilių. Kol kas į "Klaipėdos Smeltę" didesni laivai konteinervežiai ir nebuvo atplaukę.
"Liebherr LHM 500“ galės būti naudojamas 300 ir daugiau metrų ilgio, 13-16 konteinerių eilių plukdantiems laivams, kurių talpa – nuo 3 iki 6,5 tūkst. TEU (sąlyginių jūrinių konteinerių). Aptarnaujamų laivų tonažo atžvilgiu "Liebherr LHM 500" dabar bus pajėgiausias konteinerinis kranas Klaipėdos uoste. Kol kas naujokas dirbs "Smeltės" konteinerių terminalo 82-89 krantinėse. 275 m ilgio laivą aptarnaus visi trys kranai, mat tokio laivo viena stovėjimo valanda kainuoja dešimtis tūkstančių JAV dolerių.
Esant poreikiui, naujasis kranas bus naudojamas ne tik konteineriams, bet ir sunkiasvoriams bei negabaritiniams kroviniams (vėjo jėgainių, energetikos ir kitos pramonės įrengimams) krauti.
Kartu su kranu įsigyti du "twin-lift“ tipo konteinerių griebtuvai, pagaminti "Bromma“ gamykloje. Tokio modelio griebtuvu kranas vienu metu pakelia du dvidešimties pėdų tuščius arba krautus konteinerius gerokai paspartindamas laivų krovos procesą. Vienas jau toks griebtuvas buvo seniau atgabentas, o kitas atplukdytas kartu su naujuoju kranu.
Dirbti "Liebherr LHM 500“ pradės po geros savaitės. Į Klaipėdos uostą atvyko ir gamintojų atstovai, specialistai, inžinieriai, mechanikai, kurie pasibaigus dvi dienas truksiančiam krano testavimui, septynias dienas mokys "Smeltės" kranų operatorius bei mechanikus, kaip reikia dirbti su tokiu kranu ir jį aptarnauti. Dar šiemet lapkritį bus atgabenti dar du konteinerių griebtuvai, kurie krante galės konteinerius krauti 8 aukštais, t. y. pakelti juos į 22 m aukštį.
Nuo 2008 m. rugsėjo "Klaipėdos Smeltės“ kontrolinis akcijų paketas priklauso Olandijoje įsikūrusiam tarptautiniam konteinerių terminalų tinklui – kompanijai "Terminal Investment Limited“ (TIL), holdingo principu valdančiai apie 27 terminalus įvairiuose kontinentuose. TIL glaudžiai bendradarbiauja su antra pagal dydį konteinerių laivybos kompanija "Mediterranean Shipping Company" (MSC) ir investuoja į terminalų plėtrą tuose uostuose, į kuriuos MSC planuoja nukreipti krovinių srautus.
2008 m. TIL pasirinko Klaipėdą tarptautiniam konteinerių paskirstymo centrui įkurti. Planuojama, kad atitinkamai paruošus LKAB "Klaipėdos Smeltė“ infrastruktūrą bei suprastruktūrą prie kompanijos naudojamų krantinių švartuosis okeaniniai laivai, kurių talpa – 6,5-7,5 tūkst. TEU, aplenkdami šiuo metu naudojamus tradicinius konteinerių paskirstymo centrus Vakarų Europos uostuose.
Per kitą "Smeltės" plėtros etapą, kai bus baigos rekonstruoti 90-96 krantinės ir bus pritaikytos sunkiasvorei krovos technikai, montuojamai ant specialių bėgių, bendrovė planuoja papildomai įsigyti STS ("Ship-to-Shore“) tipo konteinerinius kranus, skirtus aptarnauti 7,5 tūkst. TEU talpos ir didesniems okeaniniams laivams konteinervežiams. Juos žadama aptarnauti su 4-5 kranais.
Šiuo metu yra tikrinamos "Smeltės" naudojamų krantinių apkrovos, t. y. nustatoma, kokius krūvius jos gali atlaikyti. Minimalūs reikalavimai, kad galėtų atlaikyti 6,7 tūkst. TEU plukdančius laivus aptarnauti reikalingą techniką, o maksimalūs poreikiai - "Postpanamax" tipo konteinervežiams, plukdantiems 8,5-9,5 tūkst. TEU, kuriuos norima priimti tolimoje ateityje. Kai bus aišku, kokias apkrovas gali atlaikyti "Smeltės" naudojamos krantinės, tada ir bus užsakomi STS kranai, kurie bus gaminami specialiai juos pritaikant prie Klaipėdos uosto krantinių.
Rašyti komentarą