Didesnių laivų prasilenkimas nebebus problema

Didesnių laivų prasilenkimas nebebus problema

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos locmanai jau pradėjo mokytis Lietuvos aukštosiosjūreivystės mokyklos treniruoklyje dirbti uoste dvipusio eismo sąlygomis. Tikimasi, kad jis bus įvestas ateinantį pavasarį.

Mokosi visi locmanai ir du Uosto direkcijos Laivų eismo tarnybos operatoriai. Jie turi įvertinti, kokio tipo ir dydžio laivai galės saugiai prasilenkti laivybos kanale.

Sakant, kad Klaipėdos uoste vyksta vienpusis laivų eismas, turima omenyje, kad jame nėra galimybės prasilenkti didesniems laivams. Laivybos kanalui esant 125 m pločio laivai plaukia uoste viena kryptimi. Kai į Klaipėdos uostą ir iš jo plaukia keltai, kitus laivus reikia užlaikyti, mat jie negali prasilenkti su keltais.

Šiemet balandžio 22 d. viena didžiausių pasaulyje uostų gilinimo kompanijų - olandų "Van Oord Dredging and Marine Contractors BV" - Klaipėdos uoste pradėjo didžiausius jo istorijoje laivybos kanalo gilinimo ir platinimo darbus, kainuosiančius per 129 mln. Lt. Šiuo metu jie, galima sakyti, jau įpusėjo - iškasta 2,6 mln. kub. m grunto iš būtinų iškasti 4,5 mln.

Uosto infrastruktūros ir plėtros direktorės Romos Mušeckienės teigimu, šiemet iki lapkričio kompanija jau buvo atlikusi 58 proc. darbų, kurių vertė - 73 mln. Lt, tačiau kol kas Uosto direkcija už juos nėra sumokėjusi nė vieno lito.

"Kalbos, kad olandai dotuoja Uosto direkciją, nepagrįstos. Tai jie nenori, kad atliktiems darbams būtų surašomi aktai, o Uosto direkcija yra pasiruošusi jiems sumokėti. Bendrovė dirba iškart 9 baruose ir, ko gero, žinodama, kad šiems darbams naudojami ir Europos Sąjungos pinigai, bando iš to turėti kokios nors naudos", - teigia R. Mušeckienė.

Tikimasi, kad gilinimo darbai bus baigti kitų metų pavasarį. Po to, kai laivybos kanalas bus pagilintas iki 14,5 m ir paplatintas iki 150 m, jame planuojama įvesti dviejų pusių eismą. Tada, nepriklausomai nuo to, plauks keltai ar ne, kiti laivai galės laisvai judėti laivybos kanalu ir, uosto kapitono Adomo Aleknos teigimu, greičiau apsisukti. Tai reiškia, kad laivams nebereikės prarasti laiko laukiant prasilenkimo.

Tai labai aktualu konteinervežiams, kurie uoste stovi trumpai ir kuriems reikia laikytis grafiko, taip pat keltams, kurie turėdavo užtrukti, kai į uostą buvo vedamas arba iš uosto išvedamas didelis laivas balkeris, konteinervežis ar tanklaivis.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder