Šiuo metu Uosto direkcijos Laivyno skyrius turi 7 laivus - 3 locmanų katerius, du narų botus, vieną gelbėjimo ir vieną hidrografinį laivą. Kateriai "Zunda" ir naftos surinkimo įranga priklauso Uosto priežiūros skyriui.
Uosto direkcija tvirtai yra nusprendusi įsigyti žemsiurbę. Pasak G. Petreikio, šiuo metu tikslinama konkurso techninė užduotis ir tikėtina, kad dar šiemet bus skelbiamas tarptautinis tokio laivo statybos konkursas.
Nuo birželio 27 d. AB "Klaipėdos laivų remontas" remontuojamas vienas iš trijų Uosto direkcijos locmanų katerių "Smiltė". G. Petreikio teigimu, tai planinis remontas, truksiantis apie mėnesį. Tai vadinamasis dokinis remontas, nors laivą iš vandens ant kranto iškėlė kranas ir pastatė ant kilblokų, į doką jis statomas nebus, nes nėra būtinybės.
Pagal Lietuvos saugios laivybos administracijos taisykles laivo techninės būklės patikros atliekamos kasmet. Pagal tarptautinius reikalavimus išsamiai laivo techninė būklė tikrinama jį dokuojant kas 5 metus.
Locmaninis kateris "Smiltė" Estijos laivų statykloje buvo pastatytas 2006 metais ir kainavo per 3 mln. Lt. Taigi šio laivo planinis remontas ir patikra atliekami jau nebe pirmą kartą.
"Paprastai patikra atliekama kas 5 metus, bet mes ją kartais darome ir anksčiau, nes atsižvelgiame į pagrindinio variklio išdirbtas motovalandas. Pagal pagrindinio variklio gamintojo reglamentą variklio kapitalinis remontas turi būti atliekamas jam išdirbus 7 tūkstančius motovalandų. Tad mes paprastai locmanų katerių kapitalinį remontą darome kas ketverius metus", - sakė Laivyno skyriaus viršininkas.
Kadangi Uosto direkcija turi tris locmaninius katerius, tad problemų vieną remontuojant nekyla.
Šiemet Uosto direkcija remontuoja tik vieną laivą ir daugiau remonto planų neturi. Be to, ir kitais metais jos laivų remontuoti nenumatoma, tad, pasak G. Petreikio, bus langas, kai bus galima atsikvėpti nuo remonto.
Rašyti komentarą