"Viktoriją" bangos nunešė į Liepoją

"Viktoriją" bangos nunešė į Liepoją

Kelionė







Motorinė jachta "Viktoria", pastatyta 1991 metais, tarnauja kaip uosto apžvalgos kateris

Motorinė jachta "Viktoria", lydėjusi per Baltijos jūrą plaukiantį burlentininką Arūną Rinkevičių, patyrė nuotykių.


Plaukusieji šia jachta dėkingi "Viktorijos" kapitonui Aleksandrui Grinevičiui, nes jūroje buvusios 4 metrų aukščio bangos guldė laivą ant šono. Pasak Audriaus Sutkaus, firmos "Actionfield", padėjusios įgyvendinti plaukimo per Baltijos jūrą burlente projektą, koordinatoriaus, buvusio jachtoje, jeigu kapitonas būtų priėmęs netinkamą sprendimą, kažin kaip viskas būtų buvę.


Kapitonas sako pats turėjęs ir įdomesnių kelionių navigaciniu požiūriu, tačiau jachtai "Viktoria" ši kelionė buvo įspūdinga.

Lubio jachta


1995-2002 metais A. Grinevičius dirbo kapitono padėjėju laivuose, iš Vokietijos plukdžiusiuose nebenaujus automobilius. Dabar jam vienam reikia aptarnauti laivą "Viktoria" - nuo navigacijos iki indų plovimo. Tačiau, kaip sakoma, lazda turi du galus - užtat gali pasijusti esąs laivo šeimininkas.


Motorinė jachta "Viktoria", pastatyta 1991 metais, priklauso AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai (KLASCO), todėl vadinama Bronislovo Lubio jachta. Jau trečius metus šios jachtos kapitonu dirbantis A. Grinevičius sakė ja plukdąs visus svečius, kurie darbo reikalais atvyksta į KLASCO, rodo jiems uostą. Todėl "Viktoria" oficialiai vadinama uosto apžvalgos kateriu.


4 metrų bangos


Paklaustas, ar "Viktorijai" nebuvo pavojinga kelionė iš Gotlando Baltijos jūra praėjusį penktadienį esant dideliam bangavimui, A. Grinevičius atsakė:


"Jeigu būtų buvę pavojinga, nebūčiau plaukęs. Žinau šio laivo savybes. Jis skirtas plaukioti ir jūra, tik, žinoma, esant tam tikroms sąlygoms. Kai plaukėme iš Gotlando, bangų aukštis siekė 4 metrus. Tos sąlygos jam dar buvo geros. Tačiau, jeigu būtų buvęs dar stipresnis vėjas ir 5 metrų aukščio bangos, būtų buvę nelabai gerai. Tada būtų tekę rinktis kitą kursą, kad būtų saugu".


Nors planuota, kad Arūnas su jachta parplauks į Klaipėdą rugpjūčio 26-osios rytą, tačiau "Viktoria" iš Švedijos išplaukė tądien tik 17.30 val.








Image removed.
Burlentininkas A. Rinkevičius "Viktorijai" plaukiant per 4 metrų aukščio bangas jautėsi kuo puikiausiai

Reikėjo laukti kuro


"Viktorijos" įgulai išsilaipinus ketvirtadienį Gotlando Vendburgo uostelyje, švedų pasienio apsaugos darbuotojas pajuokavo, kad miestelyje gyvena tik trys žmonės. Vienas jų esąs fermeris, besirūpinantis kuro pristatymu.


"Man reikėjo tūkstančio litrų kuro, tačiau didžiulėje cisternoje, talpinančioje 20 tūkst. litrų, tebuvo tik 270 litrų. Švedai skėstelėjo rankomis. Pasirodo, pasienio apsaugos kateris pasipildė kuro atsargas ir mums nebeliko ",- pasakojo kapitonas. Beje, vien tik plaukdama į Švediją jachta sunaudojo 1300 litrų.


Švedai kurą žadėjo pristatyti 5 val. ryte. Tačiau kadangi jį dar reikėjo atvežti iš Gotlando sostinės Visbio, pažadą tesėjo tik 17 val. Tai ir sutrukdė "Viktorijai" grįžti į Klaipėdą planuotu laiku, mat penktadienio rytą oras jachtai dar buvo palankus, o išplaukus 17.30 val. - nebe.


"Laikėme kursą į Klaipėdą, tačiau kadangi laivo antstato buringumas didelis, dreifas mus tiesiog nunešė į Liepoją. Bangos buvo tokios aukštos, kad per jas nebuvo matyti Liepojos uosto vartus žyminčių plūdurų. Užtat Liepojoje, įplaukę į uostą, mes labai ramiai praleidome naktį",- sakė A. Grinevičius.


Panikos laive nebuvo


"Bangų aukštis didelis. Kai 15 tonų sverianti jachta krenta nuo 4 metrų aukščio bangos, atrodo, kad ji dings vandenyje kaip povandeninis laivas. Bet pati banga jį kelia ir gražiai išneša į paviršių. Tarp mano keleivių buvo abejojančių, ar viskas gerai baigsis, tačiau panika nekilo. Plaukusios moterys palyginti buvo labai ramios",- pasakojo kapitonas.


Beje, "Viktorijoje" iš profesionalių jūrininkų tebuvo kapitonas ir vairininkas, o kiti 8 žmonės, įskaitant ir burlentininką, buvo keleiviai.


Paklaustas, kodėl jis priėmė sprendimą likti Liepojoje ir nebeplaukti į Klaipėdą, kapitonas atsakė:


"Plaukiant prastomis oro sąlygomis galėjo neužtekti kuro. Dieną mums reikėjo įsipilti dar 300 litrų. Be to, kai blogas oras, geriau plaukti šviesiu paros metu."


Po žvalgybos - namo


Šeštadienį sužinota, kad už Liepojos uosto vartų bangos aukštis yra 1,5 metro, o vėjo greitis - 12 m/s. Pasak kapitono, jachtai tokios oro sąlygos visai nieko, o tokiam laivui kaip "Viktoria", vėjas stiprus. Užtat reikėjo plaukti bandyti, ar jis galės grįžti į Klaipėdą.


Beje, išplaukus į jūrą, nutrūko valties laikiklis, teko grįžti į uostą susitvarkyti, nes esant bangavimui to padaryti neįmanoma.


"Jeigu į Klaipėdą būtų tekę plaukti visą laiką prieš bangą mažu greičiu, būtų labai didelės kuro sąnaudos. Užtat mums reikėjo pasirūpinti kuru, kad užtektų 10 valandų",- kalbėjo A. Grinevičius


Iš Liepojos praėjusį šeštadienį "Viktoria" išplaukė 16 val. ir atplaukė greičiau nei buvo tikėtasi - per beveik 4 valandas. Laivo, turėjusio parplukdyti burlentininką laukta parą ir tris valandas.


Dalia BIKAUSKAITĖ

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder