Specialiai darbo grupei pirmininkavęs vicemeras Artūras Šulcas priminė, kad šių metų dedikaciją buvo nelengva suprasti, tačiau dabar esą dauguma miestiečių suvokia, kad žmogus yra svarbiausia transporto dalis ir viskas daroma jo patogumui, o miesto infrastruktūra turi būti pritaikyta patogiam jo judėjimui.
Laukia elektromobilių
A. Šulco teigimu, galima džiaugtis, kad buvo pagerintos sąlygos specialiųjų poreikių turintiems asmenims įrengiant laiptų žymėjimą visose mokyklose, nuovažas dalyje mokyklų, kopiklius viename darželyje ir mokykloje, specialų žymėjimą autobusų stotelėse regos negalią turintiems asmenims ir t. t. Pasak vicemero, klaipėdiečiai buvo skatinami rinktis ekologiškas transporto priemones - vaikščioti pėsčiomis, važiuoti dviračiais. "Šiek tiek strigome įrengdami elektromobilių įkrovimo stoteles. Kai kurios procedūros dar ir šiandien nebaigtos ir sunku pasakyti, ar iki metų galo bus padaryta", - sakė A. Šulcas. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Aleksandras Michailovas aiškino, kad dvi elektromobilių įkrovimo stotelės jau yra nupirktos, tačiau dėl paveldosaugininkų, archeologų reikalavimų atlikti papildomus tyrimus užsitęsė procedūros. Anot A. Michailovo, stotelės vis dėlto turėtų atsirasti iki Naujųjų metų. Viena jų bus prie Savivaldybės, mat kitąmet Savivaldybė norėtų nuomotis 3 elektromobilius. Trikdžių buvo ir bandant pagerinti sąlygas dviratininkams.
Geras takas nuo Paryžiaus Komunos g. iki Jono kalnelio turėtų atsirasti kitais metais, nes iki vasario nusikėlė pirkimų procedūros.
Taip pat buvo užstrigusios ir pėsčiųjų bei dviračių tako nuo Tauralaukio iki Purmalių piliakalnio pirkimo procedūros. Visgi šiam projektui jau yra sutartis bei projektuotojas. Pokyčių kitąmet žadama ir Minijos gatvėje.
Vienu iš svarbesnių įgvendintų darbų vadinamas nuovažos įrengimas Tauralaukyje ties Klaipėdos gatvės tiltu.
Laikino tilto pėstiesiems per Danę buvo atsisakyta, nes išaugo darbų kaina - vietoj 90 tūkst. būtų prireikę apie 156 tūkst. eurų. Šias lėšas miesto Taryba nutarė panaudoti kitoms reikmėms.
Tęs kitąmet
Dalį šiais metais nespėtų atlikti darbų valdininkai tęs kitais metais. Toliau bus judinami Sąjūdžio parko tvarkymo darbai.
Planuojama, kad 2017-aisiais Klaipėdoje pradės veikti dviračių dalijimosi sistema, jau funkcionuojanti Vilniuje. Taip pat ketinama skelbti naują konkursą originaliems dviračių stovams, mat pirmajame konkurse buvo pateikti, jo rengėjų teigimu, primityvūs, neoriginalūs darbai.
Šiemet prie visų mokyklų, kurios prašė, buvo įrengti įprasti dviračių stovai, o kitąmet jie atsiras ir prie tų, kurios tokį pageidavimą pareiškė vėliau. Taip pat bus tvarkomos ir požeminės perėjos, tęsiami Bastiono komplekso tvarkymo darbai - jau pritarta projektiniams pasiūlymams.
Planuojama, kad vėl bus tęsiamas projektas "Istorija veža" - autobuse, vežančiame į Palangos oro uostą, skambės pasakojimai apie Klaipėdą, kuršius, Nemirsetą ir Palangą. VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" vadovas Gintaras Neniškis aiškino, kad šiuo metu projektas sustabdytas, nes sprendimas pritaikytas dideliam autobusui, o šiuo metu į kurorto oro uostą kursuoja mažos talpos autobusiukas.
"Kiti metai yra skirti kultūrai, gal padarysime ir daugiau tokių maršrutų", - svarstė G. Neniškis.
Taip pat 2017-aisiais tikimasi proveržio viešojo transporto srityje. Galvojama apie elektra varomų autobusų tramvajaus atsiradimą uostamiestyje. Kitąmet planuojama rengti galimybių studiją, kuri padėtų išsiaiškinti, kuri iš šių transporto priemonių Klaipėdai tinka labiau.
Rašyti komentarą