Miesto Tarybos narys Vidmantas Dambrauskas mano, kad studijos užsakomos norint apsidrausti. Kai kurių jų reikalingumu abejoja net pats Savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.
Savivaldybės specialistai pasiteisinimų, ką, už kiek ir kodėl pirko, turi į valias. Deja, jų įmantri biurokratinė kalba suprantama ne visiems gyventojams. Analizuojant Savivaldybės pirkinių krepšelį kyla natūralūs klausimai - ar Klaipėdai to dabar labiausiai reikia, kodėl taip brangiai mokama?
Dažniausiai dėl visko kaltinamas pats Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas. "Prie to, kad esu kaltinamas dėl visko, galima sakyti, jau esu pripratęs - jau penkeri metai, kai esu tiesiogiai išrinktas. Žmonės eina paprasčiausiu keliu - sau rūpimą klausimą sieja su konkrečiu asmeniu", - sako jis.
Ar užsuktas mechanizmas bus stabdomas?
Žinia, koronaviruso akivaizdoje projektuojami trys geriamojo vandens fontanėliai sukelia šypseną. Ar pasikeitus aplinkybėms bus peržiūrimi numatyti įgyvendinti projektai, ar kai kurių bus atsisakyta?
"Esant dabartinėms sąlygoms, kad ir kaip gaila, galimas daiktas, dalis projektų nebebus vykdoma, nors pirkimai ir atlikti. Greičiausiai viešųjų pirkimų procedūroms nebus teikiamos paraiškos dėl tų projektų, kurie buvo planuoti.
Pradėtus projektus bus bandoma baigti, kad mieste vyktų nors koks nors judėjimas į priekį. Turint omenyje, kad daugeliui jų naudojamos Europos Sąjungos (ES) lėšos, galima sakyti, kad tai bus savotiška parama verslui",- aiškino G. Neniškis.
"Dėl sutarčių peržiūrėjimo ir nutraukimo galiu pasakyti tik tiek, kad reikia žiūrėti, ar tas nutraukimas nekainuos brangiau nei įgyvendinimas. Net ir koronaviruso siautėjimo metu ekonominis gyvenimas nesustoja.
Norint nutraukti sutarčių vykdymą reikia turėti labai rimtų teisinių argumentų. Yra procedūros pradėti procesus, yra procedūros juos nutraukti, gyvename teisinėje valstybėje", - savo nuomonę išsakė uostamiesčio meras.
Fontanėlius siūlė ir gyventojai
UAB "Dujų sfera" projektuoja tris geriamojo vandens fontanėlius-gertuves. Už tai jai bus sumokėta 11,9 tūkst. eurų. Nurodyta kaina skaičiuojama kartu su projekto priežiūros paslauga. Kiek kainuos patys fontanėliai, sužinosime vėliau, jeigu projektas bus įgyvendintas.
Pasak Savivaldybės atstovų, įrengti viešas gertuves-fontanėlius klaipėdiečiams ir svečiams nuspręsta atsižvelgiant į pastaruoju metu buvusias karštas vasaras. Beje, tai padaryti siūlė ir patys miestiečiai.
Taigi mieste planuojama įrengti tris geriamojo vandens fontanėlius: prie burlaivio "Meridianas", šalia Teatro (ties Kultūros paveldo departamentu) ir Lietuvininkų aikščių.
Projektuotojai įpareigoti suprojektuoti tvirtus, antivandalinius, nerūdijančio plieno konstrukcijų geriamojo vandens fontanėlius, numatyti gertuves ir gyvūnams. Turės būti įrengti drenažas ir vandens tinklai.
Beje, projektuotojai siūlydami kainą įvertino topografinių dokumentų, geologinių (fontanėlis prie Teatro aikštės planuojamas senamiesčio teritorijoje, kuriai taikomi ypač griežti paveldosaugos reikalavimai) ir kitų reikalingų tyrinėjimo dokumentų, statybos leidimo gavimą.
Kodėl kompiuterių pirkimas supaprastintas?
Pernai metams baigiantis Savivaldybė sudarė sutartį su kompiuterine įranga prekiaujančia UAB "Lantelis" dėl planšetinių kompiuterių ir jų įkrovimo stotelių pirkimo už 96,5 tūkst. eurų.
Be to, tą patį mėnesį iš to paties "Lantelio" nupirko įrangos Klaipėdos Gedminų progimnazijai už 39,1 tūkst. eurų.
Žinoma, tai tik atsitiktinumas, kad bendrovės direktorius ir miesto meras ilgą laiką buvo tos pačios partijos nariai, o paskui beveik kartu atsisakė partinių bilietų.
Tai jokios įtakos šiam pirkimui neturėjo. Abejonių kelia tai, kad planšetiniai kompiuteriai buvo perkami atsisakant naudotis centrinės perkančios organizacijos (CPO) paslaugomis.
Ar tai reiškia, kad Savivaldybė sąmoningai siekė riboti konkurso dalyvių konkurenciją?
Anot Savivaldybės atstovų, šis pirkimas buvo vykdytas supaprastinto atviro konkurso būdu ir tai reiškia, kad pirkime galėjo dalyvauti visi suinteresuoti tiekėjai.
Pirkimas nevykdytas per CPO sistemą todėl, kad joje esantis produktas neatitiko perkančiosios organizacijos poreikių.
Buvo perkama ne viena kuri nors įrangos dalis, bet visas komplektas, kuris apėmė ir techniką, ir programinius sprendimus, t. y. mobiliųjų įrenginių valdymą, įrenginio nustatymą nuotoliniu būdu, apribojimų uždėjimą, programų diegimą.
Savivaldybės specialistai tvirtina, kad viešųjų pirkimų procedūros yra griežtai reglamentuotos, įstatymo nustatyta tvarka tikrinama visų dalyvių kvalifikacija ir pašalinimo iš procedūrų pagrindai.
"Pagal Viešųjų pirkimų įstatymą pirkimo laimėtojo sąsajų su politinėmis partijomis tikrinti neprivaloma. Viešųjų pirkimų komisija, vykdžiusi pirkimą, duomenų apie galimas sąsajas, neturėjo", - teigiama Savivaldybės atsakyme.
"Dabar neturiu jokių partiečių, nes esu nepartinis žmogus. Nežinau, nei kuo ta bendrovė užsiima, o juo labiau, kas ką iš jos pirko. Ir džiaugiuosi, kad nežinau", - sakė Klaipėdos meras V. Grubliauskas.
G. Neniškio teigimu, CPO pagalbos atsisakoma tais atvejais, jeigu įsigyjama įranga nėra reikiamos kokybės. Kiek jis prisimena, moksleivių planšetėms reikalavimai buvo gana aukšti.
Dviračių skaičiuokliai užstrigo dėl elektros
Savivaldybė dalyvauja Europos Komisijos programos "Horizontas 2020" finansuojamame projekte "Uostamiesčiai: darnaus judumo principų integravimas (PORTIS)".
Dėl dviračių srauto skaičiuoklių įrengimo 2018 m. pabaigoje - 2019 m. pradžioje buvo tartasi su dviratininkų bendruomenės atstovais.
Šis pirkinys Savivaldybei kainuos 73,8 tūkst. eurų. UAB "Fima" įsipareigojo skaičiuoklius įrengti iki š. m. kovo 3 d., bet šiuo metu sutartis sustabdyta rangovės prašymu.
KAINA. Dviračių skaičiuokliai Savivaldybei kainuos 73,8 tūkst. eurų.
"Fima" negali baigti darbų - įrengti dviračių skaičiuoklius ir pakloti elektros kabelį iki AB "Energijos skirstymo operatoriaus" (ESO) įvadinio elektros skydo, nes pirma ESO turi baigti savo darbus, t. y. įrengtų įvadinį elektros skydą.
Nepaisant to, kad sutartis laikinai sustabdyta, vienas skaičiuoklis jau įrengtas Taikos pr. prie prekybos centro "Akropolis". Skaičiuokliui ESO turi pajungti elektrą, tada jis bus testuojamas. Dėl skaičiuoklio Atgimimo aikštėje laukiama Kultūros vertybių apsaugos departamento atsakymo. Kai jis bus gautas, o ESO užbaigs darbus, rangovas galės tęsti darbus.
Studiją rengti įpareigojo Taryba
Visai neseniai Klaipėdos savivaldybė užsakė galimybių studiją įmantriu pavadinimu "Perspektyvinio naujų viešojo transporto rūšių diegimo galimybių studijos, investicijų projekto bei viešojo ir privataus sektorių partnerystės dokumentų paketo parengimo paslaugos".
Stebina studijos kaina- už ją bendrovei "Civitta" įsipareigota sumokėti beveik pusę milijono eurų - 461 tūkst. eurų.
Pasirodo, miesto Taryba 2017 m. liepos 27 d. pritarė projekto "Elektra varomo viešojo transporto naujų galimybių plėtra" įgyvendinimui pagal 2014-2020 m. ES finansuojamos programos "Horizontas 2020" priemonę "ELENA", įsipareigojo užtikrinti projekto bendrąjį finansavimą (10 proc.), pritarė finansavimo sutarčiai su Europos investicijų banku ir įgaliojo Savivaldybės administracijos direktorių pasirašyti šią sutartį.
Savivaldybės administracija viešai paskelbė atvirą konkursą. Nugalėtoja buvo išrinkta UAB "Civitta". Į minėtą kainą įeina perspektyvinio naujų viešojo transporto rūšių diegimo galimybių studijos parengimas, investicinio projekto parengimas, viešojo ir privataus sektorių partnerystės dokumentų paketo parengimas ir elektra varomų autobusų įsigijimo konkurso dokumentų paketo parengimas.
Galimybių studijos parengimo kaina - 372,6 tūkst.
Beje, buvo atliktas visos esamos transporto sistemos ir konkrečiai viešojo transporto sistemos tyrimas, transporto ir keleivių srautų tyrimai, gyventojų mobilumo tyrimai, miesto ir priemiesčio gyventojų apklausa, identifikuotos pagrindinės problemos ir pasiūlyti jų sprendimo būdai.
Išanalizuotos ir pasiūlytos naujų transporto rūšių galimos alternatyvos, pasiūlyti transporto sistemos tobulinimo variantai.
Galutinį sprendimą dėl priimtiniausio miesto viešojo transporto sistemos tobulinimo varianto turės priimti miesto politikai.
Už šūkį - 25 tūkst. eurų?
Šiemet vasarį Savivaldybės administracija pasirašė sutartį su VšĮ "Klaipėdos šventės" dėl Klaipėdos kultūros komunikacijos programos sukūrimo ir įgyvendinimo 2020-2021 m. Sandorio vertė - 196,9 tūkst. eurų.
Įdomu tai, kad programai sukurti skiriama neproporcingai daug lėšų, palyginti su lėšomis, skirtomis pačiai komunikacijai ir žinioms ištransliuoti.
Kyla klausimas, kodėl kiekvienais metais yra rengiama vis nauja strategija ir kaskart už ją iš naujo mokama maždaug po 25 000 eurų?
Juo labiau kad visa ta strategija susiveda į šūkio sukūrimą.
Šios programos pirkimo viešasis konkursas vyko per Centrinę viešųjų pirkimų informacinę sistemą.
Kvietimą dalyvauti konkurse priėmė 10 organizacijų, tačiau tik viena pateikė dokumentus dalyvauti konkurse.
Pasak Savivaldybės atstovų, pirkimo vertė buvo nustatyta atsižvelgiant į vidutinę tokių paslaugų kainą rinkoje, taip pat į miesto galimybes skirti Savivaldybės biudžeto lėšų miesto kultūriniam identitetui formuoti ir jo sklaidai.
"Kultūros komunikacijos programos tikslas - formuoti miesto įvaizdį pasitelkiant ryškiausius kultūros lauko įvykius; stiprinti jūrinį miesto identitetą; stiprinti kultūros reikšmės suvokimą miesto ekonomikos augimui, turizmui, talentų pritraukimui.
Paslaugos tiekėjas turi pateikti 2020 ir 2021 m. Klaipėdos kultūros komunikacijos strategiją, kurioje aptariama dabartinė situacija, komunikacijos programos tikslas ir uždaviniai, išskirta tikslinė auditorija, pateikiama pagrindinė žinutė (žinutės), aptarti pasirinkti komunikacijos kanalai ir kokybiniai ir kiekybiniai sėkmės matavimo kriterijai.
Pagrindinės komunikacinės žinutės turinys turi būti suderintas su perkančiąja organizacija. Be strategijos, tiekėjas turi atsiskaityti už atliktas veiklas ir pateikti dvi ataskaitas už 2020 ir 2021 m. kultūros komunikacijos programos įgyvendinimą.
Metinėse ataskaitose tiekėjas privalo pateikti informaciją apie vykdytas veiklas (naudoti komunikacijos kanalai, komunikacijos turinys ir kt. informacija, leidžianti įvertinti praėjusio laikotarpio veiksmų sėkmingumą).
Komunikacijos ataskaitose tiekėjas taip pat turi įvertinti pasirinktus kokybinius ir kiekybinius rodiklius, kurie buvo pateikiami ekonominiam naudingumui įvertinti.
Taip pat būtina pateikti 2020 ir 2021 m. ketinamų naudoti komunikacijos priemonių planą.
Komunikacijos priemonių plano turinys turi būti suderintas su perkančiąja organizacija ir tikslinamas kiekvieną mėnesį: raštu (el. paštu) turi būti suderinamas būsimojo mėnesio veiklų grafikas, kuriame nurodomas planuojamas žinučių kiekis kiekviename komunikacijos kanale.
Grafiko pakeitimai yra galimi, tačiau turi būti suderinti su perkančiąja organizacija. Komunikacijos plano sukūrimas padalintas į kelias dalis, siekiant užtikrinti sutarties vykdymą ir finansų kontrolę.
Visa tai yra intelektinis produktas, jį sudaro daug daugiau nei tiesiog šūkis ar vienas sakinys.
Paprastai tariant, lėšos skiriamos visam procesui: nuo intelektinio darbo, komunikacijos priemonių (TV, radijo, lauko reklamos, pranešimų spaudai, interneto svetainės, socialinių tinklų ir kt.) parinkimo, paslaugų užsakymo iki atsiskaitymo, įskaitant visus reikalingus atlikti darbus ir procedūras", - rašoma Savivaldybės atsakyme paprašius paaiškinti šios studijos reikalingumą.
Nepaisant gražaus paaiškinimo, vis tiek lieki nesupratęs, kam viso to reikia, kaip įgyvendinant šią programą pagerės kultūros lygis Klaipėdoje.
Sportas patikėtas vilniečiams
O štai sporto infrastruktūros vystymo Klaipėdos mieste galimybių studijai, kurią rengia Vilniaus bendrovė MB "Begra", skirta tik 7 900 eurų.
Studija turėjo būti parengta iki š. m. balandžio 15 d.
Kyla klausimas, kodėl Klaipėdos sporto infrastruktūros strategija patikėta Vilniuje registruotai bendrovei, turinčiai vieną darbuotoją?
Savivaldybės atstovai aiškina, kad šios studijos parengimo paslaugų pirkimas buvo organizuojamas mažos vertės skelbiamos apklausos būdu.
Skelbimas buvo paskelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje, pirkimas vykdytas elektroniniu būdu.
Tiekėjai, dalyvavę pirkime, turėjo atitikti minimalius kvalifikacijos reikalavimus, pavyzdžiui, iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos turėjo būti parengę bent vieną galimybių studiją, kurios vertė ne mažesnė kaip 12,6 tūkst. eurų su PVM, pasiūlyti sutarčiai vykdyti bent vieną specialistą, per paskutinius 3 metus parengusį bent vieną galimybių studiją.
Pasiūlymus pateikė septynios kvalifikacijos reikalavimus atitikusios organizacijos (viena jų yra įregistruota Klaipėdos mieste).
Tinkamiausiu pripažinta "Begra", pasiūliusi mažiausią kainą.
Viešųjų pirkimų įstatymas griežtai draudžia nustatyti reikalavimą tiekėjui būti iš konkretaus miesto. Toks reikalavimas būtų laikomas diskriminaciniu, - teigia Savivaldybės atstovai.
Ne brangus, bet keistas
Pernai metų pabaigoje už 11,6 tūkst. eurų Savivaldybės administracija pirko Klaipėdos miesto pozicionavimo strategijos sesijų organizavimo ir rinkodaros priemonių parengimo paslaugas, kurias atliko UAB "Synthesis Consulting Group".
"Šis pirkimas buvo atliktas įgyvendinant Klaipėdos ekonominės plėtros strategijos iki 2030 m. priemonę "Įkurti miesto prekės ženklo platformą, kuri būtų atsakinga už miesto prekės ženklo sukūrimą, miesto pristatymo medžiagos kuravimą".
Buvo perkamos ne seminarų organizavimo paslaugos, bet strateginių sesijų organizavimo bei rinkodaros plano parengimo paslaugos, reikalaujančios visai kitos kompetencijos. Paslaugos teikėjas buvo pasirinktas viešųjų pirkimų būdu.
UAB "Synthesis Consulting Group" yra kompetentinga ir žinoma įmonė, teikianti paslaugas VšĮ "Investuok Lietuvoje", Gedimino technikos universitetui ar UAB "Ignitis".
Pirkimą organizavusio skyriaus specialistų nuomone, paslaugos teikėjas labai gerai atliko sutartinius įsipareigojimus, jo parengtai Klaipėdos miesto strateginei rinkodaros krypčiai ir rinkodaros veiksmų planui š. m. kovo 13 d. pritarė Miesto plėtros ir strateginio planavimo komitetas.
Savivaldybės administracijai pavesta įvertinti ir priimti sprendimus bei atlikti reikalingus veiksmus šiai strategijai įgyvendinti", - rašoma Savivaldybės atsakyme.
"Koronavirusiniai" pirkimai
Kovo 16 d. buvo sudaryta sutartis su UAB "DGE Baltic Soiland Environment". Ši bendrovė iki š. m. lapkričio 16 d. turi atlikti ekogeologinius tyrimus Klaipėdos miesto šiaurinėje dalyje. Darbų vertė - 47,5 tūkst. eurų.
Savivaldybės vykdomo aplinkos monitoringo metu nustatyta dirvožemio tarša sunkiaisiais metalais. Siekdama nustatyti, kaip plačiai ir kaip giliai yra užterštas dirvožemis šiaurinėje miesto dalyje, Savivaldybės Ekstremalių situacijų komisija priėmė sprendimą atlikti detalius tos teritorijos ekogeologinius tyrimus.
Turint detalią informaciją apie sunkiųjų metalų paplitimą dirvožemyje bus rengiamas tos teritorijos tvarkymo planas.
Neseniai Savivaldybė užsakė UAB "Marketologai" parengti smulkiojo ir vidutinio verslo situacijos įgyvendinant tarptautinės programos "Interreg Europe" projektą "Tarptautinės įmonės" analizę.
Mokama suma nėra įspūdinga - 6 350 eurų, bet bendrovė skelbia turinti tik vieną darbuotoją. Savivaldybė konkurso laimėtojo kompetencija neabejoja.
Savivaldybė kartu su VšĮ "Klaipėda ID" partnerio teisėmis dalyvauja projekte "Tarptautinės įmonės", kurio tikslas - skatinti smulkaus ir vidutinio verslo (SVV) internacionalizaciją.
Viena iš Savivaldybės projektinių veiklų - Klaipėdos miesto SVV subjektų eksporto galimybių situacijos analizės parengimas pagal projekto partnerių parengtą metodologiją.
85 proc. visų projekto išlaidų finansuojama ES lėšomis, 15 proc. lėšų - Savivaldybės.
"Siekdama prisidėti prie darbo vietų išsaugojimo bei verslo skatinimo Savivaldybė įsipareigojo nestabdyti suplanuotų projektų, tokios pozicijos ir laikomasi", - aiškinama Savivaldybės rašte.
Apžvelgėme tik kelis mūsų skaitytojams įtarimų sukėlusius pirkinius. Jų, žinoma, yra gerokai daugiau.
"Negali būti pirkimo dėl pirkimo"
Vytautas GRUBLIAUSKAS, Klaipėdos meras
Apie viešuosius pirkimus klauskite ne manęs, o administracijos, kuri juos organizuoja. Politikai čia neturi kišti nagų.
Mano principinė nuostata buvo, yra ir bus, kad politikai turi būti kuo toliau nuo bet kokių su viešaisiais pirkimais susijusių procedūrų.
Tai turi galioti tiek merui, tiek eiliniam Tarybos nariui. Kiekviena tarnyba turi atlikti savo darbą.
Pirmiausia viešieji pirkimai neturi kelti nė menkiausios abejonės dėl jų skaidrumo. Kiekvienas tame procese dalyvaujantis ar administracijos, ar kitos institucijos atstovas prisiima atsakomybę tiek už konkurso sąlygų, tiek už sprendimų, tiek už procedūrų parengimą ir vykdymą.
Tie procesai turi būti visiškai atskirti ir negali būti jokios politinės "rekomendacijos" ar išraiškingo žvilgsnio.
Viešieji pirkimai - ne tas atvejis, kai žmogus ateina į prekybos centrą nusipirkti kepalėlį duonos, o kartu dar prigriebia mėsos, konservų ir kiaušinių.
Viešajame sektoriuje, tiek poreikis, tiek visos procedūros yra gana aiškiai reglamentuoti. Pirkimo dėl pirkimo negali būti. Asmeniškai pilietis tai sau gali leisti, bet tikrai ne viešoji institucija.
Ji prieš pirkdama bet ką, pirmiausia turi išanalizuoti poreikį ir būtinybę.
Fontanėliai Olandijos gyventojų nestebintų
Gintaras NENIŠKIS, Savivaldybės administracijos direktorius
Tiek meras, tiek administracijos direktorius mažai mato, ką miestas įsigyja. Yra konkretūs skyriai, kurie atsako už tuos dalykus. Miesto Taryba tvirtina biudžetą, strateginį planą. Konkrečioms priemonėms patvirtinami atskiri biudžetai. Perkama konkursų būdu.
Reikėtų žiūrėti konkrečiai kiekvieną sutartį, tačiau paprastai tokie dalykai kaip fontanėliai gertuvės ar dviračių skaičiuokliai būna finansuojami ES lėšomis.
Savivaldybė dalyvauja kokiuose nors projektuose, pavyzdžiui, viešųjų erdvių sutvarkymo ar dviračių takų plėtros.
Europiečiai siūlo gerus projektus įgyvendinti ir besivystantiems kaimynams iš Rytų Europos. Fontanėliai gertuvės ar dviračių skaičiuokliai Olandijos ar Danijos gyventojų visiškai nestebintų.
Jie skaičiuoja dviračius, analizuoja ir pagal tai vertina kuriamą infrastruktūrą. Vakaruose tokia infrastruktūra yra ir jie mums siūlo dalintis gerąją praktika. ES finansavimo dalis būna 85 proc., o mūsų tik - 15 proc.
Dėl tų fontanėlių diskusijų buvo, bet ar apsispręstą tą projektą vystyti, nežinau. O pasiūlymų mes gauname įvairių pradedant povandeniniais laivais, baigiant aukščiausių bokštų pastatymu.
Dėl kai kurių studijų ir man kyla klausimų.
Savivaldybė turi savo specialistų. Kai kuriais atvejais mūsų žmonių kvalifikacija yra aukštesnė už samdytų universalų, visų galų meistrų, rengiančių tas studijas.
Tačiau rengiant investicinius projektus, kuriems prašoma ES finansavimo, neretai reikalaujama, kad būtų atlikta galimybių studija, ar tikslinga vieną ar kitą projektą įgyvendinti.
Tai neišvengiama formalioji sąlyga teikti paraišką finansavimui gauti.
Didžioji dalis studijų yra tokių. Kitas dalykas, kai specialistai, bijodami būti apkaltinti subjektyvumu, šališkumu, užsako padaryti studijas. Šiuo atveju norėčiau susilaikyti nuo vertinimo.
Studija - brangiai kainuojantis užpakalio prisidengimas
Vidmantas DAMBRAUSKAS, miesto Tarybos narys
Šioje kadencijoje man nežinoma, kad būtų užsakyta kokia nors studija. Bet praeitoje kadencijoje užkliuvo studijos dėl tramvajaus, dėl aplinkkelio ir pan.
Jos - į šiukšlyną išmesti pinigai. Kokie specialistai tas studijas rengia?
Dažniausiai paprasto UAB ne pačios aukščiausios kvalifikacijos žmonės. Esu sakęs, kad geriau paklausti gatvėje sutikto paprasto ūkiško žmogaus, ir jis pasakys, ar reikalingas tramvajus, ar ne.
Visada buvau kategoriškai prieš ir Uosto direkcijos daromas studijas, ir Savivaldybės administracijos. Jos yra niekinės, gula į stalčius. Nemačiau dar nė vienos doros studijos.
Tai visų valdiškų struktūrų įprotis. Kai kada suprantu tuos valdininkus - neduok Dieve, padarysi klaidą, reikės už ją atsakyti. Todėl jie užsako studiją, kad galėtų pasiteisinti.
Tai brangiai kainuojantis savo užpakalio prisidengimas, pinigų plovimas, nieko daugiau.
O tų studijų pavadinimai reiškia: kažko noriu, bet pats nežinau ko, bet pinigus išleisti reikia. Paimkite ir suskaičiuokite, kiek kainavo išmestos ir neįgyvendintos studijos.
Norėdami sekti naujausią ir aktualią informacija apie organizacijos vykdomus konkursus - čia skelbiami Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos viešieji pirkimai
Rašyti komentarą