Klaipėdos senamiestį gaivins arkliai

Klaipėdos senamiestį gaivins arkliai

Klai­pė­dos val­džios spren­di­mais, esą žlug­dan­čiais se­na­mies­tį, ne­pa­ten­kin­ti vers­li­nin­kai su­ma­nė kraš­tu­ti­nę prie­mo­nę pa­dė­čiai gel­bė­ti. Jie siū­lo pra­dė­ti ke­liau­ti į uos­ta­mies­čio šir­dy­je esan­čias ka­vi­nes ark­liais, ka­rie­to­mis ir už tai do­va­no­ja ne­mo­ka­mus pie­tus.

Tai - ne pokš­tas, o reak­ci­ja į ne­spren­džia­mą mo­ka­mo au­to­mo­bi­lių sta­ty­mo prob­le­mą ir ar­tė­jan­tį Pi­lies til­to už­da­ry­mą. Vie­nos di­džiau­sių Klai­pė­dos se­na­mies­ty­je pra­mo­gų ir mai­ti­ni­mo įstai­gų va­do­vy­bė nu­spren­dė klien­tus vi­lio­ti itin ori­gi­na­liai.

Se­na­mies­tis to­liau tuštėja

„Ne­mo­ka­mi pie­tūs at­vy­ku­sie­siems su ark­liais“, - to­kia an­traš­tė pui­kuo­ja­si įstai­gos rek­la­mi­nia­me pla­ka­te. Pa­siū­ly­mas ga­lio­ja iki ko­vo 7 die­nos vie­na­me ba­rų pir­mie­siems 20 va­de­lio­to­jų ir jo­ji­kų.

Šios idė­jos su­ma­ny­to­jas, įmo­nių gru­pės „Ne­sė Group“ val­dy­bos pir­mi­nin­kas Ka­zys Pa­uli­kas LŽ sa­kė, kad taip per iro­ni­jos pri­zmę sie­kia­ma dar kar­tą at­kreip­ti dė­me­sį į vis tuš­tė­jan­čio ir mer­din­čio Klai­pė­dos se­na­mies­čio prob­le­mą. „Šian­dien kal­bė­jau su vie­nos ke­pyk­lė­lės sa­vi­nin­ke, ji ti­ki­no dar iki va­sa­ros bū­sian­ti pri­vers­ta par­duo­ti vers­lą ir bėg­ti iš se­na­mies­čio“, - tvir­ti­no jis.

K.Pa­uli­ko tei­gi­mu, į siū­ly­mą ark­liais at­vyk­ti pa­pie­tau­ti ga­li­ma žiū­rė­ti ir rim­tai, ir su šyp­se­na. „Juk ark­liai su ka­rie­to­mis to­kią is­to­ri­nę vie­tą, kaip ak­me­ni­mis grįs­tas Klai­pė­dos se­na­mies­tis, ti­krai pa­puoš­tų. Ta­čiau nė­ra kas tais ark­liu­kais nau­do­tų­si, nes nė­ra tu­ris­tų. Ko­dėl? Nes se­na­mies­tis bai­gia iš­tuš­tė­ti, vers­las bė­ga iš jo ir ke­lia­si į di­džiuo­sius pre­ky­bos cen­trus. To prie­žas­tis - ne­ra­cio­na­lūs Klai­pė­dos val­džios spren­di­mai“, - ti­ki­no jis.

No­ri lengvatų

Vie­nas skau­džiau­siai vers­li­nin­kams smo­gu­sių spren­di­mų - au­to­mo­bi­lių sto­vė­ji­mo uos­ta­mies­čio cen­tri­nė­je da­ly­je ap­mo­kes­ti­ni­mas. „Va­lan­da kai­nuo­ja tris li­tus. Kiek man te­ko do­mė­tis, vi­sa­me pa­sau­ly­je yra ska­ti­na­mos vie­tos bend­ruo­me­nės, vers­li­nin­kai, o Klai­pė­do­je tuos tris li­tus tu­ri mo­kė­ti ir se­na­mies­ty­je dir­ban­tys as­me­nys, ir už­sie­nio tu­ris­tai. Leng­va­tos ga­lio­ja tik se­na­mies­čio gy­ven­to­jams, bet ne ja­me dar­bo vie­tas ku­rian­tiems ir jas tu­rin­tiems as­me­nims ar at­vyks­tan­tiems pa­pie­tau­ti žmo­nėms“, - kal­bė­jo K.Pa­uli­kas.

Jo ma­ny­mu, val­džia tu­rė­tų tai­ky­ti leng­va­ti­nius mė­ne­si­nius abo­ne­men­tus pir­miau­sia se­na­mies­čio dar­buo­to­jams. „Ta­čiau ir ki­ti klai­pė­die­čiai tu­rė­tų gau­ti nuo­lai­dų. Pa­žiū­rė­ki­te, iš se­na­mies­čio jau pa­bė­go vi­si ban­kų fi­lia­lai, ne­be­si­ku­ria nau­jos par­duo­tu­vė­lės, mai­ti­ni­mo įstai­gos. Ga­liau­siai ir pats se­na­mies­tis vi­siš­kai ne­rek­la­muo­ja­mas ki­tuo­se mies­tuo­se, pa­vyz­džiui, Ka­li­ning­ra­de“, - pik­ti­no­si vers­li­nin­kas.

Kar­tu jis juo­ka­vo, kad se­na­mies­ty­je at­si­ra­dus dau­giau nei dviem ka­rie­toms su ark­liais Klai­pė­dos val­džia esą ir ark­lių „par­ka­vi­mą“ tuoj pat su­ge­bė­tų ap­mo­kes­tin­ti.

Bal­no­ja arklį

Pa­siū­ly­mą už at­vy­ki­mą ark­liais gau­ti ne­mo­ka­mus pie­tus ins­pi­ra­vo ne­se­niai vie­šai nu­skam­bė­ju­sios šios Klai­pė­dos vi­ce­me­ro Ar­tū­ro Šul­co fra­zės: „Man keis­ta, kad žmo­nės į se­na­mies­tį ver­žia­si au­to­mo­bi­liais. Juk jo gat­ve­lės pri­tai­ky­tos ark­liams ir pės­tie­siems.“

To­kios po­li­ti­ko min­tys ra­do­si ir dėl to, kad mies­to val­džia, vers­li­nin­kų pa­si­pik­ti­ni­mui, ne­ke­ti­na leis­ti va­žiuo­ti pri­va­čiam trans­por­tui Bir­žos til­tu, nors re­mon­tuo­ti bus už­da­ro­mas Pi­lies til­tas ir žmo­nės ne­teks pa­to­gaus su­si­sie­ki­mo.

„Fan­tas­ti­ka! Ačiū už kvie­ti­mą! Tuoj pa­šer­siu ark­lį ir at­vyk­siu. Pui­kus vers­li­nin­kų hu­mo­ras. Bet kai prieš ke­lis šim­tus me­tų se­na­mies­tis bu­vo pla­nuo­ja­mas, nie­kas net ne­nu­tuo­kė, kad ka­da nors at­si­ras toks smir­da­las, va­di­na­mas ma­ši­na. Mies­tai bu­vo sta­to­mi žmo­nėms“, - į hu­mo­rą hu­mo­ru at­sa­kė vi­ce­me­ras.

Vis dėl­to jis pri­dū­rė, kad ir dėl Bir­žos til­to, ir dėl ma­ši­nų sta­ty­mo se­na­mies­ty­je yra pra­gma­tiš­kų ir esą mies­tui nau­din­gų mo­ty­vų.

„Pir­miau­sia, se­na­mies­ty­je tė­ra 400 au­to­mo­bi­lių sto­vė­ji­mo vie­tų, to­dėl ne­įma­no­ma su­tal­pin­ti vi­sų. Te­gul žmo­nės vaikš­to pės­tu­te ka­vos at­si­ger­ti ar pa­pie­tau­ti, ark­liais te­gul ga­lų ga­le at­vyks­ta. Pa­čia­me se­na­mies­ty­je yra va­di­na­mo­sios mė­ly­no­sios zo­nos sto­vė­ji­mo aikš­te­lės, kur ke­tu­rios va­lan­dos kai­nuo­ja vos du li­tus. Jos ir skir­tos tiems, ku­rie se­na­mies­ty­je dir­ba. Ta­čiau pa­tir­tis ro­do, kad se­na­mies­ty­je ma­ši­nas no­ri sta­ty­tis net ne klai­pė­die­čiai, o ra­jo­nų gy­ven­to­jai, nes mies­tie­čiai į dar­bo­vie­tes vyks­ta vie­šuo­ju trans­por­tu“, - LŽ aiš­ki­no vi­ce­me­ras.

Til­tas - per senas

A.Šul­cas ti­ki­no, kad už mo­ka­mą au­to­mo­bi­lių sto­vė­ji­mą su­ren­ka­mi pi­ni­gai nau­do­ja­mi ne tik rink­lia­vai ad­mi­nis­truo­ti, bet ir esa­moms au­to­mo­bi­lių sto­vė­ji­mo aikš­te­lėms re­mon­tuo­ti, nau­joms įreng­ti, taip pat mo­der­nių mies­to au­to­bu­sų pir­ki­mui ko­fi­nan­suo­ti.

Kal­bė­da­mas apie Bir­žos til­tą vi­ce­me­ras ti­ki­no, kad si­tua­ci­ja yra ti­krai rim­ta, at­lik­ti ir kon­kre­tūs skai­čia­vi­mai. „Jau ži­no­me, kad eis­mas Pi­lies til­tu bus už­da­ry­tas nuo ko­vo 15-osios iki gruo­džio 1 die­nos. Se­na­mies­čio vers­li­nin­kai no­ri, kad Bir­žos til­tu bū­tų lei­džia­ma va­žiuo­ti vi­siems, ta­čiau to ne­ga­li­me leis­ti. Šis til­tas - se­nas. Juo bus lei­džia­ma va­žiuo­ti tik vie­ša­jam, spe­cia­lia­jam trans­por­tui, ne­įga­lie­siems, leng­vie­siems tak­si au­to­mo­bi­liams“, - tei­gė po­li­ti­kas.

Pi­ko va­lan­do­mis per Bir­žos til­tą pra­va­žiuo­ja apie 200 trans­por­to prie­mo­nių per va­lan­dą. „Jei leis­tu­me tam au­to­mo­bi­lių srau­tui, ku­ris da­bar va­žiuo­ja per Pi­lies til­tą, va­žiuo­ti Bir­žos til­tu, šis ne­at­lai­ky­tų. Ma­ža to, su­si­da­ry­tų mil­ži­niš­kos spūs­tys, to­dėl už­da­rius Pi­lies til­tą teks va­žiuo­ti ap­link­ke­liu pro Mo­kyk­los gat­vės til­tą“, - kal­bė­jo A.Šul­cas. Jis pri­dū­rė, kad nuo ge­gu­žės 1-osios bus drau­džia­mas ir pės­čių­jų, dvi­ra­ti­nin­kų eis­mas Pi­lies til­tu. Dėl to bus ati­da­ry­tas lai­ki­nas me­di­nis til­tas per Da­nės upę prie se­no­sios kel­tų švar­ta­vi­mo­si vie­tos.

„O dėl ark­lių tai la­bai ge­rai, te­gul va­žiuo­ja į se­na­mies­tį ka­rie­to­mis. Pa­ža­du, kad kar­tu su dvi­ra­ti­nin­kais, mo­to­cik­li­nin­kais ka­rie­tų va­de­liuo­to­jai ne­bus ap­mo­kes­tin­ti, už ark­lių sto­vė­ji­mą mo­kė­ti ne­rei­kės“, - re­ziu­ma­vo vi­ce­me­ras.

Image removed.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder