Klaipėdos valdžios sprendimais, esą žlugdančiais senamiestį, nepatenkinti verslininkai sumanė kraštutinę priemonę padėčiai gelbėti. Jie siūlo pradėti keliauti į uostamiesčio širdyje esančias kavines arkliais, karietomis ir už tai dovanoja nemokamus pietus.
Tai - ne pokštas, o reakcija į nesprendžiamą mokamo automobilių statymo problemą ir artėjantį Pilies tilto uždarymą. Vienos didžiausių Klaipėdos senamiestyje pramogų ir maitinimo įstaigų vadovybė nusprendė klientus vilioti itin originaliai.
Senamiestis toliau tuštėja
„Nemokami pietūs atvykusiesiems su arkliais“, - tokia antraštė puikuojasi įstaigos reklaminiame plakate. Pasiūlymas galioja iki kovo 7 dienos viename barų pirmiesiems 20 vadeliotojų ir jojikų.
Šios idėjos sumanytojas, įmonių grupės „Nesė Group“ valdybos pirmininkas Kazys Paulikas LŽ sakė, kad taip per ironijos prizmę siekiama dar kartą atkreipti dėmesį į vis tuštėjančio ir merdinčio Klaipėdos senamiesčio problemą. „Šiandien kalbėjau su vienos kepyklėlės savininke, ji tikino dar iki vasaros būsianti priversta parduoti verslą ir bėgti iš senamiesčio“, - tvirtino jis.
K.Pauliko teigimu, į siūlymą arkliais atvykti papietauti galima žiūrėti ir rimtai, ir su šypsena. „Juk arkliai su karietomis tokią istorinę vietą, kaip akmenimis grįstas Klaipėdos senamiestis, tikrai papuoštų. Tačiau nėra kas tais arkliukais naudotųsi, nes nėra turistų. Kodėl? Nes senamiestis baigia ištuštėti, verslas bėga iš jo ir keliasi į didžiuosius prekybos centrus. To priežastis - neracionalūs Klaipėdos valdžios sprendimai“, - tikino jis.
Nori lengvatų
Vienas skaudžiausiai verslininkams smogusių sprendimų - automobilių stovėjimo uostamiesčio centrinėje dalyje apmokestinimas. „Valanda kainuoja tris litus. Kiek man teko domėtis, visame pasaulyje yra skatinamos vietos bendruomenės, verslininkai, o Klaipėdoje tuos tris litus turi mokėti ir senamiestyje dirbantys asmenys, ir užsienio turistai. Lengvatos galioja tik senamiesčio gyventojams, bet ne jame darbo vietas kuriantiems ir jas turintiems asmenims ar atvykstantiems papietauti žmonėms“, - kalbėjo K.Paulikas.
Jo manymu, valdžia turėtų taikyti lengvatinius mėnesinius abonementus pirmiausia senamiesčio darbuotojams. „Tačiau ir kiti klaipėdiečiai turėtų gauti nuolaidų. Pažiūrėkite, iš senamiesčio jau pabėgo visi bankų filialai, nebesikuria naujos parduotuvėlės, maitinimo įstaigos. Galiausiai ir pats senamiestis visiškai nereklamuojamas kituose miestuose, pavyzdžiui, Kaliningrade“, - piktinosi verslininkas.
Kartu jis juokavo, kad senamiestyje atsiradus daugiau nei dviem karietoms su arkliais Klaipėdos valdžia esą ir arklių „parkavimą“ tuoj pat sugebėtų apmokestinti.
Balnoja arklį
Pasiūlymą už atvykimą arkliais gauti nemokamus pietus inspiravo neseniai viešai nuskambėjusios šios Klaipėdos vicemero Artūro Šulco frazės: „Man keista, kad žmonės į senamiestį veržiasi automobiliais. Juk jo gatvelės pritaikytos arkliams ir pėstiesiems.“
Tokios politiko mintys radosi ir dėl to, kad miesto valdžia, verslininkų pasipiktinimui, neketina leisti važiuoti privačiam transportui Biržos tiltu, nors remontuoti bus uždaromas Pilies tiltas ir žmonės neteks patogaus susisiekimo.
„Fantastika! Ačiū už kvietimą! Tuoj pašersiu arklį ir atvyksiu. Puikus verslininkų humoras. Bet kai prieš kelis šimtus metų senamiestis buvo planuojamas, niekas net nenutuokė, kad kada nors atsiras toks smirdalas, vadinamas mašina. Miestai buvo statomi žmonėms“, - į humorą humoru atsakė vicemeras.
Vis dėlto jis pridūrė, kad ir dėl Biržos tilto, ir dėl mašinų statymo senamiestyje yra pragmatiškų ir esą miestui naudingų motyvų.
„Pirmiausia, senamiestyje tėra 400 automobilių stovėjimo vietų, todėl neįmanoma sutalpinti visų. Tegul žmonės vaikšto pėstute kavos atsigerti ar papietauti, arkliais tegul galų gale atvyksta. Pačiame senamiestyje yra vadinamosios mėlynosios zonos stovėjimo aikštelės, kur keturios valandos kainuoja vos du litus. Jos ir skirtos tiems, kurie senamiestyje dirba. Tačiau patirtis rodo, kad senamiestyje mašinas nori statytis net ne klaipėdiečiai, o rajonų gyventojai, nes miestiečiai į darbovietes vyksta viešuoju transportu“, - LŽ aiškino vicemeras.
Tiltas - per senas
A.Šulcas tikino, kad už mokamą automobilių stovėjimą surenkami pinigai naudojami ne tik rinkliavai administruoti, bet ir esamoms automobilių stovėjimo aikštelėms remontuoti, naujoms įrengti, taip pat modernių miesto autobusų pirkimui kofinansuoti.
Kalbėdamas apie Biržos tiltą vicemeras tikino, kad situacija yra tikrai rimta, atlikti ir konkretūs skaičiavimai. „Jau žinome, kad eismas Pilies tiltu bus uždarytas nuo kovo 15-osios iki gruodžio 1 dienos. Senamiesčio verslininkai nori, kad Biržos tiltu būtų leidžiama važiuoti visiems, tačiau to negalime leisti. Šis tiltas - senas. Juo bus leidžiama važiuoti tik viešajam, specialiajam transportui, neįgaliesiems, lengviesiems taksi automobiliams“, - teigė politikas.
Piko valandomis per Biržos tiltą pravažiuoja apie 200 transporto priemonių per valandą. „Jei leistume tam automobilių srautui, kuris dabar važiuoja per Pilies tiltą, važiuoti Biržos tiltu, šis neatlaikytų. Maža to, susidarytų milžiniškos spūstys, todėl uždarius Pilies tiltą teks važiuoti aplinkkeliu pro Mokyklos gatvės tiltą“, - kalbėjo A.Šulcas. Jis pridūrė, kad nuo gegužės 1-osios bus draudžiamas ir pėsčiųjų, dviratininkų eismas Pilies tiltu. Dėl to bus atidarytas laikinas medinis tiltas per Danės upę prie senosios keltų švartavimosi vietos.
„O dėl arklių tai labai gerai, tegul važiuoja į senamiestį karietomis. Pažadu, kad kartu su dviratininkais, motociklininkais karietų vadeliuotojai nebus apmokestinti, už arklių stovėjimą mokėti nereikės“, - reziumavo vicemeras.
Rašyti komentarą