Vicemeras Artūras Šulcas priminė, jog Lietuva yra įsipareigojusi pasiekti tam tikrus rodiklius, tad Susisiekimo ministerija nurodė kiekvienam miestui pasirengti savo darnaus judumo planus.
Anot A. Šulco, Europos Sąjungos (ES) šalys iki 2030 m. miestuose teršalų emisiją privalo sumažinti 50 proc., o jų centruose turi pasiekti nulinį rodiklį. Esą taip pat siekiama, jog keliuose nežūtų nė vienas žmogus, o sužeistųjų būtų bent perpus mažiau.
"Galbūt skamba kaip utopija, bet ir vėl pasikartosiu - prieš 10 metų niekas netikėjo, jog atliekos nebekeliaus į sąvartynus, o šiandien tai turime", - sakė A. Šulcas.
Šio plano rengėjas, urbanistas, bendrovės "Pupa-strateginė urbanistika" vadovas Tadas Jonauskis pasakojo, jog visame pasaulyje ryškėja tendencija atsigręžti į miestų gyvybingumą, kuo daugiau erdvių skirti žmonėms vaikščioti pėstiems, o automobilių eismą derinti lygiagrečiai su šiais poreikiais.
"Tikslas yra sukurti infrastruktūrą, kuri skatintų sveiką gyvenseną, sveiką gyvenamąją aplinką, plėsti dviratininkų ir pėsčiųjų zonas, skatinti naudojimąsi viešuoju transportu", - teigė jis.
Anot T. Jonauskio, bendra Lietuvos problema yra tai, kad viešasis transportas yra nepatrauklus, pasenęs ir nepatogus. Pastarasis teiginys itin papiktino vicemerus A. Šulcą ir Juditą Simonavičiūtę, kuri reikalavo tokius teiginius pagrįsti argumentais. T. Jonauskis patikslino, jog tai tikrai taikytina ne Klaipėdai.
Tuo metu renginyje dalyvavęs visuomenininkas Virginijus Partaukas akcentavo, jog vakar jo kolega Germanas Čepas užfiksavo, "kaip didieji autobusai važiuoja pustuščiai".
T. Jonauskis aiškino, jog šis darnumo planas bus ruošiamas atsižvelgiant ir į judėjimo srautus į Gargždus, Palangą bei kitus aplinkinius miestus. Šiam planui rengti buvo suburtas ir specialus komitetas, į kurį įtraukti miesto valdžios, neįgaliųjų, geležinkelininkų, policijos, viešojo transporto, uosto, verslo, dviratininkų ir kitų organizacijų atstovai.
Vienas iš dviratininkų domėjosi, ar šis planas, kaip esą nutinka su daugeliu dokumentų, tiesiog nenuguls į stalčių. Savivaldybės administracijos Urbanistikos skyriaus vedėja Milda Žekonytė teigė, jog parengus planą jis bus tvirtinamas Susisiekimo ministerijoje, vėliau miesto Tarybos, o daliai priemonių įgyvendinti bus galima pretenduoti į ES ir ministerijos finansavimą.
Žadama, jog turėtų įvykti dar 8 analogiški susitikimai, kurių metu darnus judumas bus nagrinėjamas "įvairiais rakursais". V. Partaukas prašė, jog susitikimai vyktų po darbo valandų.
Rašyti komentarą