Striptizo klubų reklamos žaloja vaikus?

Striptizo klubų reklamos žaloja vaikus?

Mieste daugėjant striptizo klubus reklamuojančių stendų apie šį reiškinį panorusių diskutuoti visuomenininkų nuomonės išsiskyrė. Vienų manymu, tai yra realybės atspindėjimas ir kiekvieno žmogaus teisė matyti tokias reklamas, o oponentai tikino, kad šitaip daroma žala mažų vaikų pasaulėžiūrai.

Nors asociacijos "Mano miestas Klaipėda" įkurto diskusijų klubo "Klaipėdiečio balsas" kartu su aktyviais moksleiviais organizuoto renginio metu žadėti ir striptizo klubų vadovų pasisakymai, šie diskutuoti su visuomene nepanoro, o savo nuomonę išreiškė laišku.

"Tai paprasčiausias naktinis klubas su "topless" merginų pasirodymais. Kiekvienai veiklai reikalinga reklama, o plakatų turinys yra informatyvus, padorus, nepažeidžia socialinių grupių interesų", - laiške aiškino striptizo klubo "Lolita" vadovas Vyturys Graužinis.

Anot verslininko, Klaipėda yra šiuolaikinis Europos miestas, todėl svečiams įdomūs ne tik kultūriniai renginiai, bet reikia ir naktinio gyvenimo pramogų - barų, naktinių klubų, kazino ir striptizo klubų.

"Klausiama, ar reklamos puošia miestą. Manau, klausimas neteisingas, nes reklamos atspindi realybę, kad tokios paslaugos mieste yra", - svarstė miesto Tarybos narys Simonas Gentvilas, pridūręs, kad visai kitas aspektas yra tai, ar vaikai tą reklamą turi matyti.

Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro atstovė Danguolė Plienienė aiškino, kad nuo viešnamių ir striptizo klubų egzistavimo nepabėgsime, bet esą kyla klausimas, kiek mes norime, kad jų egzistencija veiktų mus ir mūsų vaikus.

"Žmogus yra aplinkos produktas. Miestui tenka nemaža atsakomybė už tai, ką patys sau mes pateikiame", - tikino moteris.

"Reklamos procesas mieste yra reglamentuotas ir kiekvienam reklaminiui įrenginiui būtinas leidimas, o procesą reglamentuoja įstatymai ir Vyriausybės potvarkiai, kurie visoje Lietuvoje vienodi", - tikino Savivaldybės administracijos Licencijų, leidimų ir vartotojų teisių apsaugos skyriaus vyriausiasis specialistas Rimantas Armonas.

Fotomenininkas Lauren Benua tikino, kad jo 5 metus veikiančią fotostudiją reklamuoja striptizo šokėja, o už akį rėžiančią reklamą yra sumokėjęs net porą baudų.

"Ką tai skatina? Tai skatina pinigų atvežimą į Klaipėdą, nes atplaukus laivui su vyrais, kurie pusę metų prabuvo jūroje ir nematė moterų, sės į taksi ir prašys nuvežti į tokį klubą. Klube sumokės 30 eurų už įėjimą, taksi vairuotojas gaus dar 10 eurų", - aiškino L. Benua.

Padiskutuoti atvykęs kunigas Mindaugas Stonys tikino, kad į minėtas reklamas dėmesį atkreipė tik pakviestas į diskusiją.

"Pažvelgus į reklamą galima nusidėti skaistumo dorybei. Gulinti pusnuogė, graži ir tvarkinga moteris gali žadinti žmoguje lytinį geismą", - aiškino dvasininkas, kurio įsitikinimu tai gali ne tik sutrikdyti eismą, bet ir pakenkti besiformuojančiai vaikų pasaulėžiūrai, nes moteris pristatoma kaip sekso simbolis.

"Nenoriu įžeisti tokių vietų klientų, bet tie žmonės ilgainiui susiduria su psichologinėmis problemomis. Jei mes investuojame į striptizo klubus, gal reikėtų investuoti ir į pagalbą teikiančias institucijas", - siūlė D. Plienienė.

Tokiai pozicijai pritarė ir Lietuvos tėvų forumo atstovė Kristina Paulikė.

"Šnekame apie laisvę be atsakomybės. Kur riba? Kai laisvė peržengia visas ribas, galima pažeisti kito žmogaus teises. Turime šnekėti apie vaikus, nes jie neturi teisės rinktis, ką mato, jie auga ir viską sugeria", - tikino moteris.

Diskusijos dalyviai sutiko, kad reklamų mieste uždrausti neįmanoma, tad pačios švietimo įstaigos bei tėvai turi labiau rūpintis ir vystyti vaikų moralės normas.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder