Taksi žlunga? Įmonių vairuotojai tampa pavėžėjais

Taksi žlunga? Įmonių vairuotojai tampa pavėžėjais

Kodėl kovoti su pavėžėjais, jeigu pačiam galima tapti pavėžėju? Pasipiktinimą dėl neva nevienodų konkurencijos sąlygų keliančios uostamiesčio taksi bendrovės praranda ne tik viltį, bet ir darbuotojus.

Nors pastaraisiais metais taksi vairuotojai kone vieningai mušė į krūtinę kumščiu ir reikalavo lygių sąlygų, dalis jų patys modernizavosi ir prisitaikė prie besikeičiančios rinkos.

Pasak "Švyturio taksi" direktorės Laimos Baškienės, uostamiesčio taksi vairuotojai yra akylai stebimi institucijų, o štai pavėžėjai tą pačią paslaugą atlieka be trikdžių. Tai, moters manymu, viena didžiausių nelygios konkurencijos priežasčių.

"Klausimas, ar įmanoma kontroliuoti pavėžėjus. Daliai pavėžėjų tokia veikla yra tik papildomas darbas. Taksistui šis darbas yra pagrindinis. Pavėžėjai taksi verslą žlugdo. Jiems nėra jokių apribojimų - nereikia kas pusmetį atlikti techninę apžiūrą, labai skiriasi draudimo kaina.

Galų gale į taksi automobilį įlipęs kontrolierius už bet kokį nusižengimą skiria baudas, Mokesčių inspekcija patikrina visus popierius. Pavėžėjų niekas nekontroliuoja. Jie paprastai pasirenka dirbti savaitgalį ir atima taksisto duoną", - nusivylimo neslėpė L. Baškienė.

Jos teigimu, pastaruoju metu itin dažnai pastebimas reiškinys, kai neapsikentę taksi vairuotojai išeina iš darbo ir patys tampa pavėžėjais. Dėl šios priežasties senosioms taksi bendrovėms darbuotojų paieška dar labiau pasunkėja.

"Žmonės pamato, kad dirbti taksi neverta. Išeina, dirba pavėžėjo sąlygomis. Taip atkrenta daug mokesčių. Visiškai nelygi konkurencija. Laukiame ir nesulaukiame, kada kažkas imsis šios tvarkos. Kas juos kontroliuoja? Savivaldybė nežino, Mokesčių inspekcija nežino.

Kai dalis taksi vairuotojų užsidėjo baltus numerius, neliko jokios vienybės.

Tuos, kurie liko, toliau žlugdo ir niekam mūsų likimas neįdomus. Patys kol kas bandome išsilaikyti taip, kaip esame", - liūdną tendenciją konstatavo taksi įmonės direktorė.

Klaipėdos taksi vežėjų asociacijos pirmininkas Michail Zbarazskij, taip pat uostamiesčio taksi versle einantis vadovo pareigas, situacijos nedramatizuoja. Tiesa, jis pats pripažino, kad šiomis dienomis lengviau išgyventi būnant pavėžėju.

"Mes iš esmės taip pat perėjome prie pavėžėjų, viskas kaip ir gerai. Niekas nenori užspausti taksi vairuotojų ar kompanijų", - tikino M. Zbarazskij.

Beje, praėjusį mėnesį Seime nuskambėjo siūlymas uždrausti pavėžėjams iš keleivių priimti grynuosius pinigus. Seimo Ekonomikos komitete didelė dalis jo narių tokiam sprendimui pritarė, tad svarstymai persikels į plenarinius posėdžius. Ir nors taksi bendrovės tokias ambicijas sveikina, pavėžėjai su tuo nesutinka, nes iki šiol nemaža dalis keleivių vis dar renkasi atsiskaitymą grynaisiais pinigais.

"Tada reikėtų vienodinti sąlygas - neleisti grynaisiais atsiskaityti ir taksi automobiliuose", - svarstė M. Zbarazskij.

Siūlymas drausti pavėžėjams priimti atsiskaitymą grynaisiais pinigais motyvuojamas tuo, neva tai būtų gera kova su šešėliu ir galimybė atskirti vieną verslo modelį nuo kito.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder