Uosto kapitonas keičia kursą - į sausumą

Uosto kapitonas keičia kursą - į sausumą

Klaipėdos uosto kapitonas Adomas Alekna priėmė lemtingą spredimą - pasirenka naują gyvenimo etapą ir palieka Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkciją. Vakar buvo paskutinė jo darbo diena. Laikinai uosto kapitono pareigas eis jo pavaduotojas Eduardas Ringis.

"Prieš penkiolika metų galėjome tik svajoti apie tokių parametrų laivus, kokie dabar atplaukia į uostą, ir apie tokį laivybos intensyvumą", - atsisveikindamas sakė į pensiją išeinantis A. Alekna.

Jis 25 metus dirbo AB "Lietuvos jūrų laivininkystė" ir 25 metus plaukiojo į jūrą, iš jų 13 metų dirbo kapitonu. Uosto direkcijoje A. Alekna dirbo nuo 2005 metų rudens, ėjo uosto kapitono pirmojo pavaduotojo bei Laivų eismo tarnybos viršininko pareigas. Vėliau tapo uosto kapitonu.

A. Alekna - ketvirtasis nepriklausomos Lietuvos uosto kapitonas. Jo pirmtakai - Liudvikas Stulpinas, Nikolajus Severinčikas, Viktoras Lukoševičius.

Buvusio vadovo akimis

Buvęs Uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus su A. Alekna dirbo 6 metus. Todėl paprašėme jo apibūdinti, koks uosto kapitonas buvo A. Alekna.

"Su juo susipažinau dar 2006 m., kai dirbau Susisiekimo ministerijoje ir buvau Uosto direkcijos valdybos pirmininku. Tuo metu buvo kilęs diplomatinis konfliktas dėl laivo su vištienos produktais, kuris dėl kelių priežasčių nebuvo įleistas į Klaipėdos uostą. Kadangi tuometinį uosto kapitoną Viktorą Lukoševičių pavadavo A. Alekna, jis atvyko paaiškinti priežastis. Pirma pažintis paliko gerą įspūdį. Jis sklandžiai dėstė mintis, įvardino konkrečias priežastis. Buvo visiškai aišku, kad kapitonas valdo situaciją ir pasielgė taip, kaip numato įstatymai.

Vėliau mūsų profesiniai keliai susijungė 2013-aisiais, kai tapau Uosto direkcijos generaliniu direktoriumi. Tuo metu jis jau pusmetį ėjo uosto kapitono pareigas. Per beveik šešerius pastaruosius metus dirbant su A. Alekna Uosto kapitono tarnyboje buvo ne vienas reikšmingas pokytis. 2013 metais užgriuvo lavina darbų, susietų su SGD terminalo statyba. Reikėjo pasirengti sudėtingoms SGD laivų įvedimo operacijoms. Ir tai, kaip sklandžiai vyksta šių laivų navigacija Klaipėdos uoste yra A. Aleknos ir visos kapitono tarnybos, nuopelnas.

Uoste ilgą laiką vyko skausmingos diskusijos su uosto operatoriais dėl leistinos grimzlės. Be abejo, uosto operatoriai siekė didesnės leistinos grimzlės, o kapitono užduotis - uosto navigacinis saugumas. A. Aleknos darbo metu pritaikius nemažai naujausių technologinių priemonių buvo rastas kompromisas tarp perdėto saugumo ir ekonominio pragmatizmo, todėl Klaipėdos uostas ir valstybė gavo nemažai pajamų, didėjo uosto konkurencingumas", - pasakojo A. Vaitkus.

Paprašytas prisiminti, ką nors smagaus iš A. Aleknos vadovavimo Uosto kapitono tarnybai laikų, nes kapitonas turėjo puikų humoro jausmą, A. Vaitkus sakė: "Įsimintinas toks smagus nuotykis. Prieš įvedant į Klaipėdos uostą vieną didžiausių pasaulyje konteinerinių laivų "MSC Ingy" atvyko Italijos kapitonų delegacija pamokyti mūsų kapitono tarnybos, kaip valdyti didžiuosius laivus. Praėjus porai dienų delegacijos atstovas man pasakė, kad ne jie, o juos moko klaipėdiečiai, kaip reikia atlikti operacijas su didžiaisiais laivais uoste. A. Alekna pasižymėjo ir tada, kai 2017 m. laivas "Ocean Crown" užplaukė ant seklumos. Gelbėjimo operaciją jo vadovaujama Uosto kapitono tarnyba atliko nepriekaištingai."

Sidebar placeholder