„Klaipėda Piano Masters“ kviečia į renginį

„Klaipėda Piano Masters“ kviečia į renginį

Klaipėdiečių jau pamėgta ir laukiama vasaros fortepijono akademija „Klaipėda Piano Masters“ grįžta su naujomis asmenybėmis ir idėjomis. 2017 metais įkurta didžiausia Baltijos šalyse fortepijono akademija vėl sutraukė į Lietuvos pajūrį Europos jaunųjų pianistų elitą ir parengė charakteringas programas, leisiančias klausytojams iš naujo atrasti klasikinę muziką.

Susipažinti su jaunaisiais menininkais klaipėdiečiai galės jau liepos 18 dieną, 18.00 valandą Eduardo Balsio menų gimnazijos vargonų salėje. Čia kiekvienas pianistas turės pasirinkto kūrinio pagalba atsakyti į klausimą „Kas tu esi?“. Viso skambės net 27 kūriniai.

„Kas tu esi?“ – šių metų akademijos tema. Kaip teigia akademijos meno vadovas, klaipėdietis pianistas Gintaras Januševičius, „publikai pagaliau darosi nebeįdomus greitas ir taiklus pirštų barbenimas į klavišus – už atlikimo turi stovėti visapusiškai išsilavinusi asmenybė su įdomia gyvenimo istorija“. Akademijos programoje – platus paskaitų, seminarų ir individualių pamokų spektras, leisiantis jauniesiems pianistams geriau perprasti unikalius savo asmenybės ir istorijos aspektus bei semtis įkvėpimo kūrybai. „Esame įpratę matyti pianisto gyvenimą kaip nesibaigiančią konkurencinę kovą dėl vietos koncertų salėse ir muzikos prekių parduotuvių lentynose. Mano nuomone, kiekvienam unikaliam kūrėjui yra apsčiai vietos scenoje ir žmonių širdyse. Reikia surasti savo unikalią idėją ir išmokti ją įdomiai bei kokybiškai išpildyti scenoje“.

G. Januševičiaus fortepijono pamoka

Povilo Jarmalos nuotrauka

Paties G. Januševičiaus karjera – geriausias šių žodžių patvirtinimas. Savo muzikinį kelią pradėjęs E. Balsio menų gimnazijoje, pianistas išgarsėjo tapęs jauniausiu legendinio Monrealio pianistų konkurso finalininku. Devyniolikamečio lietuvio įrašai apkeliavo viso pasaulio radijo stotis, o jo atliktų S. Rachmaninovo „Etiudų-paveiklų“ interpretacija pakerėjo tokias fortepijono žvaigždes kaip Jean-Philippe Collard, Benedetto Lupo ir Michel Dalberto. Vistik konkursinę karjerą pianistas pabaigė vos 26-erių, pajutęs, kad konkursinės programos varžo jo kūrybinę laisvę. Šiuo metu G. Januševičius sėkmingai koncertuoja keturiuose žemynuose, scenoje derindamas muziką, pasakojimą ir teatro elementus.

V. Berman patarimai

Jono Šopos nuotrauka

Jo įkurta “Klaipėda Piano Masters” taip pat atsisakė eiti kitų fortepijono akademijų pramintu keliu ir pristatė modernią programą, padėjusią pianistams susipažinti su scenos psichologija, treniruotis viešai kalbėti ar tinkamai pasirinkti scenos aprangą. G. Januševičius į programą įtraukė net fizioterapiją ir masažus. Kalbos apie precedento neturinčią akademiją netruko pasklisti pianistų pasaulyje ir jau nuo pirmųjų metų paraiškų į ją skaičius gerokai viršijo numatytą dalyvių limitą.

Į trečią kartą rengiamą akademiją šiemet buvo pateikta per pusšimtį paraiškų iš viso pasaulio. Aktyviam dalyvavimui projekto organizatoriai atrinko 27 ryškius pianistus iš dvylikos šalių. Dalyvių tarpe – prestižinių jaunimo konkursų laureatai, muzikinių iššūkių nebijantys jaunieji revoliucionieriai bei daugelyje sričių talentais apdovanoti menininkai. Sąraše – po du klaipėdiečius bei kretingiškius, po vieną iš Šilutės ir Mažeikių kilusį pianistą. Jauniausios akademijos dalyvės – keturiolikmetės virtuozės Saulė Norvaišaitė ir Maria Alice Poenariu.

Dėstyti į akademiją šiemet grįš pamėgti lektoriai, neatsiejami nuo KPM programos. Be už pianistų techninį bei vadybinį parengimą atsakingo G. Januševičiaus Klaipėdoje trečius metus darbuosis TV ir radijo laidų vedėja Gerūta Griniūtė, mokysianti pianistus scenos elgesio ir kalbėjimo, airių klarnetininkas Macdara Ó Seireadáin, psichologiškai rengsiantis pianistus koncertams, vokiečių fizioterapininkė Meike Bistram, kelsianti pianistų fizinį pajėgumą, bei legendinė fortepijono profesorė iš Italijos Valentina Berman, patarsianti pianistams interpretaciniais klausimais. Prie akademijos senbuvių prisidės debiutantai – lenkų pianistas Dr. Slawomir Wilk, mokysiantis pianistus natų teksto analizės, latvių pianistė Arta Arnicane, patarinėsianti programų sudarymo klausimais, buvusi Klaipėdos muzikinio teatro solistė, šokėja Ana Buchovskaja-Zamulskienė, dirbsianti su pianistų kūno tonusu bei marketingo specialistė iš Vokietijos Corinna Eicke, mokysianti būsimus atlikėjus įsimenančios reklamos pagrindų.

Pajūrio ir Žemaitijos publikai KPM pianistai parengė net 8 pasirodymus. Be jau minėto atidarymo koncerto liepos 18 dieną, klaipėdiečių lauks keturi pasirodymai Jūros šventės programoje. Penktadienį, liepos 26 dieną, 20.30 val. pianistai atliks virtuoziškų etiudų programą “Greiti ir įsiutę”. Šeštadienį, liepos 27 dieną, 18.00 val. vyks “Fortepijono fiesta Klaipėdoje”, o netrukus po jos, 19.00 bus išsiaiškintas trečiasis “Jūros šventės fortepijono taurės” laimėtojas. Dviems taurėms iškeliavus į Vokietiją ir Australiją šiemet didžiausia intriga – ar pagaliau pavyks laimėti lietuvių atstovui? Visi šie koncertai vyks Jūros šventės scenoje buvusios Šv. Jono bažnyčios aikštėje, prie turgaus gatvės. Paskutinis koncertas klaipėdiečių laukia sekmadienį, liepos 28 dieną, 18.00 val. - LMTA Klaipėdos fakulteto salėje įvyks išklimingas akademijos uždarymas. Dar tris koncertus jaunieji pianistai atliks kituose miestuose – liepos 23 dieną, 19.00 val. jie skambins Platelių kultūros namuose, liepos 24 dieną, 17.00 val. - Plungės Žemaičių dailės muziejuje, o liepos 25 dieną, 20.00 val. – Palangos kurhauzo salėje.

Jauniausia KPM 2019 dalyvė Maria Alice Poenariu iš Rumunijos

Daliana Iacobescu nuotrauka

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder