"Vėjo malūnėlis" sukosi ir gatvės teatro ritmu

"Vėjo malūnėlis" sukosi ir gatvės teatro ritmu

Praėjusią savaitę uostamiestyje praūžė tradicinis, jau 11-asis vaikų ir jaunimo teatrų festivalis "Vėjo malūnėlis". Šiais metais malūnėlis sukosi kiek kitokiu ritmu nei įprasta. Prieš festivalį jo dalyviai tobulinosi svečių iš Europos - menininkų asociacijos "Ser`p`art" narių - vestose gatvės teatro kūrybinėse dirbtuvėse. Be to, kartu vyko ir šokio festivalis.

REZULTATAI. Vaikai, išmokę kolektyvinės improvizacijos paslapčių, rezultatus demonstravo festivalio metu.

Šiemet 11-asis "Vėjo malūnėlis" vyko balandžio 22-23 dienomis. Šalia įprastos festivalio programos - spektaklių, kuriuos vaidino Klaipėdos Jaunimo centro teatro kolektyvai "Svajonė", "Trepsė" bei "Aušra" ir svečiai iš Šiaulių kultūros centro jaunimo teatro studijos "Helijas", Jurbarko kultūros centro vaikų ir jaunimo teatro "Vaivorykštė" ir Ignalinos teatro "IKI" - vyko ir šiuolaikinio šokio mini festivalis "Čia ir dabar". [CITATA]

Savo gyvavimo amžių nuo 1991-ųjų skaičiuojančio ir kas dvejus metus vykstančio festivalio metu buvo parodyti devyni spektakliai. Teatras "Aušra" vaidino spektaklius "Pasakojimas ne tik mergytėms", A. Čechovo "Meška", "Pykšt pokšt – tu negyvas" bei M. Valiuko "Albino kryžkelė". Teatras "Trepsė" vaidino spektaklį "Mažasis princas". Teatras "Svajonė" supažindino su spektaklius A. Kapočiūtės novelių motyvais "Traukinys Nr...". Teatras "Vaivorykštė" vaidino S. Šaltenio "Škac, mirtie...". "Helijas" pristatė L. Osgudo kūrinį "Balandžiai". O Ignalinos teatras "IKI" vaidino įspūdingą spektaklį pagal M. Baranauskienės sakmę "Laumelė".

"LAUMELĖ". Ilgamečiai "Aušros" teatro draugai - Ignalinos teatras "IKI" - festivalio metu vaidino įspūdingą spektaklį pagal M. Baranauskienės sakmę "Laumelė".

"Spektaklio pagrindinė idėja - sukviesti savo senus draugus iš įvairių miestų ir pasižiūrėti, ką kam pavyko nuveikti per dvejus metus, parodyti, ko išmokome, pasidžiaugti vieni kitais. Sulaukėme nemažai susidomėjimo. Spektaklių stebėti atėjo įvairios grupės iš mokyklų, norintieji atvažiavo net iš Klaipėdos rajonų. Taip pat apsilankė po visą Lietuvą ir net pasaulį išsibarstę senieji "aušriečiai". Tuo itin džiaugiamės", - pasakojo "Aušros" teatro režisierė, viena iš festivalio organizatorių Edita Milinienė.


Kūrybinės dirbtuvės

10 dienų prieš festivalį Jaunimo centro (JC) teatro ir kino studija "Aušra" pirmą kartą Klaipėdoje organizavo tokio pobūdžio gatvės teatro kūrybinės dirbtuves-seminarą "Kolektyvinės improvizacijos metodas". Savo meistriškumu, energija ir pietietišku temperamentu su jaunaisiais JC aktoriais bei teatro ir šokio pedagogais iš visos Lietuvos dalinosi Europos menininkų asociacijos "Ser`p`art" nariai, gatvės teatro artistai iš Prancūzijos, Italijos, Ispanijos bei Didžiosios Britanijos.

IMPROVIZACIJA. Pagrindinė kūrybinių užsiėmimų su jaunaisiais Lietuvos aktoriais užduotis buvo išmokyti juos kolektyvinės improvizacijos paslapčių.

"Ser`p`art" – asociacija, vienijanti daugelio Europos šalių gatvės teatro ir cirko menininkus, dirbančius, kuriančius ir besidalijančius savo patirtimi bei idėjomis. Su savo vaidinimais ir kūrybinėmis dirbtuvėmis apkeliavę beveik pusę pasaulio gatvės teatro artistai šįkart 10 dienų svečiavosi, mokė ir kūrė "Aušros" teatro ir kino studijoje. Linksmos jaunųjų aktorių kolektyvinės improvizacijos pagyvino ir antrąją "Vėjo malūnėlio" dieną, o profesionalų pasirodymą balandžio 22 dienos vakarą Mažvydo alėjoje galėjo išvysti ir visi susirinkę ar pro šalį ėję klaipėdiečiai. "Se`r`part" kompanija pristatė savo naktinį šou.

"Jų pagrindinė idėja ir yra tokia - sugriauti rutiną ir miesto automatizmą. Mes skubame į darbų ar iš jų ir nieko aplink save nebepastebime. Todėl ir buvo pasirinktas vėlus vakaras, kai žmonių mieste mažiau ir jų dėmesį pagauti sunkiau. Nepaisant to, pasirodymą stebėjo apie 200 žmonių", - džiaugėsi E. Milinienė.

Patirtimi su jaunaisiais lietuvių aktoriais šįkart dalinosi šeši "Ser`p`art" artistai. Tarp jų ir "Ser`p`art įkūrėja ir vadovė - dainininkė, muzikantė ir aktorė Sesilė Lorans (Cécile Laurans) iš Monpeljė (Prancūzija).

NUOŠIRDU. Pasak režisierės Editos Milinienės, vaikai į mokytojus žiūrėjo išplėtę akis ir džiaugėsi, mat viskas buvo paremta nuoširdžiu bendravimu.

Kūrybinėse dirbtuvėse klounados paslaptimis su jaunimu dalinosi cirko artistai iš Barselonos (Ispanija) Ester Antolin, Laura Vadillo ir Brunas Morera (Bruno Morera).

Užsiėmimus vedė ir pasaulinio pasisekimo sulaukęs hip-hopo, popingo, breiko, "stomp dance" šokėjas, aktorius, mimas, klounas, "body percussion" ir "beat boxo" atlikėjas Šonas Edvardsas (Sean Edwards) iš Londono. Jis yra dirbęs su atlikėju Džordžu Maiklu (George Michael), režisieriumi Gajumi Ričiu (Guy Ritchie), vaidina Londono Vodevilio teatro spektaklyje-šou "Stomps", kuris buvo demonstruotas ir 2012 metų Londono olimpinių vasaros žaidynių uždarymo šventėje.

Dirbtuvėse profesionalius patarimus dalino ir šokėjas bei ugnies ir būgnų šou atlikėjas Alesandras Fava (Alessandro Fava) iš Ternio (Italija).

Nauja patirtis

"Kūrybinėse dirbtuvėse dalyvavo apie 50 aktorių. Jie mokėsi įvairių meninių disciplinų - muzikos, šokio, cirko, vaizduojamųjų menų, teatro - paslapčių. Mūsiškiams tai buvo visiškai nauja patirtis. Ypač kolektyvinė improvizacija. Mes esame įpratę prie scenos ir darbo joje, o čia viskas atvirkščiai - nuo scenos nulipama, einama į kontaktą su žiūrovu. Mūsų teatro aktoriai juokėsi, jog šios kūrybinės dirbtuvės, visiškai prieštarauja tam, ką per tiek metų yra išmokę lietuviškajame teatre. Tačiau dirbtuvės jokiu būdu neneigia ir nemenkina įprastos teatrinės kultūros. Tai tiesiog yra būdas į viską pažvelgti kitaip, išmokti kažką naujo", - pasakojo E. Milinienė.

Pasak režisierės, vaikai į mokytojus žiūrėjo išplėtę akis ir džiaugėsi, mat viskas buvo paremta nuoširdžiu bendravimu. Be to, jiems buvo itin naudinga iš arčiau susipažinti su bene seniausia teatro rūšimi - gatvės teatru. Toks teatras, pasak E. Milinienės, yra viduramžiais išpopuliarėjusios teatro rūšies tęsinys. Tuomet teatras taip pat būdavo viešas, įtraukdavo žiūrovus, tik vėliau tokia jo rūšis kiek nuslopo, persikėlė į profesionaliąją sceną.

"Gatvės teatras buvo prisimintas visai neseniai. Jis tapo atsvara profesionaliajam teatrui, nes pastarasis tapo pasiekiamas ne visiems. Profesionalaus teatro spektakliai ir kiti pasirodymai Europoje ne visiems pasiekiami, mat bilietai yra brangūs. Ir Lietuvoje jau beveik pasiekėme tokį lygį, kai nusipirkti bilietą į teatrą gali tikrai ne kiekvienas. Gatvės teatras tampa puikia atsvara šiam faktui", - teigė E. Milinienė.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder