Peter Michael Hamel improvozcijos užbūrė  Kintų muzikos festivalio publiką

Peter Michael Hamel improvozcijos užbūrė Kintų muzikos festivalio publiką

Praėjusį šeštadienį Kintų muzikos festivalyje „Marių audra“ nuskambėjo paskutinio koncerto garsai. Po beveik visą mėnesį trukusio renginių ciklo, festivalis priartėjo prie pabaigos. Iškilmingą uždarymo vakarą vainikavo ilgai lauktas ypatingo svečio iš Vokietijos koncertas. Pirmą ir kol kas vienintelį savo pasirodymą Lietuvoje surengė europietiškojo minimalizmo pradininkas, kompozitorius ir atlikėjas - Peter Michael Hamel.

Kintų muzikos festivalio uždarymo koncerte skambėjo unikalios balso ir fortepijono improvizacijos. Peter Michael Hamel atliko minimalistinę kompoziciją „Continuous creation“, sukurtą 1972 m. Pastaroji sulaukė neįtikėtino pasisekimo Vokietijos muzikiniame gyvenime. Nors praėjo jau keturi dešimtmečiai nuo to laiko, kuomet šis kūrinys sukėlė nemenką atgarsį visuomenėje, jis nepraranda aktualumo bei naujumo ir XXI – ajame amžiuje.

Peter Michael Hamel muzikinėse improvizacijose buvo galima išgirsti preparuoto fortepijono garsus, kurie stebino publiką netikėtu, šiam instrumentui nebūdingu skambesiu. Jis kėlė nevienodas asociacijas, kart kartėmis primindamas varpui, o kitą kartą – mušamiesiems būdingus tembrus. Valandos trukmės kompozicijoje buvo galima išgirsti ir atlikėjo balso subtilybes. Prieš keturis dešimtmečius Peter Michael Hamel keletą kartų lankėsi Indijoje. Ten gilinosi ne tik į Tolimųjų Rytų senųjų kultūrų muzikos ypatybes, bet kartu ir tobulino savo vokalines galimybes bei įvaldė įvairias, tiems kraštams būdingas dainavimo technikas.

Unikali muzikinė improvizacija nepaliko klausytojų abejingų. Jos metu galėjai išvysti susimąsčiusius, į kontempliatyvią ar katarsišką būseną panirusius žmones, pilnai save atsiduodančius muzikai. Meditatyvumu pasižymintys kūriniai puikiai įsiliejo į sakralią erdvę, taip sukurdami ypatingą  vakaro atmosferą.

Nuskambėjus paskutiniams „Continuous creation“ kūrinio akordams, publika dar ilgai nenorėjo nuo scenos paleisti kompozitoriaus. Aidint griausmingoms ovacijoms, maestro sugrįžo atlikti papildomą kūrinį. Finalinė kompozicija buvo skirta fortepijonui ir lūpinei armonikėlei. Kūrinys prasidėjo ganėtinai modernia faktūra, tačiau laikas nuo laiko vis įsivyraudavo konsonansiniai sąskambiai, kurie stipriai veikdami klausytojus, juos nukėlė į ilgą dvasinę kelionę.

Magiškas Kintų muzikos festivalio uždarymo vakaras susilaukė neįtikėtinai didelio visuomenės dėmesio. Tą patį būtų galima pasakyti ir apie ankstesnius koncertus. Į Kintus publika plūdo ne tik iš artimiausių šalies miestų, bet ir sostinės. Uždarymo metu įvykęs svečio iš Vokietijos pasirodymas, nubrėžė naujus muzikinius mastelius. Nuo šiol festivalis tampa tarptautiniu. Kitąmet jau ketvirtąjį kartą vyksiantis, jis kaip ir kiekvieną vasarą kvies visus šiuolaikinės muzikos mylėtojus susitikti Kintuose – nuostabaus grožio pamario miestelyje, kur skambės ne tik žymiausių Lietuvos atlikėjų, bet ir ypatingų svečių iš užsienio muzika.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder