Išlydėdama vaikus į ekskursiją direktorės pavaduotoja ugdymui Stasė Iljina linkėjo visiems pajausti gamtos poveikį kūnui ir protui.
Klaipėdos universiteto Botanikos sodas yra šiaurinėje Klaipėdos miesto dalyje, Danės upės slėnyje. Vaikus čia stebino daug kas. Ypač vijoklių koridoriai su gerai pažįstamomis rožėmis, įvairiausių gėlių pievos, medinis ir beždžionių tilteliai, vanduo, valtis su gėlėmis ir įvairios iš šiaudų pagamintos gyvūnų figūros. Savaime suprantama, vaikai dalinsis įspūdžiais su tėveliais, draugais. Juk pažintinės išvykos plečia vaikų akiratį, turtina žodyną. Ne paslaptis, kad dalies vyresniojo ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų kalba yra nepakankamai išplėtota. Tai vaikai, turintys skurdesnį žodyną, darantys žodžių kaitymo, derinimo bei darybos klaidų, sunkiau formuojantys sakinius. Kalbos ugdymas yra neatsiejamas nuo kasdienio vaikų gyvenimo.
Ekskursija turėjo ir tikslą palyginti tai, ką išvydome, su artimiausia vaikams aplinka - lopšelio-darželio teritorija. Įstaigos vadovės Astos Vainiutės sumanymu lopšelyje-darželyje prieš metus suburta darbo grupė, kuri su įstaigos bendruomene įgyvendino įvairias priemones, užtikrinančias, kad ne tik vidaus, bet ir išorės edukacinės erdvės skatintų ne vien grožėtis, bet ir pažinti, ugdytis visiems bendruomenės nariams. Lygindami stebėtus vaizdus, vaikai rado nemažai panašumo.
Visi vaikščiodami po Botanikos sodą turėjo progos įsitikinti, kad lentelės su augalų pavadinimais yra ir Botanikos sode, ir mūsų darželio teritorijoje. Darželyje iš antrinių žaliavų padarytos gėlių klombos, o Botanikos sode stebino dirbiniai iš šiaudų, sausos žolės. Ir darželyje yra statiniai poilsiui - žvejo sodyba. Botanikos sodas įsikūręs prie Danės upės, o mūsų teritorijoje yra vandens telkinys - fontanas. Darbo grupė yra parengusi viso kiemo Žaliąjį žemėlapį, kuriame pažymėti visi augalai vaikus supančioje aplinkoje.
Šioje pažintinėje išvykoje vaikai išgirdo daug naujų žodžių, gėlių, medžių, krūmų pavadinimų, kartu su jais tiesiogiai susipažindami. Svarbu, kad pabuvome gamtoje, aplankėme mūsų kaimynystėje esantį nuostabų gamtos kampelį. Didelę reikšmę turėjo ir patirti įspūdžiai, nauja, neįprasta aplinka, skatinusi aptarti, pasidalinti įspūdžiais. Tokiu būdu turtėjo vaikų žodynas.
Adelė ŽUKAUSKIENĖ, Klaipėdos lopšelio-darželio "Obelėlė" vyresnioji logopedė
Rašyti komentarą