Su kokiomis problemomis susiduria neįgalieji viešajame transporte, vakar parodė neįgaliojo vežimėlyje sėdintis klaipėdietis Adolfas Ruškys. Į Atgimimo stotelę atvažiavusį 8 maršruto autobusą vyras niekaip negalėjo patekti, nes autobusas stovėjo per toli nuo šaligatvio. Nors vairuotojas geranoriškai sutiko privažiuoti arčiau, vis tiek be aplinkinių pagalbos įvažiuoti nepavyko: šaligatvis buvo gerokai žemiau nei autobuso slenkstis.
"Pats dažniausiai važiuoju su savo automobiliu, tačiau dirbdamas su judėjimo negalią turinčiais žmonėmis nuolat girdžiu nusiskundimų, kad autobusai sustoja per toli, vairuotojai neišleidžia, pyksta sulaukę prašymų iš neįgaliųjų", - prieš nesėkmingą bandymą patekti į autobusą pasakojo A. Ruškys.
Jis akcentavo ir tai, kad ypač ilgieji autobusai ne visada telpa į jiems skirtą "kišenę" prie stotelių.
Vyras kelionės metu po miestą pakeitė kelis autobusus. Jį patį ir lydėjusią delegaciją stebino tai, kad kai kuriuose autobusuose buvo įrengtas išverčiamas pandusas, tačiau vairuotojai kartais net piktokai nesutiko jo atlenkti arba aiškino, kad šis sulūžęs.
Akcijoje dalyvavusi Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos Klaipėdos miesto filialo atstovė Laima Stelingienė tvirtino, jog sunkiai matantiems žmonėms daugiausia problemų kelia autobusų ženklinimas.
"Autobusai turi šviečiančius numerius, bet jie yra skirtingų spalvų. Pavyzdžiui, žalsvai šviečiančio numerio saulėtą dieną visiškai nesimato, o ir patys numeriai būna pakabinti skirtingose vietose. Žmonės nežino, kur žiūrėti. Džiaugiamės, kad įdiegta garsinė sistema, kai autobusas atvažiavęs prisistato, bet ji dar nevisiškai gerai veikia. Pasitaiko, kad autobusas apie save pasisako jau nuvažiuodamas", - problemas vardijo L. Stelingienė ir pridūrė, jog pageidautų, kad komposteriai autobusuose būtų toje pačioje vietoje ir nudažyti viena, geriausiai - geltona spalva.
Vienas iš renginio organizatorių, Klaipėdos miesto neįgaliųjų reikalų tarybos pirmininkas Kazys Bagdonas pasakojo, jog eksperimento mintis kilo po pernai padarytos neįgaliųjų apklausos. Paaiškėjo, jog dažniausiai skųstasi dėl aukštų bortelių ir nepatogumų įlipant į autobusą, taip pat dėl nepalaukiančių vairuotojų, o regėjimo negalią turintys asmenys pyko dėl neįžiūrimo autobuso numerio.
K. Bagdonas paklaustas, kokių reikėtų imtis konkrečių sprendimų spręsti išvardytas problemas, aiškino, jog tai esą yra politinis ir finansavimo klausimas. Tačiau jis negalėjo įvardyti, kiek autobusų mieste yra pritaikyti neįgaliesiems ar kiek mieste apskritai yra neįgaliųjų.
Kiek vėliau akcijos dalyviai, susitikę su VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) vadovu Gintaru Neniškiu, išsakė jam tuos pačius priekaištus. G. Neniškis tvirtino, jog svarbiausia yra ne investicijos į įrangą ar jos išdėliojimą, bet prie vairo sėdintis žmogus ir jo supratingumas.
"Tik 24-iuose iš Europos Sąjungos pinigų nupirktuose autobusuose yra atverčiami pandusai, kuriais neįgalieji gali įvažiuoti į autobusą. Su vairuotojais nuolat apie tai kalbama, jie žino, kaip padėti ir pagelbėti neįgaliajam, tačiau realybėje situacija kitokia. Pavyzdžiui, "Klaipėdos autobusų parkas" labai vertina darbuotojo elgesį, kai jis išlipa ir atverčia pandusą. Be to, visuose autobusuose yra sumontuotos kameros, tad sulaukus skundo geranoriškumą galima patikrinti", - sakė G. Neniškis.
Jis pridūrė, jog šiemet situacija daug geresnė - mieste nebeliko nežemagrindžių autobusų, o remontuojant stoteles jos pritaikomos taip, kad būtų kuo patogiau patekti į autobusą.
Visgi ne visiems šie teiginiai pasirodė įtikinami. Tarybos narė Nina Puteikienė įsitikinusi, jog vairuotojams turėtų būti griežtai nurodyta, kaip elgtis neįgaliajam norint patekti į viešąjį transportą.
"Kalbėjome su vairuotojais. Paklausus, ar buvo aiškinama, kaip elgtis, jie sako "nu gal kažką". Turėtų būti aiški tvarka, kaip padėti neįgaliam žmogui patekti į autobusą. Privalo atsirasti punktai, kurie būtų norma", - sakė politikė ir pridūrė, jog neįgaliųjų autobusų vairuotojai kartais net nepastebi ir duris užtrenkia prieš nosį, o nukakti iki vairuotojo nusipirkti bilietėlio išvis neįmanoma.
G. Neniškis pažadėjo, jog autobusų bendrovių vadovams bus priminta apie darbuotojų supratingumą. Jis sutiko su pasiūlymu vėliau kartu su pačiais neįgaliaisiais surengti bendrus mokymus, kad vairuotojai realiai pamatytų, kokios problemos kyla ir kaip padėti ratukuose esančiam žmogui.
Rašyti komentarą