Kitaip tariant, kalbame apie rusus, gyvenančius Europoje ir turinčius leidimus gyventi Europoje, bet ne veltui pasikeitusius valstybinius numerius.
Taip pat paaiškėjo, kad iš ruso gali būti konfiskuotas ne tik automobilis su rusiškais numeriais, bet ir bet koks vertingas "rusiškos kilmės" turtas - kai kuriais atvejais net naminiai gyvūnai.
Muitinės pareigūnai dar pernai Berlyno įvestas normas vadina sankcijomis šaliai agresorei, kuri išprovokavo plataus masto karą Ukrainoje.
Apie tai praneša Rusijos žiniasklaida, į kurią kreipiasi „įsižeidę“ Rusijos automobilių savininkai.
Taip, pavyzdžiui, šeima su vaikais iš Sankt Peterburgo, susiorganizavusi prabangią kelionę po Europą, važiuojant per Vokietiją buvo priversta atsisveikinti su automobiliu.
„Jau važiavome per Vokietiją link Skandinavijos, greitkelyje už Hamburgo mus aplenkė automobilis, iš kurio mums pamojavo muitininko ranka su lazdele, o ant galinio lango užsidegė ženklas „Sekite mane“, – pasakojo Sergejus savo istoriją spaudai.
Vokietijos muitinės pareigūnai apstulbusiems rusams pranešė apie sankcijas ir embargą, tada pridūrė, kad automobilis bus konfiskuojamas.
Vaikai ir žmona kartu su Sergejumi buvo išlaipinti kelyje, o „Audi“ su Sankt Peterburgo numeriais įkelta į vilkiką ir išvežta.
„Atsipeikėjęs nuo šoko, Sergejus susisiekė su Rusijos konsulatu Berlyne, bet jie niekuo negalėjo padėti“, – pasakoja Rusijos žiniasklaida.
Kartu pažymima, kad incidentas su Sankt Peterburgo gyventojais ne vienintelis pastarąjį mėnesį. Diplomatinių ambasadų atstovai, reaguodami į visus kreipimusis, yra priversti užjaučiamai gūžčioti pečiais.
„Galime tik rekomenduoti nevažinėti rusiškais automobiliais Vokietijoje"
Norėdamas išsiaiškinti, kas vyksta, "OstVest" kalbėjosi su advokatu Aleksandru Šmaginu.
Skelbiame jo atsakymus į klausimus.
Kokiais įstatymais remiasi Vokietijos muitinė, konfiskuodama automobilius
Yra užsienio ekonominės veiklos įstatymas.
Jo 18 dalyje (pirmoji pastraipa) rašoma, kad iš esmės negalima imtis jokių veiksmų, susijusių su ES nustatytais ir tiesiogiai taikomais importo, eksporto, įvežimo ir kt. draudimais.
Šiuo atveju, be 18 dalies, taip pat daroma nuoroda į teisės aktus, kuriuos ES priėmė dėl karo Ukrainoje.
Yra Reglamentas Nr. 833/2014, kuris nuolat keičiamas, kai priimamas dar vienas sankcijų paketas.
Ir jame yra 3i straipsnis.
Jo pirmoje dalyje sakoma, kad draudžiama įsigyti, importuoti, perduoti ar bet kokiu kitu būdu įvežti prekes, kurių kilmės šalis yra tiesiogiai ar netiesiogiai Rusija arba kurios yra eksportuojamos iš Rusijos, jeigu jos yra išvardytos reglamento XXI priede ir jeigu iš jų Rusija gaus didelių pajamų ir taip bus destabilizuojama Ukraina.
B dalies XXI priede nurodytas vadinamasis muitinės kodas 8703 - transporto priemonės iki 10 asmenų, t. y. paprasti lengvieji automobiliai.
Jei labai formaliai, lengviesiems automobiliams taikomos ES sankcijos Rusijai.
Ir jokių išimčių, pavyzdžiui, kad automobilis skirtas asmeniniam naudojimui arba priklauso ES piliečiams ar asmenims, nuolat gyvenantiems ES, nėra nurodyta.
Todėl šią taisyklę galima aiškinti taip, kad automobiliams šios sankcijos taikomos.
Ar yra teisinių galimybių užginčyti konfiskavimą
Dėl šio aiškinimo kyla šie klausimai. Pirma, kalbame apie asmeninius automobilius. Sunku teigti, kad žmonės juos vairavo ketindami perleisti ar parduoti.
Be to, reikėtų pažymėti, kad taisyklėse išvardytos prekės, iš kurių Rusija gauna dideles pajamas, todėl Rusijai suteikiama galimybė veikti siekiant destabilizuoti padėtį Ukrainoje.
Jei pažvelgtume į sąrašą, jame yra nemažai medienos, kalio trąšų ir pan. Tai yra, kažkas, kas susiję su išteklių tiekimu.
Arba, pavyzdžiui, automobiliai, kurių kilmės šalis yra Rusija arba kurie eksportuojami iš Rusijos. Taip pat, mano nuomone, kalbama apie automobilius, kurie buvo pagaminti Rusijos Federacijoje ir yra importuojami į ES siekiant gauti pelno.
Ir man atrodo, kad būtent šio minėto straipsnio tikslo Vokietijos valdžios institucijos šiek tiek nepaisė.
Čia reikėtų pabrėžti, kad tikslas nebuvo uždrausti asmeninio automobilio importą Europos teisėje leidžiamam laikotarpiui. Bet eksportuoti, pavyzdžiui, "Lada", KAMAZ ar kitus Rusijoje pagamintus automobilius.
Ką daryti, jei automobilis konfiskuojamas
Kol nebus pirmųjų piliečių naudai priimtų sprendimų, padėtis tikrai nepasikeis.
Vienintelis dalykas, kurį galite padaryti dabar, tai kuo greičiau susirasti advokatą, kuris atstovautų jūsų interesams, bandytų juos apginti ir grąžinti jums automobilį. Tačiau tai nėra greita procedūra.
Tai užtruks šiek tiek laiko. Ir tikriausiai kalbame ne apie savaites, o apie mėnesius.
Yra du scenarijai: geras ir blogas.
Gerasis scenarijus yra tas, kad tam tikru momentu muitinė sutiks, kad jos sankcijų aiškinimas buvo neteisingas, grąžins automobilius ir nutrauks baudžiamąsias bylas.
Kitas klausimas bus, ar jos gali būti patrauktos atsakomybėn dėl žalos atlyginimo. To dar neišsiaiškinome.
Blogasis scenarijus - baudžiamoji byla bus nutraukta, automobilis nebus grąžintas ir gali būti skirta bauda. Arba byla gali būti nutraukta, jei sumokėsite kokiai nors labdaros organizacijai.
Jei pažvelgsime į teisinę normą, joje sakoma, kad bausmė yra nuo trijų mėnesių iki penkerių metų kalėjimo.
Tačiau terminas "nuo trijų mėnesių" reiškia, kad ji gali būti pakeista bauda. Gali būti ir švelnesnė bausmė: baudžiamosios bylos pakeitimas administracine.
Ką patartumėte rusams, atvykstantiems į Vokietiją
Geriau apsvarstyti galimybę išsinuomoti automobilį. Manau, kad dabar tam yra galimybių. Ir stebėkite naujienas, kad pamatytumėte, kaip vystosi situacija.
Arba teigiamai, arba neigiamai, ir atitinkamai elkitės.
Bet kol kas, kol nėra pranešimų, kad konfiskavimas sustabdytas, galime tik rekomenduoti nevažinėti rusiškais automobiliais Vokietijoje.
Asociatyvi YouTube ekrano nuotr.
SAVAITĖS SKAITOMIAUSI:
- Oksanos Pikul mamos krytį į duobę matęs liudininkas: akimirką pagalvojau, kad jau viskas
- Bronius Markauskas neketina palaikyti siūlymo paskelbti Klaipėdos rajoną „be LGBT ideologijos“
- „Baisiai graži": Rusija išrinko "Mis Maskva 2023" iš Saratovo
- Šešiametis klaipėdietės sūnus 37 paras praleido komoje: liko vienintelė viltis
- Europoje gyvena daugiausiai geriantys pasaulio gyventojai. Kurioje šalyje išgeriama daugiausiai alkoholio
- Antaną Kandrotą pabučiavo Tomas Vytautas Raskevičius
- Ko tikėtis liepos mėnesį pagal Kinų horoskopą
- Siūlo leisti automobiliams kirsti Martyno Mažvydo alėją
Rašyti komentarą