Ar automobiliai be vairuotojo mūsų keliuose kada nors taps realybe?

Autonominių transporto priemonių startuoliai, žadėdami sukurti automobilius, kurie galėtų vairuoti patys, surinko milijardus dolerių, - skelbia euronews.com.

Tačiau atrodo, kad kai kurie ekspertai ir pramonės vadovai pradeda abejoti, ar autonominės transporto priemonės kada nors galės važiuoti be tam tikros žmogaus priežiūros.

"Tikrai autonominių transporto priemonių problema yra ta, kad robotai vairuotojai ne taip greitai kaip žmonės įvertina situaciją ir priima sprendimus vairuodami", - teigia "Reuters" vyresnysis korespondentas ir transporto specialistas Nickas Carey.

"Mašinoms labai sunku matyti pasaulį taip, kaip mes, ir vertinti, matyti, kas vyksta, kas artėja, ir priimti sprendimus", - pridūrė jis.

Daugelis startuolių šiandien naudoja žmones kaip nuotolinius prižiūrėtojus, kartu su saugiais vairuotojais, sėdinčiais už vairo.

Žmonės prižiūrėtojai gali sėdėti už dešimčių ar šimtų kilometrų ir vienu metu stebėti kelių bepiločių transporto priemonių vaizdo įrašus.

Šie nuotoliniai žmonės yra papildomos išlaidos, tačiau jie gali padėti savavaldžiams automobiliams spręsti kraštutinius atvejus.

Tai gali būti tokie elementarūs dalykai, kaip nežinomos eismo juostos uždarymas kelio statybų metu arba nepastovus, nenuspėjamas pėsčiųjų ar kitų vairuotojų elgesys.

Autonominių transporto priemonių bendrovė "Cruise" teigia, kad ji mažiau nei 1 proc. laiko naudojasi žmonių priežiūra.

Tačiau generalinis direktorius Kyle'as Vogtas agentūrai "Reuters" sakė, kad jų buvimas vairuotojams suteikia neįkainojamą ramybę.

2022 m. birželį "Cruise" transporto priemonė pateko į avariją San Franciske, kurios metu buvo sužeisti du žmonės.

"General Motors" atšaukė ir atnaujino savo savaeigių transporto priemonių programinę įrangą ir teigė, kad po atnaujinimo neįprastas scenarijus nepasikartos.

Tikrai autonominės transporto priemonės gerokai atsilieka nuo vos prieš kelerius metus optimistiškai prognozuotų diegimo grafikų.

"Jau keleri metai, kai tokios kompanijos kaip "Tesla" ar "Cruise" žada, kad keliuose masiškai važinės robotai taksi be vairuotojų", - aiškino A. Carey.

"Investuotojai į tai investavo rimtus pinigus, o šios autonominių transporto priemonių bendrovės dar turi pasiekti rezultatų", - pridūrė jis.

Pasak Carey, ši problema bus aktualesnė mažesnėms pradedančiosioms įmonėms, kurios bando įsitvirtinti pramonėje.

Organizatorių nuotr.

Organizatorių nuotr.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder