„Dancer“ kūrėjams bankroto nepaskelbė

Teismas nutarė nekelti bankroto bylos elektrinį autobusą „Dancer“ Klaipėdoje sukūrusiai ir gaminančiai įmonei „Vėjo projektai“ - jai nutarta suteikti galimybę išbristi iš sunkumų bendrovę restruktūrizuojant.

Praėjusią savaitę Klaipėdos apygardos teismas atmetė dviejų kreditorių prašymus įmonei kelti bankrotą, bet pritarė jos restruktūrizacijai.

„Teismas sprendžia, kad „Vėjo projektai“ bankroto bylos iškėlimas nėra naudingas nei įmonei, nei kreditoriams, todėl šiuo atveju verta suteikti jai galimybę kartu su kreditoriais imtis priemonių jos veiklai stabilizuoti, jog pastaroji galėtų padengti visus savo finansinius įsipareigojimus“, - teigiama balandžio 5-osios nutartyje.

Anot jos, „Vėjo projektai“ turto vertė šiuo metu viršija 11,6 mln. eurų, o įsipareigojimai siekia 6,4 mln. eurų.

Kelti bankroto bylą dėl negrąžintos daugiau nei 100 tūkst. eurų paskolos prašė Kauno įmonės „AKC grupė“ vadovas Virginijus Gervė bei „Sodra“, kuriai bendrovė skolinga 188 tūkst. eurų.

Abu kreditoriai teigė, kad autobusų kūrėja yra nemoki.

Tuo metu apie 150 tūkst. eurų skolos neatgaunanti Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos (LEZ), kurioje veikia "Vėjo projektai", valdymo įmonė į teismą dėl bendrovės restruktūrizavimo.

Teismas visus prašymus sujungė į vieną bylą.

Bendrovė Klaipėdoje sukūrė ir pagamino visiškai elektrinį autobusą „Dancer“, kuris sertifikuotas 2019 metais, du tokie autobusai kursuoja vietinio susisiekimo maršrutais uostamiestyje.

„Vėjo projektų“ vadovas Alvydas Naujėkas praėjusią savaitę „Vakarų ekspresui“ teigė, kad restruktūrizavimas suteikia galimybę išsaugoti įmonę ir tęsti veiklą.

Anot jo, bendrovė šiuo metu iš produkto kūrimo pereina į gamybą ir pardavimus bei dėl to patiria finansinių iššūkių. 

2022 metų birželį viešojo transporto paslaugas mieste teikianti Savivaldybės įmonė "Klaipėdos paslaugos" su „Vėjo projektais“ susitarė dėl dešimties tokių autobusų įsigijimo. Šio susitarimo vertė - 10 mln. eurų.

Bendrovės teigimu, „Vėjo projektai“ yra pasirašę ketinimų protokolus dėl 71 autobuso pirkimo Lietuvoje, Italijoje ir Vokietijoje.

Pernai spalį pranešė, jog sieks įsitvirtinti tarptautinėje rinkoje ir varžytis tiek su Europos, tiek su Kinijos gamintojais, ji neslėpė ambicijų statyti didesnę gamyklą, kurti naują autobusą.

Nuo 2011-ųjų Registrų centrui teikiamos įmonės finansinės ataskaitos rodo, kad tik 2012 ir 2017 metais „Vėjo projektai“ dirbo pelningai, o visą likusį laiką fiksuoti nuostoliai, kurių dydis svyravo tarp 114 tūkst. ir 1,4 mln. eurų.

„Sodros“ duomenimis, bendrovėje šiuo metu dirba 57 darbuotojai, jų atlyginimų vidurkis siekia 2,1 tūkst. eurų iki mokesčių.

Šiuo metu „Vėjų projektų“ akcijas įvairiomis dalimis iš viso valdo 83 akcininkai, iš kurių dauguma - fiziniai asmenys, taip pat - kelios Lietuvoje ir užsienio valstybėse registruotos įmonės.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder