ESO prieš žmones - kas ką
Begalinė istorija
Praėjusių metų pabaigoje į redakciją kreipėsi Vilniuje gyvenantis Justinas Staskevičius, kurio teigimu, ESO piktnaudžiauja savo išskirtinėmis teisėmis ir reguliariai palieka netoli Salininkų esančių namų kvartalo gyventojus be elektros.
Tuomet situaciją komentavusi ESO atstovė Rasa Juodkienė nurodė, kad planiniai atjungimai buvo du, keli kiti atjungimai buvo susiję su skubiais remonto darbais, tačiau jie visi esą buvo ne įmonės, o kliento tinkluose.
Šiais metais J.Staskevičius vėl kreipėsi pagalbos į „Vakaro žinias“.
„Tikėjausi, kad mūsų neeilinė situacija kažkiek atkreips ESO vadovų dėmesį, tačiau taip neatsitiko. Iki šiol esame terorizuojami - elektra žiemos metu atjunginėjama kas savaitę. Mažus vaikus auginantys žmonės paliekami be šildymo ir be vandens, - atviravo vyras. - O ESO datas kaitalioja taip dažnai, kad įrankių nuomos įmonės man jau nebenori nuomoti generatoriaus.
Man pačiam ESO net neatrašo (nors atsiuntė pranešimą, jog laiškas gautas), pamėginsiu kreiptis į VERT, gal papildomai ieškosiu teisybės Energetikos ministerijoje arba prašysiu kai kurių Seimo narių pagalbos, pasidomėti situacija“.
Savo žodžių patvirtinimui vyras prikabino ESO pranešimų išklotinę, kurioje užfiksuoti pranešimai apie planuojamus atjungimus, jų perkėlimą arba atidėjimą dėl oro sąlygų (žiūrėti str. gale).
Viskas - pagal planą
Įmonės atstovė R.Juodkienė nurodė, kad ESO planuodamas ir vykdydamas planinius darbus stengiasi atliepti visų klientų poreikius. „Suprantame, kad klientas, kuriam laikinai nutraukiamas elektros energijos tiekimas, patiria nepatogumų, tačiau darbuotojai visuomet stengiasi darbus atlikti kuo greičiau.
Dažnu atveju, jie ir baigiami greičiau nei būna iš anksto numatyta ir nurodyta klientui, - patikino ji. - Atkreipiu dėmesį, kad planiniai darbai atliekami kito - naujo kliento - prašymu ir mes šį prašymą turime patenkinti - atlikti reikiamus darbus, kai tik leidžia oro sąlygos, ir prijungti prie tinklo naują vartotoją.“
Ji pabrėžė, kad planinių darbų grafikas numatomas iš anksto.
„Taip ir numatytus darbus susiplanuojame, ir klientus informuojame likus kelioms dienoms iki darbų pradžios. Planus tenka keisti, kai temperatūra nukrenta žemiau 10 laipsnių, - patikslino R.Juodkienė. - Šiuo konkrečiu atveju, darbai buvo įvykdyti sausio 31 d. - prijungtas naujas vartotojas. Iki šios dienos, juos teko atšaukti kelis kartus temperatūrai nukritus žemiau 10 laipsnių. Kaip ir apie suplanuotus darbus, taip ir juos atšaukiant klientui pranešame likus kelioms dienomis iki nurodytos darbų datos.“
ESO elgiasi mažų mažiausiai nesąžiningai ir naudojasi savo išskirtine padėtimi. Įmonė turėtų ne tik žmonėms teikti sąskaitas, bet ir prisidėti prie jų problemų sprendimo bei užtikrinti, kad klientai neliktų be elektros. Ypač tais atvejais, kai jos tiekimas nutraukiamas paties ESO iniciatyva.
Taip pat, kadangi klientai yra silpnoji pusė, ESO turėtų prie tokių klausimų sprendimo prisidėti ir finansiškai, tiek kompensuojant žmonėms dėl elektros atjungimo patiriamas išlaidas, tiek padengiant dalį elektros generatorių nuomos mokesčio arba pasirūpinant jų pristatymu į vietą suplanuotų darbų laikotarpiui. Juolab kad dažnokai keičiamos jų datos, kas apsunkina kasdienį ESO klientų gyvenimą ir pridaro jiems papildomų rūpesčių.
Deja, Lietuvoje susiformavusi ydinga praktika, kai monopolininkai ar išskirtines teises turintys rinkos dalyviai, būtų tai bankai, dujų ar elektros tiekėjai, piktnaudžiauja tuo ir nesulaukia jokios atsakomybės.
Skaitytojo pateiktos ESO žinučių išklotinės
Rašyti komentarą